turnazi 1. Bölüm Detayları

21 3 18
                                    

Evet arkadaşlar başlıyorum. neden ikinci kitaba devam etmek yerine böyle bir şey yaptığıma gelirsek gıcık Wattpad üç kez tüm bölümü iki kez de yarısını sildi ve yazma şevkimi kaybettim ama merak etmeyin yazıyorum.

"saçma sapan kurallar koyup uymamam halinde kurallardan daha saçma cezalar getirmişti. öyle ki artık kuralları kendi de hatırlayamayınca kuralları toplayıp 100 sayfalık bir kitap haline getirmişti. 50 sayfasını da belki yeni kurallar eklerim diye boş bırakmıştı. ama kurallar o kadar saçmaydı ki... mesela kandil kuralı. eğer kandilleri belirli bir saatte söndürmezsem saraydaki tüm kandilleri 5 kere yakıp söndürmem gerekiyor. üstüne üstlük başımda akbaba gibi dikiliyor."

Evet burası, burada kimse neden sarayın işlerini Türkiye yapıyor diye sormadı ama söyleyeyim. Dış borçların alımıyla birlikte Osmanlı artık sarayın hizmetçilerinin maaşlarını azlatmış üstüne üstlük geç yatırmaya başlamıştı, bu sebeple hizmetçilerin çoğu başka ülkelere çalışmaya gitmek için istifa etmiştir. Osmanlı ise buna çözüm olarak elinden her iş gelen, becerikli, vefalı ve itaatkar kızına bu görevi vermiştir. Türkiye'de bu görevi layıkıyla yerine getirmeye çalışmıştır. Saçma sapan kurallar kısmına gelirsek bu aslında gerçekten var olan bir kural yani Türkiye adına zor olsa da sarayın ihtişamını koruması için gerekli bir kural.

"Sonunda gelmiştik. evet en sonunda gelmiştik. ve pek çok başa geçmemiş ülke uyuyordu. Rusya ve bizim saat dilimlerimiz aynıydı ve bize göre gündüzü. O yüzden diğer başa geçmemiş ülkelerin hepsi uyuyordu. biri hariç Almanya. kardeşi uyuyordu ama o uymuyordu. Uykulu gözlerle dik dik bana bakıyordu. Rahatsız olmuştum. Herhalde birşey söylemek istiyordu. Yoksa niye öyle baksın ki? Aslında konuşmayı başlatan kişi olmayı sevmem ama 2 saattir bakıyordu ve artık yeter. Babam bana bu kadar bakmadı."

Aslında bu kısmın sadece vurguladığım kısmı gerekli. Bu sözün sebebi Osmanlı'nın Türkiye'ye bakarken sürekli gözünü kaçırması, Osmanlı'nın bunu yapma sebebi ise zamanda Selçuklu'nun da Osmanlı'ya bakarken gözlerini kaçırmasına dayanıyor. Evet bu kadar böyle bakacağız birlikte detaylara. İlk bölüm hem kısa hemde pek detay yok bu yüzden kısa ama özellikle 13. Bölümün detayları efsane! Görüşürüz...

KİTAPLARIMIN İÇ YÜZÜHikayelerin yaşadığı yer. Şimdi keşfedin