Di pagi hari sekolah SRT Cyberaya, bell sekolah sudah berbunyi anak lelaki yang bernama Viktor memasuki kelas ia melihat kawannya Ali sudah berada dikelas " Waaa..... Awal lagi hari ni power " ucap Viktor berbincang sebentar dengan Ali.
Ali dikejutkan dengan cikgu Munah yang tiba-tiba berada disamping kirinya, cikgu Munah menasihati Ali (intinya gitu lah). " Baik cikgu terimakasih bagi nasihat " ucap Ali " Nasihat ape? " ucap cikgu munah.
Cikgu munah berjalan ke depan dan memulai pembelajaran akan tetapi terhenti karena ada cikgu biden(?)
" ye cikgu biden... Kenape" ucap cikgu munah " Saye ada sedikit pengumuman " ucap cikgu biden menjelaskan informasi yang disampaikan. Cikgu biden memanggil nama Ali membuat Ali tersentak " Disebabkan kelas lain dah penuh sekarang, kamu dimasukkan kelas kumpul stamp " ucap cikgu biden." Hah bosannye, mane ade orang kumpul stamp sekarang " ucap Ali ke Viktor " Kau rase kalau aku minta tukar boleh tak? " lanjutnya " Aku rase boleh " ucap Viktor.
Ali memasuki ruang nomor 52, ia mengira ini adalah gudang. Lalu muncullah Alicia yang sedang membuka pintu " Eh Alicia " ucap Ali kaget melihat Alicia, " Ape kau buat kat sini " tanya Ali penasaran Alicia menjawabnya dengan pasrah karena Ali tidak perasan kalau tidak ada perkumpulan stamp.
Sampai datang cikgu biden, mereka sudah memasuki academy M.A.T.A, melalui kereta (mungkin),Ali melihat ke arah kanannya terlihat seorang perempuan duduk dengan seragam M.A.T.A berwarna merah seperti dia, lalu ia menyapanya " Hai siape awak ni " sapa Ali " Panggil je (name)" ucap (name) " awak ni ejen ke " tanya Ali " dia ni memang ejen, dia ejen senior " yang menjawab bukanlah (name) melainkan Alicia " Ya saye ejen senior " ucap (name). Ucapan (name) membuat Ali kagum, akhirnya mereka sampai di Academy mereka tampak kaget karena kondisi academi berantakan seperti sedang diserang.
Mereka melawan Ejen Karya yang sedang menyamar, Ali dan Alicia sedikit bertengkar karena masalah yang kurang tahu (?).
KAMU SEDANG MEMBACA
Ejen Ali × Reader's
Short StoryKarakter Ejen Ali dan kawan-kawan nya bukan milik saya, saya hanya meminjamnya saja. Ejen y/n adalah ejen senior yang sudah sedari kecil menjadi ejen di Academy M.A.T.A, ia menjalankan misi yang cukup berat. Tetapi ia tetap bersabar demi keselamata...