Beklenmedik Bir Olay

20 1 2
                                    


Angelus Krallığındaki bütün soylular Kral Arthur'un düzenlediği ziyafete katılmıştı. Sofralar binbir çeşit yemekle donatılmıştı. Bardaklara şarap dolduran hizmetçiler telaşlı telaşlı birbirleriyle konuşup şarapların herkese yetmeyeceğini düşünüyorlardı. Arkada hafif bir müzik çalıyordu, herkes gelmişti. En son kazandıkları savaşı kutlayarak yemek yiyorlardı. Masanın başında Kral Arthur ve Kraliçe Dolya oturuyordu. Yanlarında 3 çocukları heyecanlı bakışlarla sofrayı süzüyordu.

Kral Arthur, sarı saçlı derin mavi gözlü yakışıklı bir Kraldı. Ayrıca eğer çok dikkatli bakılırsa iki kaşının arasındaki belli belirsiz çizgiyi görebiliyordunuz. Bu özel gün için inci beyazı ve hafif laciverte kaçan mavi çizgileri olan güzel ve özenle ütülenmiş bir gömlek ile gece mavisi, paça kısımları hafif uzun bir pantolon giymişti.

Kraliçe Dolya ise kumral saçlı, keskin mavi gözlü bir kraliçeydi. Güzel olduğu kadar iyi kalpli ve yardımseverdi. Gözlerinden neşe saçılıyordu. Kraliçe Dolya ise bu kutlama için zarif, beyaz ipek bir elbise giymişti beline ise yeşil ve ince bir kumaş bağlamıştı.

Çiftin 3 çocukları vardı. Willy, Dorothea ve Amelia. Willy aralarından en büyüğü olmasına rağmen henüz 16 yaşındaydı. Annesinin saçlarını almıştı fakat gözleri babası kadar derin bakıyordu. Dorothea ve Amelia ise ikizdiler. 12 yaşındaydılar ayrıca ikisininde babaları gibi sarı saçları vardı.

Çocuklardan en büyüğü olan Prens Willy "Baba, vezir nerede?" diye babasına sordu. Kral Arthur vezir Louis 'i araması için bir hizmetkara emir verdi. Vezir Fransız olduğundan aksanı biraz değişikti. Ancak vezirin kraliyet ailesine hizmet ettiği uzun yıllar sonunda artık herkes konuşmasına alışmıştı. Vezir Louis'in kahverengi saçları ve gözleri dikkat çekiyordu.

Kral masadan kısa süreliğine ayrıldı,  hizmetçilerden biri kralın yarısı içilmiş şarap kadehini doldurmaya başladı. Kadeh dolunca içine beyaz bir toz serpti. O sırada Mike, pür dikkat hizmetçiyi izliyordu. Bu durumu tuhaf bulmuştu. Hizmetçinin yüzünün gözükmemesi canını sıkmıştı. O bir dedektiflik öğrencisiydi. Gördüğü her şüpheli durumu çözmeyi kendine görev edinmişti. Diğer hizmetçilere bakarken hizmetçi bir kadının onu izlediğini fark etti. Bu durumu önemsemedi. Belli ki şarap dolduran hizmetçiyi izlerken çok dikkatli bakışları kadında merak uyandırmıştı.

   Kral yüzünde düz bir surat ifadesi ile masaya oturdu. Birkaç dakika sonra vezir içeri girdi. Kral Arthur'un yüzünde parlak bir gülümseme belirdi. Vezir Louis'in yüzünde ise memnuniyetsiz bir gülümseme vardı. Hemen Kral'ın önünde diz çöktü. Kraliçe Dolya'ya ve 3 çocuğa selam verdi. Hemen yerine oturdu. Sonra gözü Kral'ın şarabına takıldı. Kral hemen vezirin kadehini doldurmalarını istedi. Vezir bir lokma biftek attı ağzına.

Kral kazandıkları zafer hakkında kısa bir konuşma yaptı ve kadehini kaldırdı. Kadehi dudağına değdirdi ve minik bir yudum aldı. Birkaç saniyeliğine dondu kaldı. Sonra ağzından beyaz köpükler çıkmaya başladı, herkes dehşetle ona bakıyordu. Konuşmaya çalıştı, olmuyordu. Ağzından taşan köpükler konuşmasını engelliyordu. Gözleri korkuyla parlıyordu. Son söylediği şey "Bunu kim yapt-" oldu ve yere yığıldı. Neşeli müzik kesildi, Kraliçe Dolya haykırdı "Arthur!" Çocuklar ve misafirler taş kesildi. Kraliçe Dolya gözyaşlarını tutamadı.

