Op zoek naar antwoorden

1 0 0
                                    

Lisa zat aan de keukentafel, haar hoofd gebogen over een stapel oude fotoalbums. De avond was gevallen en de kamer was gevuld met het zachte licht van de lampen. Tim zat aan de overkant van de tafel, zijn hand rustend op die van haar.

"Ik begrijp het gewoon niet," zei Lisa, haar stem fluisterend in de stille ruimte. "Hoe kan het dat mijn vader in problemen zit? Hij leek altijd zo... zo normaal."

Tim knikte begrijpend. "Soms zijn de dingen niet wat ze lijken, Lisa. Misschien is er meer aan de hand dan je weet."

Lisa staarde naar de foto's voor haar, haar gedachten een warboel van emoties. Ze had altijd gedacht dat haar vader een gewone man was, een liefhebbende vader en echtgenoot. Maar nu leek alles in twijfel te worden getrokken.

Plotseling herinnerde Lisa zich een gesprek dat ze ooit met haar vader had gehad, een gesprek dat destijds onbelangrijk leek maar nu plotseling van cruciaal belang leek. Ze sprong op en begon door een stapel oude brieven te graven die in een hoek van de kamer lagen.

"Wat zoek je?" vroeg Tim, zijn stem gevuld met nieuwsgierigheid.

Lisa trok een oude envelop tevoorschijn en opende hem met bevende handen. "Dit," zei ze, haar stem schor van opwinding. "Dit kan ons misschien de antwoorden geven die we nodig hebben."

Ze begon de brief te lezen, haar ogen snel heen en weer schietend over de woorden. Tim keek over haar schouder mee, zijn ademhaling snel toen hij besefte wat ze aan het lezen was.

"Maar dat is onmogelijk," mompelde hij, zijn stem vol ongeloof.

Lisa keek op van de brief, haar ogen glanzend van opwinding. "Misschien niet," zei ze vastberaden. "Misschien is dit precies wat we nodig hebben om erachter te komen wat er met mijn vader aan de hand is."

Ze sprong op van haar stoel en keek Tim aan, haar hart bonzend in haar keel. "We moeten op zoek gaan naar antwoorden, Tim. En we moeten ze snel vinden voordat het te laat is."

Tim knikte instemmend, zijn ogen vastberaden. "Laten we het doen, Lisa. Laten we ontdekken wat er echt aan de hand is."

Beyond Friendship: A Journey to LoveWaar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu