Det var bara en kvart kvar till samlingen när Emma kom joggande genom korridoren, hon var rosig om kinderna och såg ganska svettig ut, jag gissade att det inte enbart berodde på språngmarchen utan snarare vad hon ägnat sig åt med den där snygga killen i över en timma.
"Vad sjutton Emma! Hoppas du är packad och klar" sa fröken Lotta till henne ganska skarpt och slog uppmanade på sitt armbandsur med pek- och långfinger för att verkligen visa hur missnöjd hon var.
Emma blev om möjligt ännu rödare i ansiktet men innan hon hann svara klev jag fram.
"Ingen fara fröken, jag hjälper henne."
Lotta såg förvånad ut men nickade mot oss och gick sen in i våran hytt för att inspektera. Amira himlade med ögonen mot mig och Ida log ett tillgjort leende när de fnissande lämnade mig själv med Emma och begav sig mot uppsamlingsplatsen.
"Tack " fick Emma fram , hon var ganska andfådd.
Jag stängde dörren bakom oss, det var bara Emmas saker kvar och jag började vika ihop hennes kläder och packa ner dem i hennes väska.
"Tar du badrummet? Och Emma? Var han värd det?"
Hon såg lite förvånad ut, men försökte inte bortförklara det.
"JA Miranda, han är otrolig, du vet, stor och stark, mogen ,han ser på mig som ingen kille sett mig förut. Alltså, vi är inte kära eller så, men han tar hand om i sängen. Om du fattat "
Hon blinkade åt mig innan hon gick in i badrummet och började packa sitt. Jag funderade på vad hon sagt. Han måste ju vara mer erfaren. Van att ta hand om sin partner. De flesta killar jag hade varit med hade möjligen pullat och smekt mig lite innan de skulle in med kuken, men mer än så hade det inte varit.
Vi fick ihop hennes grejer på nolltid och skyndade oss mot resten av klassen , Lotta gick snabbt igenom rummet, nickade sitt gillande pch följde efter oss.
Vi tre nådde resten av klassen precis när Per blivit färdig med att räkna alla.
" och de sista tre, då har vi två lärare, 29 elever och två föräldrar. Gotland! Here we come!"
Alla hurrade och kanske en kvart senare var vi påväg av båten och vidare mot nästa mål.
Visby var fantastiskt! Det var som en sagoplats. De gamla byggnaderna, den stora kyrkan , ringmuren , fullt av andra turister. Okej. Det sista kanske inte är fantastiskt, men så mycket folk! Det var dock enkelt att hitta till cykeluthyraren och de hade alla våra hojar och hjälmar förbereda. När vi stod där och förberedde våran packning och försökte få lite ordning i ledet innan vi skulle trampa vidare så tyckte jag att jag såg den där killen som Emma strulade med , jag var säker på att det var han och han gled förbi i någon gammal amerikansk muskelbil, en cabriolet. Jag såg att Emma såg honom och jag började misstänka att hon gjort mer planer än att bara träffas lite på båten .
Hur som haver. Det var verkligen en fantastisk dag, måsarna sjöng för oss när vi började trampa, jag tyckte att det ändå var ganska bekant, ringmuren och det. Men Ida påpekade att det var nog från Pippi långstrump som de tydligen spelade in här.
"Hon borde ju veta, skulle vi göra flätor på henne så ser hon ju typ ut som henne" Skrattade Amira.
"Wow. Var fick du luft ifrån då Mia Khalifa ?" Svarade Ida och lipade åt henne när hon cyklade upp jämsides med oss.
"Jag tar det som en komplimang vet du, hon är assnygg"
Vi skrattade alla tre när vi i ett skönt tempo trampade vidare. När klockan närmade sig två så stannade vi och tog en rast. Vi hade cyklat ganska länge och nästan alla hade gjort slut på vattnet i värmen. Och det var verkligen varmt! Syrsorna spelade och solen gassade . En perfekt sommardag.
Det var en rastplats med både bord , bänkar och toaletter. Vi ställde cyklarna och packade upp lite mackor och dricka som vi haft med oss. Det fanns en kran där vi kunde tvätta av oss den värsta svetten och fylla våra flaskor. Jag är ganska säker på att jag såg den där gula bilen igen. Emma verkade titta som fan hon också. Varför var jag så besatt av henne och killen? Jag hade ju typ haft det största sexäventyret i mitt liv igår, jag borde vara nöjd. Men om sanningen ska fram så var jag nog kåtare än någonsin nu.
Beckis satte sig bredvid mig.
"Tuff natt?"
Jag såg på henne och hon gav mig en sån där I-know-blick.
"Jodå, eller, sov lite dåligt bara"
Jag gav henne ett sånt där oskyldigt leende och lekte lite med en av mina blonda lockar.
Hon lyfte på ena ögonbrynet för att verkligen visa vad hon tyckte om den ursäkten.
"Du vet, ni var inte alls så tysta som ni trodde" mer hade vi inte tid till då Lotta beordrade oss att packa oss upp på cyklarna igen.
Under färden så småpratade jag med Ida och Amira om vad Beckis sagt. Vi kom fram till att försöka prata med henne när vi nådde vandrarhemmet, qe vad hon tänkte göra åt saken.
"Hon vill säkert bara bli inbjuden nästa gång ska ni se. " sa Amira.
"Det kan vara så" svarade jag lite försiktigt.
"Frågan är dock, hur fixar vi en ny knullfest, jag menar, det har hänt en gång""Kanske räcker det med en kille" flikade Ida in.
Vi grubblade vidare och efter några timmar så nådde vi vandrarhemmet.
Det var flera enplanshus och vi skulle återigen sova fyra och fyra. Det fanns inga toaletter på rummen utan det var gemensamma duschar och badrum. Jag kunde se den gula amerikanaren parkerad vid ett hus lite längre bort, det stod ytterligare två sanna bilar fast i olika färger där, så gissade att det var något kompisgäng eller en klubb.
Jag ställde mig nära Emma när hon krängde av packningen från cykeln.
"Emma" nästan viskade jag.
"Jag vill vara med, om det är okej"
Hon vände sig mit mig och nickade efter en stund.
"Jag ska höra,men det går nog att fixa ".