Loceng rumah berbunyi. Teruja Ayra nak sambut Mashi balik. Dia duduk rumah Mashi lepas beli barang sebab Mashi kata dia kena pergi gym lagi esok pagi jadi lebih dekat.
Namun bila dia buka pintu, ianya Eryna. Berkerut dahi Eryna nampak muka Ayra. "Kenapa you? Mana Mashi? What you did with her? Bila you balik?"
"Eryna..."
"Berambus."
Ayra ketap bibir. Dia geleng kepala. "No, I won't let my guard down. You yang kena berambus sebab dia janji nak balik rumah malam ni untuk makan malam!"
Eryna melangkah setapak ke dalam dan menarik kolar baju Ayra, mendedahkan bahunya yang merah akibat digigit. "WHAT YOU DID WITH MASHI?! TELL ME!"
"I SLEPT WITH HER! SAKITLAH!" Ayra menolak tangan Eryna geram. "I tidur dengan dia dah lebih seminggu okey? Jadi boleh diam tak? You yang kena berambus, faham tak?!"
"I kakak kandung dia, kenapa I pula kena berambus? YOU BERAMBUS SEKARANG JUGA!!"
"NO, YOU!"
"YOU NI!" Eryna menarik rambut Ayra. Tercabut ikatan longgarnya. Ayra tidak mengalah. Dia turut menarik rambut Eryna dan mereka berdua mula bergerak lebih dalam ke ruang tamu. "EH, LEPASLAH!"
"NO, YOU LEPAS! YOU FUCK-!"
"TCH!"
"AH!" Ayra menolak Eryna sehingga dia terjatuh ke karpet namun Eryna menarik rambut Ayra kearahnya sekaligus jatuh terduduk atas muka Eryna. Mata Eryna ternaik keatas apabila hidung Eryna menekan kedalam pantatnya. "ahh~"
"Mmph!" Eryna menepuk-nepuk punggung Ayra. Ayra pandang kebawah dan tekan lagi kebawah.
"Tak boleh! Nanti gaduh lagi! Duduk situ diam-diam!"
PAK! PAK! PAK! Peha Ayra ditampar berkali-kali namun Ayra masih dengan pendiriannya sehinggalah pintu rumah dibuka. Mashi masuk dengan seorang rakan sekerjanya dengan senyuman lebar namun tutup mata kawan perempuannya apabila melihat aksi tidak senonoh Ayra.
"AYRA, YOU BUAT APA?!"
"SAYANG, HELP! ADA PENYANGAK!"
***********
"Mashi, berani kamu bawa balik perempuan dalam rumah eh?""Haritu saya bawa Bailuu ke rumah akak okey je?!"
"Ini perempuan lain! Ini perempuan murahan!"
"IT'S NOT MY FAULT THAT YOU AND SOFEA BROKE UP!" Tengking Ayra yang sedang lap meja makan. Geram dia bila dipanggil perempuan murahan. Eryna menjelingnya dan berpaling kearah lain sambil menghirup sirap bandung yang dibuat Ayra. Tak dinafikan, sedap gila.
"Not your fault?" Eryna berdiri. Bailu disebelah sudah pegang bajunya risau dia panjat meja pula. "Yang cium Sofea siapa? You kan?"
"Yes, but- Eryna. Benda dah lama."
"IT WILL NEVER BE OLD FOR ME ON HOW MY OWN BESTFRIEND BETRAYED ME! YOU GAVE ME A NIGHTMARE!"
Ayra berkerut. "i pindah sebab you tau."
"Then?"
Mashi berkerut. Ayra pindah sebab Eryna? "What did you do?"
"Akak tak buat apa pun! Dia yang nak pindah Sydney!"
"No, NO! YOU TRAPPED ME! ERYNA, YOU TRAPPED ME! YOU PUT SOME VIAGRA POWDER IN MY GLASS AND MAKE ME CAN'T HOLD IT AND KISSED SOFEA- I KNOW SOMETHING WAS UP TO! YOU MAKE ME CHANGED MY SCHOOL!"
"I letak sebab nak main-main je! Tak payahlah cium dia!"
"No, Eryna! You tak faham! I- I-!" Ayra tutup mukanya dengan kedua-dua tangan dan menangis teresak-esak. Mashi berdiri, memeluk tubuh Ayra erat. "Kalau I tak pindah, I takkan diperangkap dalam rumah selama 12 hari dan dirogol sampai jadi gila, Eryna..."
"You...what...?"
"I got raped by 27 boys~"
"That's..." Eryna ketap bibir. Gurauannya dahulu mungkin dah melampau. Lagipun, bukan salah Ayra kalau dia memang tak tahan masa tu. "...Ayra, I minta maaf."
"No, I nak you balik. Please. Sekarang juga."
"Ayra.."
Ayra benamkan wajahnya ke dada bidang Mashi. Mashi memgeluh. Dia pandang kearah Eryna agar pulang dahulu. Eryna angguk sahaja dan ambil beg tangannya.
"I teman you balik." Bailu berdiri dan berjalan mengikut langkah Eryna dan Eryna abaikan dia. Terus dia keluar dari rumah dan lap air matanya.
Pertemuan semula yang dia tak pernah minta dan janga.
YOU ARE READING
Rebuild Love: Mashi and Ayra
RomantikMashi sudah lama habis SPM dan menganggur. Untuk hilangkan rasa bosan, dia pinjam duit daripada kakak dan ibunya untuk buka sebuah gim dan pada umur 21, dia sudah boleh berdikari dan sewa apartment sendiri untuk duduk sendirian. Suatu hari, pelangga...