Chapter 27

3 2 2
                                    

"..hanif"

"saya" jawab Hanif sambil mengangkat tangannya.

"..rizqish.."

rizqish mengangkat tangannya dalam beberapa saat lalu menjatuhkan nya.

"eh siapa dua pelajar lelaki yang tak hadir ni?" Tuan Azli menggaru kepalanya kebingungan, kerana dia rasa hampir semua pelajar lelaki kelas ini hadir.

krek!

bunyi pintu kelas dibuka.

"morning tuan, sorry saya lambat sebab ade hal sikit.." ujar ikhmal setiba dirinya sampai di kelas.

"oh ye, saya hampir lupa awak ikhmal. tak ape awak boleh pergi duduk"

Ikhmal mengangguk, dia pun berlalu pergi ke tempat duduknya.

"tuan, adam tak hadir hari ni sebab dia tak sihat" beritahu Ikhmal.

Liana yang sedang meminum air nya tersentak.

'kalau nak kira.. ni pertama kali dia tak datang untuk tahun ni.. lain macam jugak mamat ni..' fikir Liana, di tutup botol air nya apabila dirinya selesai menghilangkan dahaganya.

"ohh.. oke terima kasih ikhmal sebab beritahu saya"

pelajaran mereka pun berlangsung sehinggalah waktu rehat tiba dan mengakhiri kelas mereka.

Elieya meregangkan tangannya sementara Liana sudah rasa yang bahagian tulang belakang nya terasa seperti patah akibat kelamaan duduk di kerusi.

mereka berempat terus bergerak ke cafeteria, terdapat 6 mata-mata yang melihat ke arah mereka berempat dengan pandangan penuh benci.

"kalau ade dorang je mesti buat i jadi moody" ujar Puteri, mata nya dari tadi tertuju ke Elisya, merasa benci terhadap perempuan itu.

"then abaikan jela dorang" ucap Qistina selamba dengan tatapan nya fokus ke fon nya.

Puteri memandang Qistina dengan tatapan speechless.

"excuse me? what's wrong with you tina? i perasan yang you jadi lain sangat and today bila tahu yang adam tak datang pun you rilek je? why you're acting weird these days?" sangkal Puteri yang rasa kawan nya seolah olah sudah berubah.

"i did feel the same, did you already giving up on adam?" soalan yang berasal dari Syasya turut membuat Atiqah dan Puteri menunggu jawapan dari Qistina.

Qistina menghela nafasnya "buang masa i je terhegeh-hegeh dekat dia, it's too obvious that he likes liana, not me."

sontak mereka bertiga memandang antara satu sama lain.

"so you're just gonna move on?" tanya Atiqah pula.

Qistina mengangguk, jawapan nya membuat Puteri berasa tidak puas hati.

"seriously tina? takkan you nak mengalah macam tu je? you-"

sebelum Puteri sempat menghabiskan ayat nya, Qistina menghentakan tangannya di meja dan bangun.

"you know what? i really don't care about that, this is the decision i decide to make, ade orang lain yang treat i better than adam. i want to be alone for now" kemudian Qistina pun berlalu pergi meninggalkan mereka bertiga.

Syasya dan Atiqah terdiam manakala Puteri di buat shock berat dengan perilaku Qistina yang seperti itu.

"what the- oh my god what's wrong with her?!" komen Puteri sambil menahan amarah nya.

You've reached the end of published parts.

⏰ Last updated: Sep 21 ⏰

Add this story to your Library to get notified about new parts!

Mr. ArrogantWhere stories live. Discover now