Seperti biasa,di sebuah rumah.Kelihatanseorang anak remaja bernama Ali Bin Ghazali yang masih diulit mimpi takala fajar sudah mulai menyingsing.
Tit Tit Tit Tit............(Bunyi jam loceng.)
Ali:Hoaaaamm?!!!Dah pukul berape eh?(Melihat jam loceng di atas rak tepi katil.)Alamak?Dah lambat?
Ali terus turun dari katil dan kemudian bergegas pergi ke bilik mandi sambil bawa towel mandi
(Dalam cerita ini,D.r Ghazali jarang balik rumah sebab kerja yang Dato Othman bagi kat die selalu berlambak di atas meja.)Skip Mandi.
Ali:Aduhhh!...Macam mane ni?Kerje sekolah belom siap lagi?Masak la aku kene dende ngan Cg Munah.(Kelam kabut memasukkan buku kerja sekolah dan buku teks ke dalam beg.)
....:Ali?!!!!
Ali:Ye ayah?
Rupanya yang memanggil Ali adalah Dr.Ghazali yang kini sudah bersiap sedia untuk pergi berkerja di Menara Gamma.
Dr. Ghazali:Ali dah bangun dan bersiap nak pergi sekolah?!
Ali:Dah,ayah!
Dr.Ghazali:Ha,bagus la macam tu!Tapi,Ali kene turun bawah cepat.Ayah nak bagi duit belanje ni.
Ali:Baik ayah!(Segera turun ke bawah sambil galas beg sekolah.)
Dr.Ghazali:Ali,malam ni ayah terpakse balik lewat sikit.
Ali:Kenape ayah?!
Dr.Ghazali:Sebab ayah nak kene siapkan kerje berlambak yang Dato Othman bagi kat ayah.
Ali:Ooooh!
Dr.Ghazali:Ali okey ke duduk rumah sorang malam ni?!
Ali:Ali okey je.Lagipun uncle kan ade!
Dr.Ghazali:Kalau macam tu,ayah pi kerje dulu.
Ali:Baik ayah.(Menyalam tangan ayahnya.)Ali pi sekolah dulu.Asalammualaikum,ayah!
Dr.Ghazali:Waalaikum Salam.(Start eijin kereta dan terus menghala ke Menara Gamma.)
Ali memecut laju ke sekolah menggunakan skuternya memandangkan pdp akan bermula beberapa minit lagi.
S
K
I
PDi pagar sekolah,kelihatan ketua pengawas singa yang tak lain dan tak bukan adalah Alicia Kheng yang sedang mencatat kehadiran murid pada buku rekod kedatangan murid.
Alicia:Hmmmphh!Dah agak dah😒(Melihat Ali yang baru tiba di depan pagar sekolah sambil membrekkan skuternya tepat di depan Alicia.)
Ali:Huf!Nasib baik sempat.
Alicia:Lambat masuk kelas.Dende bersihkan tandas dan kemas perpustakaan.😏(Berlalu pergi meninggalkan Ali dan terus masuk ke kelas.)
Ali:Errrkkk?!!!Hish?Singe ni?!!!!Grrrrrrr!!!!!😡😡😡
S
K
I
PKelihatan Ali sudah selesai melakukan denda yang Alicia suruh buat.
Ali:Fuhh?!!!Habis pun.(Terus masuk ke kelas.)
Di kelas.
Kelihatan Puan Munah sedang menjalankan sesi pembelajaran.
Cg.Munah:Semue dah faham!Ade ape2 soalan!😡
Tiba2.....
Sarsi:Cikgu?Kerje rumah semalam bile nak hantar?!
Sesi kelas:😦😦😦😦😦😦😦😦😦😦😦😦
Cg.Munah:Ha?Nasib baik kamu ingatkan saye.Baik,murid2!Sile letak kerje rumah kamu di atas meja masing2.(Nada tegas.)
Semua pelajar meletakkan buku kerja sekolah masing2 di atas meja,kecuali Ali yang cemas dan terkial cuba meletakkan buku kerja sekolahnya di atas mejanya.
YOU ARE READING
EA My Sexy Phython Queen(Ejen Ali Fanfiction)Ejen Ali Season 3
Hayran KurguMengisahkan tentang anak remaja bernama Ali Bin Ghazali berusia 16 tahun yang selalu dibuli oleh rakan ejennya yang lain,termasuk Alicia.Suatu hari,E.Bakar telah diracun oleh sosok mysterius. Ali memutuskan untuk mencari herba untuk memulihkan pak c...