" Korang~~ "
Ahreum memanggil kelima-lima jejaka yang sibuk bermain permainan video. Mereka langsung tidak memberi apa-apa respon pada Ahreum. " Korang~~~ " sekali lagi Ahreum memanggil mereka. " Yahhh~ Jung Hoseok! " Ahreum menjerit perlahan. Suaminya juga tidak memberi respon. " Sampai hati korang kan~~ Hukk hukk~~ " kata Ahreum. Dia terus pergi ke biliknya.
" Sampai hati korang ajak aku buli dia macam tu!! " kata Suga lalu mengetuk kepala empat kawannya. " Idea Hoseok kan! " kata Taehyung lalu mengetuk balik kepala Suga. " Kau ketuk kepala aku balik? Biadap punya budak! " kata Suga lalu membesarkn matanya. " Ada hati nak besarkan mata. Sepet tu sepet je lah. " bisik Jimin pada Namjoon. " Betul tu. " Namjoon menyokong kata-kata Jimin. Hoseok hanya tersengih. " Eiii! Budak-budak ni karang! " marah Suga sambil membentak mereka. Namjoon, Taehyung dan Jimin terkejut. " MIANHAE HYUNG!! " kata mereka bertiga sambil menunduk. Suga tersenyum puas. " Tau takut. " kata Suga.
" Hobi hyung~ Kita nak masak apa nanti? " kata Taehyung sambil memakan popcorn. " Jjajjangmyeon!! " Jimin memberi cadangan dengan penuh semangat sambil berdiri dan mengangkat tangan.
' PAKK! '
' PAKK! PAKK! PAKK! '
" Aduhh~ Sakit lah hyung! Vv !! " kata Jimin lalu menggosok punggungnya. " Jimin, you got no jams. " kata mereka berempat secara serentak. " Macam xda makanan lain je. " kata Hoseok lalu memeluk leher Jimin. " Dah tu je makanan pertama yang terlintas kat otak Jimin. " kata Jimin lalu memuncungkan bibirnya. " Kau fikir comel kau buat muka cam tu? " kata Suga lalu membuat muka menyampah. " Abis tu, hyung ingat muka hyung comel ha? Selfie duckface bagai then tweet kat twitter! Muka makan cicak tengah berak pon nak tweet! " kata Jimin geram lalu membaling bantal pada muka Suga.
" Mumumu~~~ " Suga membuat muka 'duckface' pada Jimin. " Eeeee~ " Hobi membuat muka ingin muntah pada Suga. Mereka semua ketawa. Suasana cukup meriah walaupun hanya mereka berlima.
" Kita masak seafood jom. " kata Taehyung. " Kan Ahreum suka seafood. " sambung Jimin lagi. " Ahreum suka seafood? Sejak bila? Bukan Ahra ke? " soal Namjoon pada Taehyung dengan dahi berkerut. Ahn Ahra adalah saudara kembar seiras Ahreum. Walaupun mereka kembar, namun citarasa mereka, kelakuan mereka sangat berbeza dan bersetentangan. " Wey~ Harini birthday Ahra jugak ah! " kata Hoseok pada Taehyung. Baru Hoseok ingat, Ahreum mempunyai saudara kembar. " Aah lah! Kau pergi ah balik. Call Ahra. Ajak dia pergi makan. Jalan-jalan makan angin ke. " cadang Jimin sambil menepuk-nepuk bahu Taehyung. " Pandai adik hyung. " kata Suga lalu menggosok kepala Jimin.
Suasana menjadi senyap secara tiba-tiba. Taehyung menundukkan kepalanya. " Dia kan.... Dah ada... Sehun... " kata Taehyung perlahan. Suaranya tersangkut-sangkut ketika mengeluarkan kata.
" Tapi kan Sehun ngan Ah-- "
" Luhan kan ada. Dia akan sentiasa kat sisi Ahra. "
" Luhan hyung bukannya-- "
" Aku dah xnak mengharap lah. Sakit sangat... Lagi pun... aku dah lepaskan dia... "
" Tapi, hati kau masih belum lepaskan dia. "
" Siapa kata hati aku... belum lepaskan dia? "
" Vv ah~ Kau dah buat sesuatu yang-- "
" Terbaik! Kan Korang?! " kata Hoseok pada kawan-kawannya sambil tersenyum.
" Yeah! Betul tu! "
" V, you got many jams! "
" V ah! Jjang i-daing! "
" Mumumumu untuk V! "
YOU ARE READING
[C: MALAY FF] My Beloved Wife » Jung Hoseok «
Fanfiction[ MALAY FANFIC : YUP I USED ENGLISH FOR THE TITLE^^ PEACE! ] " I love you. " " I love you more. " ㅡㅡㅡ Started :- May 3, 2015 Ended :- October 2, 2015 #Elmeow Fact that yall didnt read the description before reading :)