Lisa Jacobs haastte zich door de gangen van de universiteit, haar boeken stevig tegen haar borst geklemd. Haar hart bonkte in haar keel terwijl ze probeerde de tijd bij te houden op haar horloge. Ze was al laat voor haar volgende les en haar gedachten waren een warboel van deadlines en opdrachten.
Met een zucht duwde ze de deur van het collegezaal open en glipte naar binnen, haar blik gericht op de laatste vrije plek in de zaal. De professor stond al voor het bord, bezig met het uitleggen van de lesstof, terwijl de studenten druk aantekeningen maakten.
Net toen Lisa haar tas op de stoel wilde laten vallen, hoorde ze een zachte stem naast haar. "Is deze plek bezet?"
Ze keek op en ontmoette de vriendelijke ogen van een jongeman die ze nog nooit eerder had gezien. Hij had een vriendelijk gezicht, omlijst door donker haar en droeg een glimlach die haar deed ontspannen. "Nee, hoor. Ga je gang," antwoordde ze met een glimlach terwijl ze haar tas naast zich neerzette.
De jongeman knikte dankbaar en liet zich in de stoel naast haar zakken. "Ik ben Tim, trouwens," stelde hij zich voor terwijl hij zijn hand uitstak.
Lisa schudde zijn hand en glimlachte. "Lisa. Leuk je te ontmoeten, Tim."
Terwijl de les begon, raakten Lisa en Tim verwikkeld in een spontaan gesprek. Ze ontdekten dat ze een aantal gemeenschappelijke interesses deelden en al snel vlogen de minuten voorbij. Voor ze het wisten, was het college voorbij en stonden ze samen op om de zaal te verlaten.
"Zin om samen een kopje koffie te gaan drinken?" vroeg Tim met een glimlach.
Lisa aarzelde even, maar knikte toen instemmend. "Ja, graag."
Ze liepen samen naar het universiteitscafé, hun gesprek levendig en geanimeerd. Terwijl ze samen aan een tafeltje gingen zitten en hun koffie bestelden, merkte Lisa dat ze zich op haar gemak voelde bij Tim. Hij was vriendelijk, grappig en gemakkelijk om mee te praten, en ze genoot van zijn gezelschap.
Terwijl ze samen hun koffie dronken, bespraken ze hun studie, hun interesses en hun plannen voor de toekomst. Lisa voelde een klik met Tim, alsof ze elkaar al jaren kenden in plaats van slechts een paar uur.
Na een tijdje namen ze afscheid, belovend om elkaar weer te zien. Terwijl Lisa terugliep naar haar studentenkamer, voelde ze een opgewonden tinteling door haar heen gaan. Misschien, dacht ze bij zichzelf, had ze zojuist een nieuwe vriend gevonden. En misschien was dat wel het begin van iets bijzonders.
JE LEEST
Beyond Friendship: A Journey to Love
Roman d'amour"In "Beyond Friendship: A Journey to Love" nemen Lisa en Tim ons mee op een reis van groeiende verbondenheid. Ze ontmoeten elkaar tijdens hun studiejaren en ontwikkelen een diepe vriendschap die met de jaren alleen maar sterker wordt. Maar naarmate...