Knock knock
Bunyi ketukan pintu menarik perhatian gadis-gadis muda yang duduk di ruang tamu.
"Ahn yunna,bukan jaemin ke tu?Kau suruh datang tadikan?"tanya mira menutup telefonnya lalu meletakkan di tempat kosong sebelah kirinya.
"Aku rasa kot.Korang sedia lah snack dan air.Allya kau pegi ambil aku punya laptop kat atas"kata yunna berdiri lalu berjalan kearah pintu rumah.
Dia membuka pintu lalu terlihat seorang namja handsome bersama enam orang rakannya yang lain tak kalah handsome.
"Hello love"sapa jaemin sambil menaik turunkan bulu kening dengan senyum smirk di bibir pinknya.
Yunna menatap jaemin datar lalu menampar kepala jaemin.
"Bodoh.Berapa kali aku dah cakap rumah aku ada loceng.Pergi ketuk apasal"tanya yunna lalu berjalan masuk."Kitaorang tak nampak pun loceng.Mana kau letak?"tanya haechan setelah mendudukan dirinya di sofa.
"Bawah pasu bunga ros besar tepi pintu"jawab yunna santai tanpa dia tahu muka dream dah menatap diri dia kurang santai.
"WOYYY MANA KORANG TADI?AKU NAK TENGOK RAKAMAN TU CEPAT NI!"
Selepas saja yunna menjerit macam orang utan.Muncullah lapan gadis dari dapur sambil membawa snack dan allya datang dari tingkat atas bawa laptop yunna.
"Jaem,kau dah letak rakaman tu dalam pendrive kan?"tanya yunna lalu mendapat anggukan dari jaemin.
Datanglah orang yang bawa snack dan laptop.Yang pelik mereka semua jadi anggun.
"Dah kenapa anggun ayu semacam ni?Tak payah nak anggun sangat..seram aku tengok"kata yunna.Lalu muncul semula lah sifat-sifat asli no fake fake rakan-rakan yunna.
"Dream,muka dah kenapa macam cicak mengkarung?"tanya allya.Selepas ditegur oleh allya.Raut wajah dream kembali normal.
Jaemin mengambil pendrive di poket seluar miliknya lalu mengambil laptop yunna dan memasukkan pendrive dekat tempat sepatutnya.
Jari-jari panjang jaemin lincah bergerak di atas laptop yunna."Ni rakaman pertama,pukul 7:00-8:30 malam.Cctv ni aku rasa dekat dapur rumah korang"kata jaemin lalu memainkan rakaman cctv.
Mata tajam kesepuluh gadis focus menatap rakaman pertama yang dicepatkan gerakan oleh jaemin.
"Jaem stop dekat minit 25.03"kata mira.Jaemin patuh mengerjakan yang dikatakan oleh mira.
Di rakaman tersebut terlihat seorang perempuan membubuhkan serbuk kedalam 12 gelas yang sudah berisikan air.
"Zoom"perintah mira.Dengan cepat jaemin mendekatkan jarak camera tersebut kewajah perempuan tersebut.
"Anna,ambil gambar perempuan ni"perintah yunna dengan pantas.Senyum smirk terbit di wajah yunna.Anna pula mengangguk lalu mengeluarkan telefonnya dan mengambil gambar perempuan tersebut.
"Jaem,aku nak nanti kau cut dari minit 24.40 sampai 25.20.Lepas tu send kat aku."kata yunna lagi lalu mendapat anggukan dari jaemin.
"Sambung"perintah mira.Lalu jaemin kembali memainkan rekaman tersebut.Mereka kembali focus.
"Stop"
KAMU SEDANG MEMBACA
Mysterious House(Treasure)
RandomMengisahkan sekumpulan perempuan yang menyewa sebuah rumah yang misteri.Mereka semua membuat keputusan untuk memecahkan segala rahsia dan teka-teki yang ada di rumah tersebut ..