Mike bir defter çıkardı. Artık kadehi dolduran kişinin katil olduğunu biliyordu. Gördüğü her şeyi not etti. Görevliler bütün konukları dışarı çıkarmaya çalışıyorlardı. Kral'ın özel korumaları gelmişti. Birkaç saniye sonra doktorlar ve hemşirelerde koşarak geldiler.

Mike, hızla olay yerindeki her şeyi inceledi. Kralın yere yığılıp ağzından çıkan köpüklerde boğulmasının ardından panik içindeki misafirler arasında dolaşırken, olayın ardındaki sırları çözmek için kendi zihninde planlar yapmaya başladı.

Öncelikle, şarap kadehine kimin ne koyduğunu belirlemek için hizmetçiyi bulması gerekiyordu. Hizmetçinin yüzünü görememiş olmasına rağmen, elindeki küçük notlarla ve gözlemleriyle, onun kim olduğunu bulabileceğini düşündü.

Mike notlarını bu şekilde tutmuştu:

Hizmetçi kılığına girmiş biri.

Kadehe şarap koyarken elleri titriyor.

Planlanmış bir olay olduğunu tahmin ediyorum.

Derin, kahverengi gözlü.

Kadehi doldurduktan sonra hızlı ve telaşlı bir şekilde salondan çıktı.

Hizmetçi rolünü çok iyi oynuyor sarayda uzun vakit geçirmiş olmalı.


Mike, hızla salonda dolaşırken hizmetçileri bulmaya çalışıyordu. Ancak hizmetçilerin izleri kaybolmuştu ve salonda dolaşan misafirlerin arasında da gözükmüyorlardı. Bu arada, olayın ardındaki sırları çözmek için her bir ipucunu dikkatle değerlendiriyor ve tüm parçaları bir araya getirmeye çalışıyordu.

Salondan çıktı ve bir odaya girdi. Biraz salonun gergin ortamdan ayrılmak ve rahatlamak için girmişti. Odayı dolaşırken gösterişli beyaz bir masanın üstünde bir kağıt buldu. 

Kağıdın üzerinde Kral için çalışan herkesin numarası ve fotoğrafı vardı. Kağıdı cebine attı ve odadan çıktı. Bu kağıt işine yarayabilirdi. Bir görevli gelip onu olay yerinden ayrılması için uyardı. Yavaş adımlarla, etrafını gözlemleyerek salondan çıktı.

Mike, salondan çıktıktan sonra hızla Kral için çalışan herkesin numarasının bulunduğu kağıdı cebinden çıkardı. Bu kağıdın, olayın çözülmesine yardımcı olabileceğini düşündü. İlk olarak, hizmetçilerin numaralarını kontrol etmeye karar verdi.

Kağıdı incelediğinde, hizmetçilerin numaralarının yanı sıra vezirin, Kraliçe Dolya'nın ve diğer önemli kişilerin numaralarını da gördü. Belki de olayın ardındaki sırları çözebilmek için bu kişilerle konuşması gerekecekti. Ama ilk önce bu konu üstünde biraz durmanın iyi olacağını düşündü.

Saraydan ayrıldı, evine gidiyordu. Bu konu hakkında iyice düşünmesi ve çalışması gerekiyordu. Biraz yürüdükten sonra evine ulaştı. Kapıyı açtı, çantasını bir kenara attı ceketini astı ve çalışma odasına gitti. Gün içinde tuttuğu notları sırayla masasına dizdi. Birkaç saat çalıştıktan sonra daha fazla kişiyi sorgulaması gerektiği sonucuna vardı. Sorgulayacağı kişilerin sırasıyla listesini çıkardı:

Kraliçe Dolya White

Hizmetçi Lina Robenson

Hizmetçi Mack Miller

Hizmetçi Olivia Green

Vezir Louis Noir

Bu kadar çalıştıktan sonra çok yorulmuştu. Masasını biraz düzenledi ve yatağına uzandı. Göz kapakları yavaşça kapandı...

Ölüm İntikamıWhere stories live. Discover now