~8~

2 0 0
                                    

Hned zkraje prvního týdne v novém roce si Wolf svolal všechny své dozorčí a Šimona do budovy, kde měl svou kancelář, protože jim měl v plánu oznámit několik změn, nad kterými po své štědrovečerní akci v Liberci přemýšlel. Bylo již pozdější odpoledne, když dozorčí postupně přicházeli do kanceláře, kde měli počkat na Wolfa se Šimonem. Byla to zřejmě jakási konferenční místnost, ve které stálo několik menších stolů se židlemi sestaveno do tvaru písmena „U." Naproti těmto stolům stál kancelářský stůl se židlí, kam sedával pouze Wolf. Za Wolfovou židlí stála bílá oboustranná tabule na fixy, kterou občas používal pro znázorňování svých myšlenek.

Za několik minut vešel Šimon do dveří jako první a jeho skleslý výraz, jako by dával ostatním signál o tom, že zřejmě nepůjde o nic příjemného. Před schůzí totiž s Wolfem řešil vraždu Nikolase, kterou od něj Šimon dostal rozkazem a koncem předchozího roku svůj úkol splnil. Tušil, že jde teprve o začátek, ale neměl příliš času a příležitostí se mu to pokusit vymluvit sám, pouze mezi čtyřma očima. Za Šimonem do místnosti vešel Wolf. S jeho příchodem, jako by se místnost zaplnila zvláštní, téměř stísněnou a chladnou atmosférou. I na Wolfovi okamžitě poznali, že je něco jinak. Šimon jim již před několika dny řekl o tom, co se Wolfovi stalo a co následně udělal o Štědrém dni, ale stále tomu nechtěli uvěřit.

„Takže," sedl si na své místo, aby viděl na všechny čelem: „Svolal jsem si vás kvůli pár změnám, který tady chci od teďka zavýst." Zbytek čekal, co z Wolfa vypadne. „Musíme se s Wolves rozšířit, takže od teďka si namísto svejch okresů, co jste měli do teďka, každej vezmete na starosti dva kraje. Rozdělíte si to na konci týhle schůze." Tomu všichni rozuměli a vlastně čekali, že k tomuto kroku někdy dojde. „Je mi úplně jedno, jak to uděláte. I kdybyste měli zničit všechny menší gangy a mafie, který to tam do tý doby vedly... I kdybyste je měli třeba nechat pozabíjet..," nadechl se Wolf: „Kdokoliv, kdo kdy spolupracoval s X-em, musí bejt odstraněnej. To ale neznamená, že necháte zbytek bejt. Zabijete kohokoliv, kdo se nám bude plýst v cestě a nepodřídí se – a to včetně nějakejch politiků. Musíte to tam mít absolutně pod kontrolou. Je vám to jasný?" Výrazy všech proti sedících mírně ztuhly v momentě, kdy Wolf zmínil eliminaci jakékoli konkurence, a především bývalých X-ových obchodních partnerů. I přesto se ale zatím nikdo nijak nevyjádřil, protože viděli, že chce Wolf pokračovat. Všechny ale jeho slova začínala mírně znepokojovat. „Vydělávejte co nejvíc peněz, je mi úplně jedno jak. Zakládejte kasina a bordely! Prodávejte drogy! Zabíjejte a mučte na zakázku!" zvýšil svůj hlas. Poté se na chvíli odmlčel, aby si promyslel, jestli jim nechce říci ještě něco.

Šimon a dozorčí jako by ho ani nepoznávali. „Pane," podivila se jeho slovům Julie: „Myslíte to vážně?" „Wolfe," odvážila se ozvat Monika jako další: „Tohle není dobrej nápad..." Chtěla pokračovat o tom, že jde o velice radikální krok pro Wolves, ale to už se přidala Veronika „Monika má pravdu, Wolfe. Asi budu mluvit za víc lidí, když řeknu, že většina z nás nemá žaludek na to, někoho zabít." Ota, sestry Málkovy a po chvíli i Marek přikývli. I Šimon se nakonec Wolfovi podíval do očí: „Wolfe, prosím tě, měj rozum... Jako tvůj nejbližší podřízenej a hlavně jako kámoš se tě ptám – Vážně chceš z Wolves udělat..," docházela mu slova, zatímco Wolf podrážděně pozoroval, jak každý z nich nějakým způsobem projevuje nesouhlas vůči jeho příkazu.

„Tady platěj mý pravidla, takže držte hubu! Jasný?" smetl všechny jejich námitky ze stolu: „A neřekl jsem ani slovo o tom, že máte někoho zabít vy – pokud bych vám to vyloženě neřekl u někoho konkrétního. Ale snad si jste schopní zařídit někoho, kdo tuhle špinavou práci bude dělat za vás, ne?" Zbytek přikývl a stále zpracovával skutečnost, že Wolf zavádí takovéto změny ve Wolves. Pociťovali, že se v jeho přístupu vůči nim něco změnilo a neměli z toho dobrý pocit. Jednou ale přísahali věrnost jemu a Wolves a jednou se rozhodli, že s Wolfem zůstanou až do konce. Řekli si, že se s novými změnami naučí smířit.

WolvesKde žijí příběhy. Začni objevovat