Çirkin Ördek Yavrusu - eski zamanlarda-

9 2 0
                                    

Bir varmış bir yokmuş, mevsimlerden ilkbaharmış. Anne ördek heyecanla yavrularının yumurtadan çıkmasını bekliyormuş. Derken bir gün, nihayet yavaş yavaş yumurtalar çatlamaya, küçük ördek yavrularının minik gagaları görünmeye başlamış. Bütün yavrular yumurtadan çıkmasına rağmen sadece tek bir yavru henüz yumurtadan çıkmamış. Anne ördek bir süre daha son yavrusunun yumurtadan çıkmasını beklemiş. Çok geçmeden son yumurtadan da minik bir gaga görünmüş, diğerlerinden farklı olarak. Tüyleri gri, gagası neredeyse siyahmış. Başta kardeşleri olmak üzere göldeki bütün canlılar kendisine "çirkin ördek yavrusu" demeye başlamış. Başlarda bu söylemler her ne kadar kalbini kırıyor olsa da, minik ördek yavrusu aralarında kalmaya devam etmek istemiş. Zamanla ona alışacaklarına inanıyormuş. Bir süre sonra kendisini kimse yanında istemeyince, kalp kırıklarıyla birlikte kendine yeni bir yuva bulmak için yollara koyulmuş.

Günlerce yürümüş, aradan mevsimler geçmiş, kimsenin yüzüne bakmadan başı önde ıssız bir sazlık bulana kadar yoluna devam etmiş. Burada öyle farklı kuş türleri varmış ki; leylekler, martılar, kazlar... Farklı olması burada hiç sorun olmamış.

Nihayet buzlar erimiş, ağaçlarda renkli tomurcuklar belirmeye başlamış. Yeryüzüne tekrardan bahar geldiğinde çirkin ördek yavrusu kendini biraz yüzmek için parlak göl suyuna bırakmış. Başını kaldırdığında daha önce görmediği beyaz kuşların kendisine doğru uçtuğunu fark etmiş. Her biri öylesine güzelmiş ki, göle yüzmek için geldiklerinde hala gözlerini onların üzerinden alamıyormuş. İçlerinden bir tanesi kendisini fark ettiğinde, "Neden yanımıza gelmiyorsun?" diye sormuş. Çirkin ördek yavrusu kendisine söylendiğini düşünmediği için hızlıca etrafına bakmış; sağına, soluna, arkasına ve önüne suyun üzerine. Ama o da ne? Birden suyun üzerine yansıyan görüntüsünü görmüş. Bembeyaz uzun kanatları, uzun narin boynu, siyah çekik gözleri... Tıpkı beğendiği kuğular gibi görünüyormuş. Şaşkınlık içerisinde yansımasını izlerken, gölün en bilge kuzgunu ona doğru seslenmiş, "Neden kardeşlerinin yanına gitmiyorsun, bütün kış onları beklememiş miydin?" Çirkin ördek yavrusu duyduklarına inanamamış, kuzgunun söyledikleri doğruysa oda bir kuğuymuş. Sevinçle diğer kuğuların yanına, ait olduğu yere dönmüş. Çirkin ördek yavrusu masalı da burada bitmiş, kendi masalı başlamış.

Çirkin Ördek Yavrusu - modern zamanlarda-Hikayelerin yaşadığı yer. Şimdi keşfedin