kapitel 2

728 20 6
                                    

Mitt perspektiv

Vi kommer precis i tid till första lektionen. Eftersom Suga är ny ska han gå till Mr.Choi, min lärare, för att vänta på att få presentera sig.
Jag springer i förväg upp till klassrummet och sätter mig vid min bänk. Jag tar fram mina matteböcker och lägger dem prydligt på bänken.

Mr.Choi kommer in och det blir tyst. Han ställer sig vid katedern och harklar sin röst.

Mr.Choi- Vi har en ny elev i klassen! Du kan komma in.
Suga går fram till katedern och ler brett.
Nu när jag granskar honom riktigt noga, ser han faktiskt snygg ut. Ett fint leende strålar i hans söta ansikte. När jag kollar mig omkring sitter nästan alla tjejer och dreglar över sina bänkar, vilket får mig att må riktigt illa.

~Efter mattelektionen~

Jag bestämmer mig för att gå upp på "Roofet" för att träna lite matte. Jag har aldrig varit riktigt bra på det och måste öva lite varje dag.
Massa krångliga tal som jag inte fattar ett skit av och som känns helt onödigt.
Jag suckar tung och släpper pennan ur min hand.

Jag- Jag ger upp!..
??- Gör inte det.
Jag- Huh? Vem är du?..
??- Jimin, aldrig lagt märke till mig förut?
Jag- Ehm..inte direkt, men är du bra på matte?
Jimin- Yeah sure, I'm really good. I can help you..just promise me that you never give up so easy?
Han skrattar till lite lätt och sätter sig brevid mig.
Jag- Varför pratar du engelska? Haha
Jimin-Vet inte, något jag bara gör.
Jag- Haha okej.
Det pirrar till i hela magen när han sätter sig brevid mig.

Han tar fram en penna ur fickan, tar mina matteböcker och börjar visa hur jag ska tänka och göra.

Jimin- Du behöver sätta dig närmare mig om du ska se något.
Jag- Yeah sure.. I dina drömmar.
Jag ger honom en kärleksfull blick på skoj, men flyttar mig inte.
Jimim- Jag är seriös, kom.
Jag- Huh? Ok.

Där sitter vi ända tills vi måste gå ner till våra lektioner. Han går sista året på gymnasiet, en klass över mig.

När jag kommer ner från "Roofet" kommer Suga springandes fram till mig.
Han ser andfådd och helt slut ut i kroppen.
Han ger mig en trött och ledsam blick
och tar tag i min arm, medan han drar iväg mig genom korridoren.
Jimin ger mig en frågande blick och försöker greppa tag om min andra arm, men Suga är för snabb.

Sugas perspektiv

E/L- YAAH!! Vad har hänt?!
Jag- Jag förklarar senare..kom bara med mig.
E/L- Suga, du måste berätta. Vad har hänt? Du ser helt utslagen ut!
Jag- Snälla..låt oss komma utom synhåll först.
E/L- Ok, men lova att berätta.
Jag- Jag lovar.

När vi har kommit bort till toalettstället längst bort i hela byggnaden, som är helt öde, stannar jag upp. Jag drar henne in på en av toaletterna och låser dörren. Jag kollar på henne med orolig och gråtsam blick. Det känns som om jag ska sprängas och jag måste berätta för någon. E/L är den ända jag kan lita på just nu.

Jag- Lyssnar du noga?
E/L- ja det klart!
Jag- Polisen ringde nyss och min Storebror Jin..Han har h-han har blivit huggen i halsen och magen av en kniv i natt och ligger nu på sjukhuset. De vet inte om han kommer klara sig.
E/L- BWO?! Vem gjorde det?!
Jag- Dem vet inte det än, men de håller på en utredning.
E/L- okej, men du tror inte det kan ha varit ett försök till självmord?..

Orden ekar i mitt huvud. "Självmord". Det kan inte varit det, men ifall, varför?
Jag och Jin är väldigt bra bröder och det gör så ont att veta att han är skadad och kanske inte kommer överleva.

Hon tar ett steg närmare och ger mig en stor mjuk kram. Hennes armar kramar om hela mig och släpper aldrig taget. Jag börjar då gråta. Jag kan inte hjälpa det, men tårarna bara forsar ner. Hon viskar då i mitt öra "Det kommer bli bra. Din bror kommer bli bra." "Jag är din vän, jag kommer stötta dig oavsett vad."
Dessa orden får mig att bli alldeles varm i kroppen.
Tillslut kramar jag tillbaks.
_____________________________________

Andra delen!^^
Hoppas ni gillade den♡

I Need U [BTS fanfic] (Swedish)Where stories live. Discover now