-6- 'Hikayenin Devamı'

5.8K 279 29
                                    

Merhaba dostlarım.Bu bölümde hikayenizin devamı için size ipuçları vermeye çalışacağım.

Öncelikle hikayeniz genç kurgu bile olsa biraz gizemli ilerlemeniz gerekiyor. Çünkü bir bölümü okuyan ilerideki bölümü merak etmeli. Ve bunu gizemli ilerleyerek başarabilirsiniz.

Gizemli dediysek 20 bölüm boyunca o sır sır olarak kalmasın. Bir müddet sonra sıkmaya başlar çünkü.

Başka bir konu ise hikayenizin sürükleyici olması gerekiyor. Yani karakterleriniz hep bir şey amaçlamalı ve amaçlarına ulaşmaya çalışırken karşılarına engeller çıkmalı. Ama her bölüm bir engel olmaması gerek.Mesela bir arkadaşları kanser olarak çıkabilir. Diğerleri de üzülür falan. Bu sizin hayal gücünüze bağlı.

Başka bir konu da şu. Bölüm uzunlukları ve aralıkları. Arkadaşlar eğer bölümleriniz çok uzun olursa aralıkları uzun tutun.

Mesela 6 sayfalık bölümler yazıyorsanız haftada 1 bölüm yazabilirsiniz. Ama yok.Ben kendime güvenmiyorum derseniz 3 sayfalık bölüm yazarsınız, haftada 3 kere yazarsınız. Bu da size kalmış bir şey.

Hikayenizin kaç bölüm olacağı bir başka Husus. Ben çoğu hikayeye bakıyorum ve her yazar 20. Bölüme geldiğinde hemen hikayeyi bitirme çabalarına giriyor .Arkadaşlar hikayenizin uzun olması kötü bir şey değil. Kurgunuz bitti ise birinden yardım alın. Mesela okuyucularınızın fikirlerini alın. Veya yazar bir arkadaşınızla beraber yazmaya devam edin.Bu da size kalmış.

Ve arkadaşlar son konumuz.2. Kitap işleri. Arkadaşlar eğer okuyucularınız 2. Kitap istiyorsa ve size bir engel yoksa 2. kitabı yazmaya çalışın. Ve 2. kitaba büyük bir olayla giriş yapın.

Mesela 1. Kitabın finalinde bir arkadaşları ölsün.2. Kitapta 3 ay sonradan başlayabilir. Bu da sizin kurgunuza kalmış.

Arkadaşlar bu bölüm de burada sonlansın. Duyuru bölümünde görüşmek üzere.

Hikaye Yazmanıza Yardımcı Kitap (geç)Hikayelerin yaşadığı yer. Şimdi keşfedin