Daniel

70 6 7
                                    

När Alex kom hem såg hon att det låt ett par mans skor i hallen. Daniel var där. Hon orkade inte prata med han just nu men hon hade inget val. Hon mötte han inne sovrummet. Han rotade fram alla sina kläder i garderoben. Massa utav Alex kläder låg utspridda på golvet. " varför är du här?" Sa hon så lugnt som möjligt i dörrkarmen. "Ska ta mina saker" sa han aggressivt och slängde ner sina kläder i en påse. "Kan vi prata" sa hon och gick försiktigt närmare han. "Vad är det att prata om, du har ju varit otrogen" ryter han mot henne och försöker ta sig förbi henne " vänta" sa hon och ställde sig framför han. "AKTA DIG" skriker han och knuffar bort henne. Hon tappar svagt balansen men får snabbt tillbaka den. Hon springer sen efter honom ut till hallen. "Kan vi snälla bara försöka igen" sa hon medans han tog på sig sina skor. Han stannade upp i det han gjorde och greppade tag om hennes huvud. "TROR DU ATT JAG VILL VARA MED EN HORA SOM LIGGER RUNT MED VEM SOM HELST" skriker han i hennes ansikte. Sen trycker han upp henne mot väggen. "DU ÄR SÅ JÄVLA VIDRIG" skriker han i hennes ansikte igen. Alex blir livrädd. Men Daniel bryr sig inte. Han börjar istället slå henne i ansiktet. Efter att hon har tagit emot några slag mot ansiktet lyckas hon knuffa bort honom. Han tog på direkten sina saker och gick.

Alex hann inte ens reagera innan hennes ben vek sig. Hon kände inte sig trygg i sitt hem längre. Hon ville bara ringa Josef och sova hos han ikväll. Han var hennes hem. Hon visste att han aldrig skulle svara henne efter det som hände. Hon tog fram mobilen från sin ficka för att ringa han. Men hon stannade upp och kollade bara på hans namn. Om han svarade vad skulle hon säga då. Innan hon hann bestämma sig om hon skulle ringa, rann tårarna. Hon kunde inte kontrollera de. Det bara rann och det rann. Hon orkade inte röra på sig, orkade inte ens ringa Josef för att be om ursäkt. Hon bara låg där på golvet och grät. Hur kunde detta hända? Allt som var så perfekt var nu förstört.
 
Josef
Hur kunde hon göra något sånt här? Det räckte inte med att hon ignorerade mig utan att hon även har kille. Jag hoppas iallafall att hon berättar för sin kille. Men jag vill samtidigt inte vara anledningen till att hon måste förstöra sin relation. Men hon var medveten om att hon hade kille. Om jag hade vetat att hon hade kille så skulle jag aldrig legat med henne. Hoppas inte att hon bara skyller det på mig och att hennes kille inte blir skit arg.
——————————————————————————-
Jag vet att denna delen var skit kort men det kommer en till del ikväll och kanske även en på min andra berättelse. Skriv gärna försökt på vad ni vill ha i delarna och om ni vill ha lite längre delar som tar längre tid.

Förbjuden kärlek Where stories live. Discover now