Mijn ex

1 0 0
                                    

Lisa voelde haar hart sneller kloppen terwijl ze naar haar telefoon staarde. De woorden op het scherm leken te dansen voor haar ogen, alsof ze niet echt waren, maar de bezorgdheid in haar borst vertelde haar dat dit geen droom was.

"Wat is er precies?" vroeg Tim opnieuw, nu met een mix van nieuwsgierigheid en ongerustheid in zijn stem.

Lisa zuchtte diep en overhandigde hem haar telefoon. Tim las het bericht hardop voor: "Lisa, ik moet je dringend spreken. Het is belangrijk. Bel me zo snel mogelijk. - Mark."

Tim keek haar aan, zijn wenkbrauwen gefronst. "Mark? Je ex?"

Lisa knikte langzaam, haar gedachten razendsnel. "Ik heb geen idee wat hij wil, maar dit klinkt serieus."

Tim legde een hand op haar schouder en kneep er zachtjes in. "Wat wil je doen?"

Lisa voelde de warmte van zijn aanraking en nam een besluit. "Ik denk dat ik hem moet bellen. Ik wil weten wat er aan de hand is."

Tim knikte begrijpend. "Ik ben hier voor je, wat er ook gebeurt."

Met een diepe ademhaling drukte Lisa op het telefoonnummer van Mark en wachtte terwijl de telefoon overging. Elk geluid leek eeuwen te duren totdat ze eindelijk zijn stem hoorde aan de andere kant van de lijn.

"Lisa?" klonk het enigszins nerveus.

"Ja, Mark. Wat is er aan de hand? Wat is zo belangrijk dat je me moest contacteren?"

Er volgde een korte stilte voordat Mark sprak. "Het spijt me dat ik je zo plotseling stoor, maar ik heb iets ontdekt dat je moet weten. Het gaat over je familie."

Lisa voelde een koude rilling over haar rug lopen. "Wat bedoel je, over mijn familie?"

Mark zuchtte hoorbaar. "Ik wil je niet ongerust maken, maar het is iets wat je persoonlijk moet horen. Kunnen we afspreken om te praten?"

Lisa keek Tim aan, die haar bemoedigend toeknikte. "Oké, wanneer en waar?" vroeg ze, haar stem vastberaden.

"Vanavond om acht uur bij het café waar we altijd heen gingen," antwoordde Mark. "Ik zie je daar."

Lisa hing op en zuchtte diep, haar hoofd vol vragen. "Hij zegt dat het over mijn familie gaat. Ik weet echt niet wat ik moet verwachten."

Tim trok haar in een omhelzing. "Wat het ook is, we gaan er samen doorheen. We kunnen dit aan."

Die avond, terwijl de zon onderging en de schemering inviel, stond Lisa voor het café. De vertrouwde geur van koffie en gebak drong haar neus binnen terwijl ze de deur opende en naar binnen stapte. Mark zat al aan een hoektafeltje, zijn gezicht gespannen.

Lisa liep naar hem toe en ging zitten. "Oké, Mark. Vertel me wat er aan de hand is."

Mark keek om zich heen alsof hij bang was dat iemand hen zou afluisteren, en boog zich toen naar voren. "Lisa, ik ontdekte iets in de papieren van mijn werk. Iets over je vader."

Lisa's adem stokte. "Mijn vader? Wat dan?"

Mark keek haar met ernstige ogen aan. "Hij zit in ernstige problemen, Lisa. En ik denk dat jij de enige bent die hem kan helpen."

De woorden hingen zwaar in de lucht, en Lisa voelde een mengeling van schok en angst door haar heen gaan. Wat voor problemen had haar vader? En hoe zou ze hem kunnen helpen? Terwijl deze vragen door haar hoofd spookten, wist ze dat haar leven op het punt stond drastisch te veranderen.

En met dat besef, wist Lisa ook dat ze een keuze moest maken. Een keuze die niet alleen haar leven zou beïnvloeden, maar ook de band die ze met Tim had opgebouwd. Ze keek Mark aan, vastberaden om de antwoorden te vinden, ongeacht wat ze zou ontdekken.

Beyond Friendship: A Journey to LoveWaar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu