Frukosten

413 4 0
                                    

Jag vaknade med ett ryck, någon knackade på hyttsörren.

"KOM IGEN TJEJER, UPP OCH HOPPA"!

Det var fröken Lotta ! Jag letade efter min telefon för att kolla klockan, hittade den under min kudde. Halvåtta! Vi skulle ha samling och frukost vid åtta, båten skulle vara i hamn halvtio så vi hade lagom med tid på oss för att äta och sen städa hytterna.  Vad sjutton hörde igår? Eller, jag vet vad som hände, kan bara inte tro det. Ida och Amira kravlade sig också upp ur sängarna, vi var alla nakna, förutom att Ida fått på sig ett par trosor, de var Amiras och de var bak-och-fram.

Rummet var en ända röra! Spelkort, spritflaskor och kläder åt alla håll! Min kropp värkte, min rygg, min fitta var öm men framförallt så sprängde mitt huvud.

Vi drog alla i oss varsin ipren och försökte städa upp oss lite. Smink hade runnit, håren var rufsiga och vi hade torkad sekre både här och där.

Efter 20 minuter hade vi fixat oss något. Fått på kläder och lämnade hytten. Vi mötte Lisen och Beckis som precis lämnade sin hytt samtidigt.

"Kul kväll?" Frågade Beckis med ett löjligt leende. De bägge fnittrade och skyndade iväg innan vi kunnat svara.

"Shit!, tror ni de vet?" Frågade Ida.

Vi tänkte alla lite, hur högljudda hade vi varit? När hade vi slutat? När hade killarna smugit tillbaka och hade de i så fall varit tysta eller väckt alla?

"Jag antar att vi lär få höra det snart" svarade jag när vi låste och begav oss mot frukosten.

Det var ganska mycket folk vid frukostbuffén. Dels hela våran klass med lärare och föräldrar, sen ytterligare någon skolklass såg det ut som, typ lite yngre tror jag, såklart andra turister och resenärer också. Såg Emma stå och prata med killen sen igårkväll och hon småskrattade och tindrade med ögonen mot honom. Han var faktiskt riktigt sexigt måste jag erkänna, armarna som knappt rymdes i ärmarna på hans T-shirt, hans bringa som även den knappt fick rum innanför tyget, hur han log tillbaka mot henne och försiktigt strök undan  en lock av hennes mörka hår som hade fallit ner över hennes kind. Hon rodnade och vände bort blicken och jag kände mig faktiskt lite avundsjuk på dem. Även om jag fått ligga ordentligt och haft en helt galen upplevelse igår så var det något annat med deras romans,  de visste säkert att det inte skulle bli mer än det som hände igår. Men de gjorde inget för att dölja hur dragna de var till varandra och den uppenbara kemin som de delade.

Vi satte oss ner för att äta frukost. Kände mig lite illamående, men lite juice och en fralla fick jag i mig. Vi satt alla tre och spanade på våra klasskamrater. Ingen sa något som tydde på att vad vi gjort var känt i klassen, men vi var alla tre lite nervösa när vi svepte med blicken över alla .

Våra fyra påsättare var de sista som anlände. 40 minuter sena och väldigt härjade. De dråsade ner vid ett bord en bra bit från oss och började springa fram och tillbaka mellan sitt bord och buffén.

Amira himlade med ögonen och sa något om att de nog var tvungna att ladda batterierna efter igår, vilket fick både mig och Ida att skratta lite.

Efter att ha slöat lite vid frukosten begav vi oss tillbaka till hytten för att städa, vi skulle snart vara i hamn och vi var absolut redo för nästa äventyr.
Vi såg hur Emma smög iväg igen när hon trodde att ingen såg, men Ida hade påpekat för ungefär 10 minuter sen att den där kille hade  nickat mot Emma och sen lämnat frukostbuffén påväg mot bildäcket, så vi hade väll egentligen bara väntat på att hon skulle följa efter.

"Fega inte tjejer, det här är nog en sån chans man bara får en gång i livet. " sa Amira och buffade till mig i sidan.
"Lev lite, rör runt i grytan"
Han skrattade lite och stövlöde iväg mot hytterna. Jag och Ida skyndade oss för att hinna ikapp. Utanför sken solen, himmelen var blå och det såg ut att bli en fantastisk dag.

Klassresan Donde viven las historias. Descúbrelo ahora