2004, KUDRAT:
( Imagine SAKURA dah wujud waktu ni k )
Your P.O.V ( sebagai Batriesya lh ):
Sya rasa lembap bila Sya nangis.
Aku tahulah aku baru je 16 tahun, aku masih lagi budak mentah. Apa salah dia nak nangis kan? Bukannya bawa dosa pun. Aku mengelap mata aku guna lengan blazer sekali dengan baju kurung kuning-beige yang melambangkan bahawa aku ni pengawas dari SAKURA. Hmm macam jauh je SAKURA dari sini. Sarawak kot. Fikir lagi pasal Sarawak buat mataku berair lagi.
" Sya, ibohlah nangis, " Mama tried to comfort me, " Bagus-bagus dah sidak suruh kita hantar Sya ke sini sendiri daripada Sya guna bas tu, ".
( Iboh = Jangan ) ( Sidak = mereka / diorang )
I sniffled a little and brought Mama into a tight embrace. Papa pula menepuk belakang aku dengan lembut. Walaupun dia tak berkata-kata, aku tahu yang dia sebenarnya berat hati untuk lepaskan aku ke sini. Tak lama pun aku perlu duduk sini, enam ke tujuh bulan kot. Bukan macam parents aku tak berduit nak visit pun, diorang ni ada kaya-kaya sikit tahu. Mama pula peluk aku semakin erat kalau boleh, patah tulang belakang aku tapi takpe, nanti Mama yang tanggung.
Finally, for what seemed like a good 12.5 minutes, Mama let go of me and Papa patted my head which instantly ruined my awning. I merely pouted at Papa when Mama laughed at my now, imperfect awning bagaikan laut terbelah dua.
" Dah, dah, Sya belajar bena-bena okay? " Mama nasibatkan aku, " Iboh nak bergaduh dengan budak lain melainkan bergaduh dari segi akademik. Tulah kan, anak Mama kan rajin dan pandai, " she smiled and kissed my forehead.
" Bukan tu je, kedegilan Sya tu boleh bawa maut, " Papa tambah sekali, " Keras sangat kepala Sya tapi dapat pulak masuk info bila study, " he laughed at his own joke. Papa ni kaki menyakat sangat sangat.
" Hmph, " aku muncungkun bibir aku, tanda yang aku nak merajuk dengan Papa, " Papa ni, Sya dah berjaya masuk program ni bukan calang-calang dia punya peserta okay. Kalau Sya tak study, tak sampai ke mana-mana pastu tak dapat nak jaga Mama dan Papa. Sya je harapan Mama dan Papa kan? "
Papa ketawa tengok gelagat merajuk aku. He hugged me by my shoulder and mentally fought himself to finally let go. Aku kan anak tunggal, susah nak dilepaskan. Apatah lagi bila aku selama ni dah duduk asrama lepastu masuk asrama dekat negeri lain lagi.
" Hmm, yelah, Sya. Papa memang takde harapan lain, " he agreed, holding back his tears, " Tengok waktu tu. Dah masuk pukul 6 pagi ni. Sya kan sepatutnya berkumpul pukul 6.15 pagi? Kang nanti tertinggal mun Sya tak pergi sekarang, "
I briefly glanced at my digital watch, maklumlah member malas kira jam analog. I nodded and took their hands in mine respectively, nak salam sebelum pergi kan. Aku cium tangan kedua-dua Mama dan Papa. Aku ni walaupun study 24/7, aku tetap juga anak manja, harapan keluarga pulak tu. Papa tolong aku bawa barang aku ke pintu utama Kolej Ungku Deramat, tempat tinggal aku untuk beberapa bulan. Seeing as the only thing I brought was my medium-sized suitcase and my backpack, I didn't have trouble carrying them around. Papa and Mama left me there after a couple more goodbyes and I figured I had to find my fellow exchange students. Lagi-lagi bestie aku, Amylea. Setia dho member sampai sanggup fly ke Selangor skali untuk join program ni bersama-sama aku walaupun dia ni taklah berduit sangat. Bagaikan aku treasure dalam chest dia tu. Huehue bestielah namanya.
" Hyy, Batriesyaaaa, sayangku ke bulan dan semula, " aku merasakan bahu aku ditepuk dari belakang bagaikan tulang bahu aku macam polystrene lembut, " Weh, Sya kitak nampak sik semua jantan sitok macam-macam jak muka sidak. Lain siot dari muka-muka budak Sarawak, " suara tu mengeluh dengan nada yang tak puas hati.
YOU ARE READING
His Exchange Prefect.
Fanfic💫 | Batriesya was one of the expected students to be selected to join the annual School Exchange Program, khas untuk pelajar SBP sahaja. Maklumlah, member pengawas berjaya kot. Anyways, this year, the program will be held at Kolej Ungku Deramat ( K...