Türkçe sözlükte " Herhangi bir şeyin zihinde kurulduğu gibi gerçekleştiğine inanmak; zannetmek, zanneylemek" anlamına gelir. Kalbin sözlüğünde ise öldürmekten beter eden bir yaradır karşılığı...
Ne çok sanmalar yaşarız. Cama vuran bir ses duyarız, yağmur yağdı sanarız. Hava soğuktur mesela, buz kesiği olur yüzümüz. Kar yağacak sanırız. Hani ölümden önce bir canlanma gelir ya insana, sevdiğimiz o insan iyileşecek sanırız. Siyahları, mavi sanırız. Bir kalpte iyilik bulacağımızı sanırız. Ne kadar seversek o kadar seviliriz sanırız. Sanırız ki biz iyiysek kötülük etmezler bize. Sanırız ki biz kırmamaya bin özenirsek onlar dağları devirmezler üzerimize.Gidenler, o yollardan geri gelir sanırız da bekler dururuz öylece. Tüm kötü günlerin içinden umut gelir sanırız da tutunuruz içimizde ki ufak bir kırıntıya. Sanırız ki ertesi gün bu savaşlar duracak mesela, masumların kanı kokmayacak dünyada. Sanırız ki bizden giden aynı kalacak, sanırız ki bize dönseler bile biz aynı yerde aynı "ben" olarak kalacağız. Sanmaktır, dünyadaki en acı kelime. Sanmaktır dünyadaki en beter duygu. Sanmaktır, insanı binde bir ihtimalin peşinden götüren. Sanmaktır bitişlerin sonundaki tüm gözyaşları ve canına batan hayal kırıklıkları. Sanmaktır benim en büyük cezam.
Vesselam
ŞİMDİ OKUDUĞUN
GÖLGESİNDE YAŞAYAN KADIN
General FictionHerkesin var bir hikâyesi...bir gün mutlaka anlatacak.