Misi : Peranan

206 11 0
                                    

Saat masuk academi Ali langsung di tatap oleh para ejen muda dan mentor yang lain terutama (name).

" eee aku aku nak minta maaf "seru Ali ragu.

Yang lain saling menatap " itu je " ujar Jet, " aku tak tau nak cakap macam mane lagi " ucap Ali.

" Ape masalah engkau (?) sebenarnye " tanya Roza menunjuk Ali.

" Bukan aku I.R.I.S yang - " ucapan Ali terpotong oleh Roza " Haaah.... Basi betul " kesal Roza, yang lain langsung meninggalkan Ali terutama lara mentor kecuali Ejen Bakar ingin memberi nasihat ke Ali. ( iya kot )

                     .....................

{ latihan mereka aku skip dulu y }
























































" satu lagi persembahan yang kurang memuaskan Ali " ucap ejen Karya

" nampaknye kamu masih kurang faham tentang peranan teras " sahut ejen Geetha

Dan begitupun ejen Leon dan Ejen Bakar.

[ alur yg Ali aku skip aja jdi disini lebih bnyak tentang (name) ya ]






" (name) " ucap Ibu (name) " Ye mak " seru (name), " Macam mane tugas kamu untuk melindungi ejen muda termasuk Ali? " tanyanya.

" Rumit saye rase saye tak pantas sebab- " ucapan (name) terpotong karena ucapan sang ibu " jangan macamtu saye paham dengan keadaan kamu setelah semue yang terjadi dan juga tengah sakit sekarang ni tolong jangan paksakan diri untuk jalankan misi kau boleh cuti " ibu (name) menasihatimu.

(Name) hanya mengangguk " Mak tak ke academi ke " ujar (name) " Sebentar lagi ye " seru ibu (name) " baik mama " sahut (name).

                          .................

Saat masuk academi ia di ejek oleh ejen lain.

" bagi balek " ucap Ali menghampiri Rudy yang memegang I.R.I.S, Rudy justru melemparnya ke yang lain.

[ pertempuran mereka aku skip ya maaaf ]

" Walau tak sempat tadi kau bole tahan ha " ucap Ali ragu, " bole tahan je " jawab Alicia " yela kau power " seru Ali.

" kau pun bole tahan " ujar Alicia.

                          .............

[ bonus dehh supaya gak pendek² bngtt ]

.

.


.





.






Flashback (name) saat baru direngkut jadi ejen senior

"Misi kamu adalah **** " ucap ejen Geetha " Baik " jawab (name).

                     .......

" ini ke tempat nye " ucap (name) melihat sekeliling banyak bangunan roboh, ia berjalan pelan agar tidak menghasilkan suara di sepatunya.

Tiba-tiba ada serangan dari musuh (name) langsung menghindar, " Heh ini ke ejen M.A.T.A LEMAH " sahutnya " ape sebenarnye rancangan kau " ujar (name).

" Mainframe (?) " ucap musuh.
" kau tak kan dapat " ujar (name) berlarian ke arahnya dan memukul musuh dengan tongkatnya, ia mengaktifkan 100% aliran listrik lalu memukul keras musuh didepannya.

Musuh tersebut langsung terpental ia tidak sadarkan diri, lalu para mentor datang ke sana untuk membawa dia dieksekusi.

Flashback off


...

...

Maaf y klo dikit kata²nya

Ejen Ali × Reader'sTempat cerita menjadi hidup. Temukan sekarang