Bahagian 17

17 0 0
                                    

Di Arena tempur.

Kelihatan Ali dan Sam berdiri menghadap satu sama lain sambil bersedia dengan gatged masing2.

E.Leon:Kamu berdua dah bersedia?*Pandang Ali dan Sam.*

Ali&Sam:🙂*Mengangguk ke arah E.Leon.*

E.Leon:Baiklah.Sedia?Mula.

Maka,Ali dan Sam pun memulakan pertarungan duel.Sam meluru ke arah Ali dan melancarkan penumbuk kanan ke muka Ali.Ali mengelak dengan menggerakkan badannya ke tepi,membuatkan Sam tersasar.Sam kemudian menyerang lagi dengan melancarkan tendangan berpusing,sepakan ultra double side,tumbukan bertubi tubi dan akhir sekali cuba melibas kakinya ke kaki Ali untuk menjatuhkan Ali.Tetapi,malang sekali Ali mengelak dan menahan semua serangannya dengan begitu mudah.Ali kemudian membalas serangan dengan pergerakan Teknik Bintang Pavilion Jatuh 12 penjuru,membuatkan sekeliling Sam meledak,yang akhirnya membuatkan Sam terpelanting jauh ke belakang dan badannya terhentak di dinding Arena Tempur.Sam terus pengsan di situ juga.Para ejen yang melihat kekalahan Sam di tangan Ali ternganga melihat pergerakan yang digunakan Ali untuk mengalahkan Sam.(Ya,Sam tak sempat guna gatged Jam Neuronya.)

E.Bakar:Wohooo!Caya,lah Ali😄!*Bersorak untuk kemenangan Ali.*

E.Karya:H-Hebat!😮*Kagum dengan kehebatan Ali.*

E.Gheeta:Wow!😲*Sangat kagum melihat kehebatan Ali.*

E.Leon:Baiklah.Pemenangnya adalah,Ali.*Mengumumkan Ali sebagai pemenang.*

Ali kemudian naik menemui rakan ejennya yang lain di atas platform pemerhati.

Di tempat K.Teras dan Mentor.

E.Dayang:Lihat itu Tuanku!Kan sudah kami katakan,Ali tidak akan ape2.*Pandang Ratu Medusa yang berada di sebelah kanannya.*

Ratu Medusa:*Pandang E.Dayang.*Hm.Mungkin kamu benar tentang Ali.*Pandang Ali yang berada bersama rakan ejennya yang lain.*

Khai:Hebat la ko tadi,Ali!😃*Memuji Ali.*

Mika:Caya,lah Ali!😃*Juga seperti Khai.*

Chriss:Mace mano mu bueq,tuh?!🤨*Tanya Ali tentang teknik gerakan yang digunakan untuk kalahkan Sam.*

Ali bingung mahu jawab soalan dari rakan ejennya.Sementara itu,Sam dibawa robot droid ke bilik rawatan,diikuti E.Gheeta dari belakang.Kini,giliran Alicia dan Kim untuk bertarung.

Alicia dan Kim yang berada di Arena Tempur terus memulakan pertarungan duel sebaik sahaja E.Leon menyebut mula.Alicia menyerang Kim menggunakan seni bela diri dan akrobat yang sudah lama dipelajarinya.Kim mengelak semua serangan Alicia.Kemudian,Kim membalas dengan gelombang keytar,tetapi Alicia mengelak dan menyerang menggunakan panah yang terpacak sekeliling Kim.Hampir sahaja panah itu merenjat Kim,tetapi mujurlah Kim sempat melompat untuk menghindar dari renjatan elektrik dari panah Alicia.Kim yang tidak putus asa mula serius bertarung.Dia kemudian mengubah keytarnya ke mode pedang plasmanya,lalu menyerang Alicia.Para ejen yang melihat Kim yang serius bertarung dengan Alicia berasa terkejut dan bingung.Sementara itu,Ratu Medusa yang melihat gaya bertarung pedang yang ditunjukkan Kim lantas mengingatkannya kepada adik kembarnya,yaitu Mei Ling Shan yang sebelum ini pernah menggunakan gaya bertarung yang sama,sekaligus teringat dirinya pernah berlatih teknik pedang dengan kembarnya yang mati di tangan Fan Lou 1,21 tahun lalu.Bermakna,usia Ratu Medusa sudah mencecah 1,22 tahun.

Ratu Medusa:*Perhatikan Kim yang sedang berduel dengan Alicia.*Teknik pedang ni!Tak mungkin?😧*Terkejut melihat teknik pedang yang sudah berabad tidak pernah disaksikan lagi.*

E.Dayang:*Perasan muka terkejut Ratu Medusa.*Kenapa ni,Tuanku?!😕*Heran melihat Ratu Medusa yang terkejut melihat teknik pedang Kim.*

Ratu Medusa:Teknik pedang gadis muda ni,sama seperti teknik pedang adik kembar Beta ketika 1,21 tahun lalu.*Memberitahu E.Dayang tentang teknik yang digunakan oleh Kim.*

EA My Sexy Phython Queen(Ejen Ali Fanfiction)Ejen Ali Season 3Where stories live. Discover now