5.

357 13 2
                                    

Matthy's POV:

"Je weet dat de man bij de kassa al raar zit te denken dat ik elke week binnen kom met iets nieuws" zei Elin. We sturen Elin een paar keer per week naar een winkel waar je sieraden kan ruilen voor geld.

"Ja wij kunnen d'r niet heen hè." Zei Milo terug.

"Pfff ik kijk wel of ik morgen even langs kan gaan." Zei ze.

"Dankjeee." Zei Koen meteen. "Mag ik een biertje?" Vroeg hij meteen daarna aan Elin. Elin keek chagrijnig om.

"En ga je nog betalen? Ik geef je al een maand gratis drank hè?" Zei Elin.

"Zodra ik het geld heb dan geef ik je de helft." Zei Koen glimlachend. Elin rolde met haar ogen en vulde een biertje voor Koen.

"Ik ben zo terug." Zei ik. Ik stond op en ik liep door naar de Wc. gelukkig is de bar nog dicht. Alles is nog schoon.

Soms als ik de jongens dronke zie heb ik ook wel zin om te drinken, maar ik heb iets aan mezelf beloofd. Zodra Sophie terug is wil ik een beter persoon zijn. Niet meer drinken en geen drugs meer. Ze zou trots op me zijn als ze mij nu zou zien.

Ik waste mijn handen en ik veegde ze af. Ik deed de deur open en op het moment dat ik aan kwam lopen stopten de jongens met smiespelen. Ze keken mij allemaal aan. Wat doet Raoul hier?

"Terug van weg geweest?" Zei ik tegen Raoul. Raoul keek alsof hij nog nooit een lijk had gezien. "Wat? Wat is er?" Zei ik daarna. Alle jongens keken mij aan.

"Oké Matthy ik wil niet dat je gek word." Zei Koen. Wat de fuck is hier aan de hand?

"Oke vertel maar gewoon?" Zei ik.

"Ik zag Sophie net." Zei Raoul. Mijn ogen gingen wijd open.

"Wat? Waar?" Zei ik.

"In de winkel hier paar straten vandaan." Zei Raoul. Ik pakte mijn spullen en ik liep door naar de deur.

"Matt!!! Wacht!, laat hem uitpraten!" Riep Koen.

"Voor wat? Ik ga daar heen." Zei ik.

"Ze is al weg!" Zei Raoul.

"Ja maar ze moet nog ergens in de buurt zijn, ik moet daar heen." Zei ik. Op het moment dat ik de deur open wilde doen trok Milo mij terug.

"Luister naar wat Raoul wilt zeggen." Zei Milo rustig.

"Sophie is geen Sophie meer." Begon Raoul.

"Hoe bedoel je? Zei ze iets?" Vroeg ik.

"Ze schoot me bijna neer." Zei Raoul.

Ik stond op en ik pakte Raoul boos bij z'n kraag. "Wat de fuck heb je tegen haar gezegd of gedaan." Zei ik boos.

"Niks! Dat is het dus! Ik zei tegen haar dat ze mee terug moest naar jou." Zei hij. Ik liet hem los.

"En wat zei ze?" Vroeg ik.

Raoul viel stil. "Ze zei dat ik tegen jou moest vertellen dat ze niet gevonden wilt worden." Zei hij. Dit klinkt niet als Sophie. Ik geloof niet dat ze zo iets zou zeggen.

"Dit klinkt niet als Sophie. Misschien leek ze op haar?" Zei ik met tranen in mijn ogen.

"Nee dit klinkt niet als Sophie, maar wel als Claire. Niemand weet wat ze in haar training heeft mee gemaakt." Zei Koen. Koen had wel gelijk, maar diep van binnen weet ik dat Sophie nog ergens diep in haar zit.

"Hoe zag ze eruit?" Vroeg ik.

"Ze heeft lang donkerbruin haar, nepwimpedrs en acryl nagels. Ze ziet er echt niet meer uit als de Sophie die we kennen." Begon Raoul. "Maar niet getreurd. Ik heb iets." Zei Raoul. Ik keek op. Raoul haalde een telefoon tevoorschijn.

"Had ze t door?" Vroeg koen?

"Nee hij lag op de grond." Zei Raoul terug.

"De telefoon kan getraceerd worden, we moeten de gps eraf halen." Zei Milo. Milo pakte de telefoon en rende uit de deur en wij rende er achteraan.

We renden de winkel van Maya naar binnen en we renden de kelder in. Milo pakte meteen zijn laptop erbij en verbond de telefoon met de laptop. Na een paar minuten had hij de tracker die in de telefoon kan zitten eraf gehaald.

"Oké wat staat er allemaal op." Vroeg ik.

"In dr contacten staan maar een paar nummers. Papa, mama en Rob." Zei Milo.

"Rob?" Zei ik verbaast.

"Is dat de de Rob?" Vroeg Koen.

"Kan best, hij was uiteindelijk wel het lievelingetje van Kai." Zei Raoul.

Toen ik en de jongens elkaar ontmoette hadden we 9 maanden lang training. We zaten daar natuurlijk met meer mensen, maar Rob sprong er zeker uit. Hij was ook een ex boxer en hij was zeker het lievelingetje van Kai.

"Het zou me niks verbazen als hij is blijven hangen." Zei ik. "Kijk door de berichten." Zei ik tegen Milo.

Milo ging door alles heen. "Geen 1 bericht. Alles is verwijderd" zei hij.

"Kutzooi!" Riep ik. We hebben haar telefoon maar we kunnen er gewoon precies niks mee.

"Kijk haar agenda is." Zei Koen. Milo opende haar agenda en er sprongen allemaal dingen in beeld.

"Bingo." Zei Milo. Hij drukte op vandaag. Vandaag heeft ze ook iets in haar agenda staan.

"Diner?" Zei Koen.

"Ja in de central park restaurant." Zei Milo.
"Zeker wel chique." Zei Milo.

"Ik ga daar heen." Zei ik.

"En dan? Naar haar toe en jezelf laten neerschieten?" Zei Koen.

"Nee ik ga gewoon opgemerkt naar binnen. Niemand die me ziet. Ik ga niet eens tegen haar praten." Zei ik.

"Je ziet er ten eerste uit als een creep als je dat doet en ten tweede doe eerst iets aan jezelf voordat je naar haar toe gaat? Ze gaat eerder denken dat ze tegen een zwerver praat dan tegen jou." Zei Koen.

"En bedank?" Zei ik. Ik rolde met mijn ogen.

"Klinkt hard maar hij heeft wel gelijk." Zei Milo. Ik zuchtte.

"Kan je morgen aan Maya vragen of ze mijn haar kan doen?" Vroeg ik aan Raoul. Hij knikte. Ik ga morgen in haar agenda kijken wat ze doet en dan ga ik daar heen.

Ik kom je halen Sophie

HonestyWaar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu