-The Blue Butterfly Book-

5 1 0
                                    

Bunyi guruh membangunkan kesepuluh gadis yang sedang lena di dalam mimpi mereka.Hujan lebat membuat mereka kesejukan yang menusuk ke tulang.

"Eugh..Sej-"

Tak

"AAAA GELAPPP"gadis tersebut menjerit lalu menutup seluruh badannya menggunakan selimut tebal miliknya.

Suara langkah kaki terdengar mendekat kearah katil milik gadis tersebut.

"Ika"

Gadis bernama ika seketika membulatkan matanya.Peluh-peluh keluar begitu saja walau cuaca sejuk.

"Hey...look at me.Don't worry..Saya baik"

Perlahan-lahan gadis tersebut menurunkan selimut yang menutupi kepalanya.

"Open your eyes,and look at me"

Ika membuka matanya ragu ragu.Lalu terlihat seorang lelaki berbadan tegap dan matanya yang tajam tersenyum lembut kearahnya.

Wajah gadis tadi yang pucat bertukar merah.

"Hey,what's going on?Muka awak merah kenapa?"tanya jejaka tersebut risau lalu mendekatkan sedikit badannya kearah ika.

"A-ani.Awak siapa?"tanya ika.

"Saya jumpa awak just want to give you some clue"ucap lelaki tersebut membuat selimut yang tadi menyelimuti setengah tubuh ika kini terbang macam tu saja kerana di lembar oleh pemilik.

"Clue pasal misteri rumah ni or namja yang tinggal kat rumah ni?"tanya ika exited.

"Both"

"Wah~jijja..So,what is the clue?"tanya ika.

"The Blue butterfly book"

"Hah?what do you mean?"Ika memandang wajah lelaki tersebut.

"Ada dekat dalam rumah ni.Cari lah"Lelaki tersebut tersenyum kearah ika.

"May i ask you something?"tanya ika.

"What,ask me ppali.I don't have much time."lelaki tersebut berdiri di depan ika.

"Your name?"ika memandang lelaki tersebut.

"I have to go.Close your eyes now"

Ika mematuhi apa yang dikatakan oleh lelaki tersebut lalu dia merasakan bisikan di telinganya.

"My name is Justin park Or Park Jeongwoo"

Ika membuka matanya.Biliknya tadi yang terang kini menjadi gelap gelita.

"Justin?Mmm...Eh?!namja tadi bukan lelaki yang dalan gambar yang yunna jumpa semalam ke!?"Fikir ika membuat takut dalam dirinya kembali muncul.

BRAK

"Woy ika!kau okey?"qaseh dan yunna mendekat.Dengan tanpa salamnya yunna menyuluh lampu suluh miliknya tepat di depan wajah ika.Membuat wajah gadis tersebut glowing.

"Aku okey.Tapi kenapa gelap?"tanya ika pada kedua bocil kematian circle mereka.

"Black out.Dah jom turun.Kat bawah terang sikit."kata qaseh.

Mysterious House(Treasure)Tempat cerita menjadi hidup. Temukan sekarang