Sjuk

62 7 6
                                    

Alex vaknade. Hela hennes huvud gjorde ont. Hennes ögonlock kändes tunga, det gick inte att öppna ögonen hela vägen. Det lilla hon kunde se var golvet. Hon hade somnat där igår kväll. Hon kände hur det bultade i hennes huvud. Det var något som inte var rätt, hennes ögon gick inte att öppna helt och hela hennes huvud gjorde ont. Hon tog sig långsamt och försiktigt upp från golvet och gick in i badrummet för att ta Ipren.

Där var det. Det gigantiska blåmärkena i hela ansiktet. Hon hade runt ögonen och på kinderna. Detta var det värsta som kunde hända. Detta gick inte att täcka med smink. Om Martin märkte det gamla så skulle han definitivt märka detta. Hon visste inte hur hon skulle klara av att gå till jobbet så här, hon klara knappt av att öppna ögonen. Hon ville inte att någon skulle oroa sig, definitivt ville hon inte att Josef skulle se henne såhär. Inte för att han kollade på henne igår men hon ville inte riskera att någon skulle få veta. Hon ville inte att de skulle tro att hon var svag.

*Skulle du kunna ta över för mig idag, är sjuk* skrev hon till Martin. Hon hade ingen ork i sig för att åka iväg, hela hennes kropp var bort, borta i ett annat universum. Det ända hon orkade göra var att krypa ner i sängen under det varma, tjocka och fluffiga täcket. Man kunde knappt se henne ansikte när hon låg där invirad i sitt täcke. Det ända man kunde se var slingor av hennes bruna hår sticka ut. Mobilen på nattduksbordet vibrerade. Det var Martin. *säg till om du behöver något, krya på dig* skrev han.

"Ayda har du hittat något annorlunda i hans ekonomi eller förflutna" frågade Martin när de alla satt i mötesrummet. Alla var på hyfsat bra humör förutom Josef. Han kunde inte släppa Alex. Han visste att det de hade gjort var fel men det kändes så rätt då. Varför var hon inte här? Mådde hon bra? Var det för att jag skrek på henne? Det kunde det ju inte ha varit. Hon kom ju igår, eller gjorde hon det. Jag var helt fokuserad på att vara arg på henne så jag märkte inte äns om hon var här. Han zoomade ut i sina tankar. Släppte allt runt omkring sig och bara tänkte på henne. "Steinar åker du och Josef ut och kollar upp Amandas kille?" Frågade Martin. "Yes" svarade Steinar och började packa ihop. "Martin kan jag bara fråga dig en sak snabbt" frågade Josef medans han ställde sig upp och resten av gruppen gick ut. " varför är inte Alex här?" Frågade han.
" Hon är sjuk. Varför undra du?" Svarade Martin. "Bara undrade" sa Josef och gick till Steinar som stod vid hissen och väntade.

———————————————————————————
Denna delen är bara för uppdatering

Förbjuden kärlek Where stories live. Discover now