14

403 5 2
                                    

"Tuan betul ke?kenapa tiba-tiba pula?"soal ???

"Ilham Hakimi right!!Saya nak jawapan 1 minggu dari sekarang.."kata Shah

"Baikla Tuan saya akan fikirkan dulu.."jawab Ilham

Aryan situation & pov.

"Kenapa perasaan aku macam ni?Kenapa aku masih fikirkan Afiq..Dia dah bahagia dengan family dia..Aryan wakeup jangan fikirkan suami orang..fokus hubungan kau dengan Ilham Aryan...Tapi aku tak boleh nak lupakan Afiq..Sepatutnya lepas bercerai aku gembira dengan keputusan aku tapi aku sebaliknya kenapa aku rasa benda yang aku buat ni salah..Selepas bercerai dengan Afiq aku tengok Afiq bahagia je dengan Ian dan Fahmi..Tapi semalam aku tak salah tengok itu memang Afiq dekat bilik doktor pakar.."

Lamunan Aryan terhenti apabila mendengar suara tangisan Danial yang memanggilnya dari arah ruang tamu. Aryan melangkah kaki menuju ke arah Danial yang berada didalam box baby di ruang tamu..Apabila Danial melihat Aryan tangisan semakin menjadi-jadi..Aryan menghampiri Danial yang mendepakan tangannya untuk di dukung..

SKIP.

Afiq merenung sekeping gambar yang menyimpan beribu kenangannya dengan Aryan dan Danial dulu..

flash back onn

"Danial tengok siapa yang datang"kata Aryan

Namun Danial tidak menghiraukan kata Aryan sehingga namanya disebut.

"Tengku Danial!!!"panggil Afiq

Danial yang mendengar namanya dipanggil terus memandang kearah sumber suara berkenan dan bergerak gembira.Danial mendepakan tangannya meminta untuk di dukung oleh Afiq.

"Sayang...Maaf sebab Abang lambat sampai.."kata Afiq

"Tak apa Abang..Yang penting Abang sampai.."kata Aryan

Flash back off

Sejak kebelakangan ini Ian lebih banyak melihat Afiq termenung..Bila di tanya kenapa Afiq hanya mendiamkan diri sahaja..

Yang menjadi masalah sekarang ni Afiq dah 2 minggu melewatkan jadual Check Up  dengan pihak hospital..
Ian sampai buntu pelbagai cara dan nasihat yang telah Ian lakukam namun tidak berjaya..

Tiba-tiba Ian terfikir akan Aryan..Mungkin Aryan dapat menolongnya memujuk Afiq untuk melakukan checkup ..Ian berlalu meninggalkan Afiq dan menuju keluar rumah...

Skip.

Aryan lagi sibuk mengemas rumahnya yang agak bersepah dengan permainan Danial..Tiba-tiba talefon milik Aryan berdering..

Dalam talian.

Ian
Hello Aryan..

Aryan
Yer saya..siapa ni?

Ian
Ni Ian..boleh kita jumpa kejap..Ian nak minta tolong Aryan ni..

Aryan
Minta tolong apa?

Ian
Penting sangat ni...Pasal Afiq..

Aryan
Okey Ian..share location Aryan pergi sana..

Ian
Thank you Aryan..

Aryan
Welcome..see you there..

End

Aryan bergegas keluar dari Apartment miliknya dan menuju ke arah tempat yang diberitahu Ian..

Skip.

Ian menunggu ke hadiran Aryan dengan penuh kesabar..Bermacam-macam yang berada di dalam fikirannya adakah Aryan akan datang..Atau sebaliknya tapi ini demi Afiq takkan Aryan tak datang..

"Ian..maaf lambat tadi Aryan hantar Danial dekat Ilham kejap.."kata Aryan

"Sokey tak apa..By the way Aryan duduk la dulu.."kata Ian

Hampir 10 minit mereka makan dan minum akhirnya Ian memulakan percakapan ini.

"Aryan!!!Afiq sakit..."rintih Ian

Deq~ deq~

Jantung milik Aryan seakan-akan terhenti dengan ayat yang keluar dari mulut Ian..

"Sakit apa..."soal Aryan

"LEUKEMIA!!"keluh Ian

"Bila lagi Afiq sakit?Kenapa Aryan tak pernah tahu?"soal Aryan dengan tegas

"Lepas Aryan lahirkan Danial!!Sebab tu Afiq tak banyak luangkan masa dengan Aryan dan Danial.."keluh Ian

"Ian....Aryan nak jumpa Afiq sekarang!!!Aryan dah sangka buruk dengan Afiq selama ni..please Ian hiksss Aryan nak jumpa Afiq..." Kata Aryan dengan tangisan

Bersambung..

Top🍌Ke Bottom🍑 [ Mpreg ]S2Where stories live. Discover now