Bahagian 4

18 1 0
                                    

Di tempat para ejen.

Kelihatan E.Leon yang cemas kerana E.Dayang dan E.Gheeta serta Ali dan Dr.Yao Chen yang hilang secara tiba2.
Begitu juga dengan E.Ganz.

E.Leon pun memanggil para ejen muda dan ejen senior dan mula bertanya tentang ketiadaan E.Dayang dan Gheeta.

E.Leon:Ade sesiapa nampak E.Dayang dan E.Gheeta!

All ejen muda:Takde,E.Leon!

Alicia:Korang ade nampak Ali tak.

Moon:Mmmmm!Tak de pulak?Asal ko tanye?!🙃

Alicia:Takde pape.😶

Tiba2...........

............:Korang?Huff!...Huff!...Huff!....
Ali ngan Dr.Yao.......Huff !......Huff!......Dr.Yao Chen.

E.Leon:Gheeta?Kenape ngan Ali dan Dr.Yao Chen?!😥

E.Gheeta:Dorang dalam bahaye.Huff!.....Huff!.......😰

E.Ganz:Gheeta?Mane Dayang?!😰

E.Gheeta:Dayang tengah kejar dorang.Huh!.........(Nafas mula teratur.)

All ejen:Ape?!!!😱

G.Rama:Jom kejar dorang.

All ejen:Jom!

Di tempat Ali dan Dr.Yao Chen.

Ali:Errr.....Dr.Yao!

Dr.Yao Chen:Ye Ali!(Pandang Ali.)

Ali:Saye rase,ade orang ikut kite.😰😰😰(Berasa seram sejuk.)

Dr.Yao Chen:Hmmm!(Pandang semak.)Tak de ape pun!(Melihat cicak salamander keluar dari semak.)

Tiba2....................

...........:Yah??!!!!!!(Menebarkan jaring ke arah Ali dan Dr.Yao Chen.)

Ali:Hah?Waaaaarrrggghhhh??!!!!!!!!!!🤪(Sempat mengelak.)

Tetapi.......

.......:*Becakap bahasa Hokkien.*Jangan harap dapat lari,budak!Yah??!!!!!!(Menebarkan Jaring.)

Ali:Huh!Waaaarrrghhhhhh??!!!!😱😱😱😱(Termasuk ke dalam jaring.)

E.Dayang:Huh!Ali?!!!*Memerhatikan dari jauh dan ingin menyelamatkan Ali.*

Dr.Yao Chen pula sempat melarikan diri.

Baru ingin menyelamatkan Ali,kedengaran suara orang memanggil nama E.Dayang dan Ali,serta Dr.Yao Chen.Sementara itu,Ali sudah jauh dibawa lari oleh dua lelaki penduduk Pulau Hainan.

Situasi Ali.

Kelihatan Ali yang cuba meronta untuk melepaskan diri.Ali mendapati dirinya dibawa ke sebuah perkampungan yang kelihatan seperti tempat tinggal pendekar dunia Kung-Fu.

Ali:Lepaskan saye?!!!😖Sape2,tolong saye?!!!😭😭😭

Lelaki 2:*bercakap Hokkien*Diamlah budak?(Dipukul di belakang.)

Ali:Adoi?😵Sakit lah!😡

Lelaki 1 dan lelaki kedua yang kini sedang menggendong Ali di bahu kanannya berjalan melewati penduduk lain yang terdiri daripada lelaki,wanita dan kanak2 yang kini sedang memandang ke arah Ali yang kini menjadi tahanan.

Lelaki 1:*Bercakap Hokkien.*Mana Tok Ketua?!

Penduduk lelaki 1: *Cakap Hokkien*Tok ketua masih cari herba di lereng Bukit dekat dengan Gua Jia Ma.Siapa yang kamu bawak ni?!(Pandang Ali yang digendong lelaki ke 2 di bahu kanan.)

Lelaki 1:Oh,ni adalah pendatang luar yang cuba menceroboh masuk ke Pulau kita.

Ali:Ape yang dorang ni cakap,eh!🤨*Berkata dalam hati.Pada masa sama cuba memahami bahasa Penduduk Pulau Hainan.*

EA My Sexy Phython Queen(Ejen Ali Fanfiction)Ejen Ali Season 3Where stories live. Discover now