kapitel 1

1.4K 22 1
                                    

Mitt perspektiv

Stegen bakom mig börjar gå fortare och fortare. Nu måste jag också öka farten och snart springer jag. Det enda jag vet är att jag inte får stanna. Inte vila, pusta ut, ta en titt bakom mig. Slutar jag springa nu, riskerar jag mitt liv.
Han håller sin kniv tätt in till sig, redo för att skada mig.
Han är verkligen en idiot, jag skäms så himla mycket.

Mina ben börjar skaka fruktansvärt mycket när jag svänger in till en liten park. Tänker den där psykopaten aldrig sluta jaga mig? Han måste verkligen vara desperat, men jag orkar inte mer. Jag orkar inte springa för mitt liv längre.
Mina ben viker sig och jag faller ner på marken. Jag måste upp igen och springa, springa bort, men jag kommer inte upp. Jag är som fast klistrad i marken utan att kunna göra ett skit.

Precis när jag tror att allt är över tar någon tag i min arm och drar mig bort mot ett stort träd.
Personen som verkar vara en kille i min ålder, ber mig att sätta mig på hans rygg. Jag gör som han säger och slänger mina armar runt hans hals.
Även fast jag är svag och inte orkar prata tvingar jag mig ut ett "Tack" och kollar bakom mig.

Där kommer han springande och skriker "VAR ÄR DU!? DIN JÄVLA ***"
Mitt hjärta börjar slå hårdare och hårdare och snart tappar jag andan.

Killen börjar springa fortare än jag någonsin har sett någon göra. Steg efter steg tar han sig fram mellan träden och stannar inte en ända gång för att vila. Han känns trygg, även fast jag inte vet vem det är, så känns det som om jag kan lita på honom.

När vi kommit ut ur den mörka skogen, går han in i ett hus. Jag hinner inte se så mycket av det innan han lägger mig på en soffa i vardagsrummet.
Det luktar fräscht av doftljus och lukten av katt hänger i luften. Jag borde egentligen inte sova hos en främmande person, men efter det som hänt i natt så bryr jag mig inte.

~Nästa dag~

Jag vaknar snabbt upp ur min mardröm och ryser till i hela kroppen. Jag sträcker på mig och reser mig upp.
Jag ser att killen står vid matbordet och brer en macka. Han har vitt/blont hår och söta små ögon. Han bär en grå tröja med färgglada mönster, svart jeans jack, och ett par jeans.

??- Du ser vett skrämd ut, har du drömt en mardröm?
Jag- haha ja typ, Vem är..
Han avbryter mig mitt i meningen.
??- Min Yoongi, men jag brukar kallas Suga.
Jag- okej. Tack förresten..för igår.
Suga- Ingen orsak, men vem är killen som jagade dig med kniven? Känner du honom?!
Han kollar seriöst på mig med orolig blick.
Jag- Mitt ex..Han var jävligt full och var/är skitarg på mig för att jag gjorde slut. Han är en psykopat och jag skäms så mycket för att jag inte gjorde slut med honom tidigare. Han är livsfarlig och behöver hjälp med sitt liv..

Sugas perspektiv

Hon sänker blicken på golvet, som om hon inte vågar kolla mig i ögonen. Hon reser sig upp från soffan och frågar vart toaletten är. Jag pekar på en vit, stor dörr och hon går dit. När hon kommer ut har hon lånat två toffsar och gjort söt frisyr. Hon är väldigt söt och det är svårt att kunna sluta kolla.

E/L- Jag måste till skolan, vart är vi någonstans?
Jag- hemma hos mig.
Jag skrattar till och ler mot henne svagt.
Jag- du vet igår..jag såg att du sprang från något farlig, jag kunde inte bara låta dig fortsätta..så jag drog in dig i skogen och hem till mig. Hoppas du inte tycker att jag är en idiot eller så, men jag ville inte lämna dig ensam med honom. Och du kan gå hem som vanligt efter skolan idag.
Jag skrattar till än en gång och börjar gå mot henne.
E/L- T-tack, jag är ledsen för allt, du behövde inte..
Hon fäller en tår, som får mig också att bli ledsen.
Jag- Don't be so sad..
Han ger mig en ledsam blick.
Jag- Jag ska också till skolan, vi kan gå tillsammans.
E/L- Går du på min skola??
Jag- Nae, men jag ska börja idag.

____________________________________

Det var första delen^^ Woho I did it!
Jag kommer uppdatera så snart som möjligt.
Om ni tyckte om den kan ni gärna rösta, det skulle betyda jättemycket!♡

I Need U [BTS fanfic] (Swedish)Where stories live. Discover now