Di Cyberaya.
3 hari kemudian.
Kelihatan para ejen yang berasa gelisah dan tidak keruan kerana masih memikirkan alasan yang ingin disampaikan kepada E.Bakar yang tidak lama lagi sedar dari koma.Bukan itu sahaja.Mereka juga terpaksa memberitahu Dr.Ghazali bahawa anaknya Ali,hilang ketika ekspedisi mendaki bukit.(Padahal mereka semua cari penawar untuk E.Bakar.)
Di bilik rawatan.
Kelihatan seorang lelaki berbadan gempal yang mula tersedar dari koma.
E.Bakar:Errgghhh?!!!*mula bangun.*
Aku kat mane ni?!*Melihat sekeliling.*Suisss...........(Bunyi pintu otomatis terbuka.)
........:E.Bakar?Kamu dah sedar?!
(Suara wanita dewasa.)E.Bakar:Huh!*Pandang ke arah suara.*Kau rupenye Gheeta!
E.Gheeta:Boleh saye check keadaan kamu?!*Mula mengecheck keadaan E.Bakar.*
E.Bakar:Ye.Eh!*Perasan bahawa Ali tidak menjenguknya.*
E.Gheeta:Ye!Kenape Bakar?!*Perasan bahawa E.Bakar mencari kelibat seseorang.*
E.Bakar:Mane Ali?!Kenape die tak datang jenguk saye?!
E.Gheeta:*Diam sambil menunduk sedih.*😔
E.Bakar:Ade ape2 dah terjadi kat Ali ke?*Mula risau.*
E.Gheeta:S-Sebenarnye!A-Ali!
E.Bakar:Hah?Kenape ngan Ali?!😰
..................:Sebenarnya,Ali hilang diculik ketika cari herba untuk kamu di Pulau Hainan 5 hari lepas.
(Suara lelaki dewasa.)
E.Bakar:Huh!General?!Yang lain pun ade kat sini jugak?!
E.Leon:Bakar.Kami harap,kamu bertenang dan bersabar sebelum kami sampaikan ape2 berita tentang Ali.
E.Bakar:*Semakin gelisah dan tidak keruan.*😰Ape yang dah terjadi kat Ali?(Nada cemas.)
E.Dayang:Sebenarnya,begini ceritanya.(Memulakan cerita.)
E.Dayang menceritakan kepada E.Bakar tentang Ali yang diculik oleh penduduk Pulau Hainan ketika mencari herba untuknya.E.Dayang juga menceritakan bahawa mereka terpaksa bermalam di Pulau Hainan dan mencari Ali.Tidak terlepas menceritakan tentang Racun Soul Of Hall yang sebelum ini hampir membunuhnya sudah dimurnikan menggunakan herba yang Dr.Yao Chen temui di Gua Jia Ma.
E.Bakar:APE??!!!!!!*Terkejut mendengar penjelasan E.Dayang.*
E.Dayang:Maafkan kami,Bakar!Kami tak mampu jage die.Dah masuk 6 hari pasukan yang saye dan Ganz hantar ke sana cube cari die.Tapi,hasilnya tetap same.
E.Bakar:Ali?😢*Mencabut jarum di lengannya.*
E.Dayang:Eh!Kamu nak pergi mane?!*Melihat E.Bakar bangun dari katil dan menuju ke luar.*
E.Bakar:Aku nak pi cari Ali.*Terus ke bilik tukar suits.*
All ejen:🙁*Terpinga-pinga.*
Di rumah Dr.Ghazali.
Kelihatan Dr.Ghazali yang duduk di sofa sambil merenung frame gambar kenangan sewaktu bersama anaknya,Ali.
Dr.Ghazali:Hisk!......Hisk!......Ali!Kalau lah ayah tau yang Ali akan tinggalkan ayah.Ayah takkan benarkan kamu pi sane........Hisk!........Hisk!...............Aliya!............................Kalau lah awak masih hidup!................Ali takkan jadi macam ni.........Ni semua salah aku.........Patutnye,sebagai seorang ayah aku ambik tau tentang semua hal anak aku.Tapi,aku gagal jadi seorang ayah yang baik..................Maafkan ayah Ali........Maafkan ayah..................(Peluk frame gambar keluarga.)
YOU ARE READING
EA My Sexy Phython Queen(Ejen Ali Fanfiction)Ejen Ali Season 3
FanfictionMengisahkan tentang anak remaja bernama Ali Bin Ghazali berusia 16 tahun yang selalu dibuli oleh rakan ejennya yang lain,termasuk Alicia.Suatu hari,E.Bakar telah diracun oleh sosok mysterius. Ali memutuskan untuk mencari herba untuk memulihkan pak c...