"sedalam-dalamnya lautan india" Tengku Nafeesa mula bernyanyi sambil memegang sikat rambut.
"lebih dalam lagi cintaku padanya"
"sesuci dan sebeningnya embun pagi"
"Dik!" panggil satu suara dari luar bilik.
"Begitulah cintaku pada dirinya" ujar Tengku Nafeesa, suara si pemanggil langsung tidak di hiraukan.Tanpa dia sedari pintu bilik sudah dibuka.
"Dia nomer satu pilihanku"
"Dia nomer satu idaman ku"
"Pria sepertinya yang ku mahu"
"yang sedang-sedang saja"
"yang sedang-sedang saja"
"Woi dik!" panggil suara itu lagi sambil memegang bahu Tengku Nafeesa.
"Eh abang yash, bila abang yash masuk?" tanya Tengku Nafeesa.
"Aku dari tadi panggil kau, kau tak dengar ke?"
"hehe sorry abang yash" Tengku Nafeesa sengih tidak bersalah.
"lagu ape kau nyanyi tu?"
"lagu yang viral dekat tiktok tu, takkan abang yash tak tahu"
"Kenapa kau nyanyi lagu tu?"soal Tengku Ayyash sambil menjongketkan keningnya.
" sebab lagu ni adik nak nyanyi untuk boyfriend adik..."
"Eh,Opss!" Tengku Nafeesa terus menekup mulutnya.
"Siapa yang benarkan kau couple ni?Haram berdosa!"
"Siapa yang couple?hm?" Tengku Ayaan muncul dari arah belakang.Terbuntang mata Tengku Nafeesa melihat abang sulung nya itu muncul secara tiba-tiba.
"Habislah kau" bisik Tengku Ayyash perlahan.
"Siapa yang couple?" soal Tengku Ayaan tegas.
Terkebil-kebil Tengku Nafeesa dibuatnya.Kepala ditunduk kebawah.
"Adik kesayangan kau ni gatal,siap ada boyfriend bagai.Siapa entah yang benarkan dia couple" ujar Tengku Ayyash selamba.
"What?!huh!langsung tak backup!malas kawan abang yash dah hmph!" ucap Naura didalam hati.
"Tengku Ayzena Nafeesa,it's true?" soal Tengku Ayaan lagi.Suaranya masih sama kedengaran tegas seperti tadi.Wajahnya langsung tidak beriak.
Tengku Nafeesa mengangguk kepala perlahan.
"Siapa nama dia?"
"H-Hanif" jawab Tengku Nafeesa teragak-agak.Kepalanya masih menunduk memandang lantai.
"his full name,baby girl"
YOU ARE READING
𝔾𝕒𝕕𝕚𝕤 𝔹𝕦𝕟𝕘𝕒 (ℂ)
RandomTengku Ayaaz × Naura Aqila Mengisahkan seorang gadis yang tinggal bersama ibu saudaranya tetapi sering didera Apa saja yang gadis itu lakukan semuanya salah di mata ibu saudaranya Tetapi hidupnya berubah setelah bertemu dengan seorang duda tampan "W...