💎Cevahir üslup kuralları

2 0 0
                                    


Belki de bu kurallar size fazlaca hitap ettiği için aramızda olmak isteyeceksiniz. Belli mi olur?

***

Bahsettiğimiz üslup* kitabınızı yazarken kullandığınız üslup değil, bu destek grubu içerisinde takınacağınız tavır, tarz ve davranış biçimi olan üsluptur.Bu sunucunun kuruluş amacı eğlence olmadığı için oldukça ciddi insanları bünyesinde barındırması normaldir, bu sunucuda amacı olan ve buna doğru yürüyen insanları yanımıza almak isteriz.


‼️Haliyle saygısızlığa ve laubaliliğe hoşgörümüz yoktur.Sunucuda eğlenmek için bir sürü etkinlik de mevcuttur, bu bizim eğlenceyi seçenek olarak barındırdığımızı fakat kuruluşumuzun amacını eğlence üzerine inşa etmediğimizi gösterir.


‼️Sunucu içersinde hangi kanalda olursanız olun saygınızı koruyun, samimi olmadığınız hiçbir üyeyle saygıyı aşacak şekilde konuşmayın. (Buna samimi olduğunuz insanların yanında rahatça yapabileceğiniz şakalar ve espriler de dahildir. Yeni tanıştığınız üyelerle o kadar rahat bir tavırda konuşmayın.)


‼️Üyelerle samimi olsanız bile saygıyı hiç kaybetmeyin. Buradan arkadaş olduğunuz biriyle özelden istediğiniz gibi konuşabilirsiniz fakat bu sunucunun içersinde saygılı ve nezaketli konuşmalısınız. O insanla ne kadar yakın olursanız olun, gönderdiğiniz mesajları tüm üyeler görüyor.


‼️Yanlış anlaşılacak, gurur kıracak, saygısızlık sayılacak, imalar ve çekilmelere müsait mesajlar gönderilmesi yasaktır.Hakkınızda şikayet alırsak "Beni yanlış anlamış." demeniz hiçbir şeyi çözmeyecektir. "Yanlış anlaşılmaya müsait bir şeyi gözden geçirmeden neden gönderdin?"diye siz yargılanacaksınız.


‼️Çünkü biz bu uyarıyı Cevahir'e yeni katılan herkesin okumasını zorunlu hâle getirdik ve eğer okumayarak okudum derse, okuduğu hâlde kuralları çiğnerse biz yine yazılı olan kurallarımızı uygularız, yargılarız.


‼️Kurallar ve yönlendirmeler mevcutken onları okumayıp aynı soruları tekrarlayarak yetkililerimizi meşgul etmeniz yasaktır. Neden? Çünkü Cevahir'e ilk geldiğinizde hangi kanalları okumanız gerektiğini söylüyoruz.O kanalları okuduğunuzda göreceksiniz ki oradaki bilgiler sizi kendi kendine bir sonraki bilgiye yönlendiriyor.Böylece üzerine düşen vazifeyi yapan Yetkili bundan sonrasından sorumlu değildir.Üye eğer bahsedilen kanalları okumamışsa zaten sonrasına da gidememiştir ve soruları yanıtsız kalmıştır. "Soracağınız soruları ve daha fazlasının cevabını alın diye üzerimize düşeni en başta yaptıktan sonra tekrarlanacak hiçbir soruya cevap verme zorunluluğumuz yoktur."


‼️Üye ısrarla kuralları okumuyor ve soruyorsa yaptırım uygulama hakkımız vardır.


‼️Kuralları boşuna yazmadık, okuyun diye varlar, gözünün önündeki bir şeyi okumamakta ısrarcı olan insanların ayağına kadar hizmet etmeyecek bir gruptur Cevahir.


‼️💎CEVAHIR'e yalnızca çabalayanlar girebilir ve yalnızca çabasını sürdürenler birer cevher olabilir. Bu süreçte dönüşümünü tamamlayamayan taşları aramızdan gönderme yaptırımı bir nevi kalitemizi koruma politikasıdır.Cevherlerin arasında yalnızca cevherler kalacaktır.


‼️Cevahir grubu nezih bir ortam oluşturmayı hedefler.Bu yüzden burada sosyal medya yorumları ağzında konuşmanız yasaktır.Burada her yazar edebi anlamda emeğini konuşturur ve bu emek kendini sergileyen insanlara yapılan alay, şaka, linç yorumları yapılabilecek bir durumla denk değildir.İlla yazarların kitapları mevzu değildir. Başka bir konuda konuşurken de karşınızdakinin yazar olduğunu bilerek yine buna dikkat ederek konuşmalısınız.


‼️"Her insanın kendi üslubu vardır, buraya gelince bunu değiştirmemizi ve kendimizi zorlamamızı mı teklif ediyorsun?"Her insanın bir kişiliği ve o kişiliğini dışarı karşı ifade eden anlatma biçimi (üslubu) vardır. İnsan bilir ki "Benim varsa başkalarının da özgürlüğü vardır." İşte bu yüzden kendi özgürlük alanında istediğini yapmakta özgürken başkasının özgürlük alanına girdiğinde buna müdahale etme hakkımız vardır.Nasıl girmek?Burada başka birini rahatsız edecek, incitecek, yanlış anlaşılmaya ortam verebilecek herhangi bir davranışınız ya da sözünüz başkasının alanına girmek olacaktır. Çünkü biz sizden saygı istiyoruz ve bu da elbette birbirinin sınırlarını bilmekle mümkün. O sınırları aşarsanız hem saygısızlık etmiş olur hem de başkasının özgürlük alanını istila ederek kendini yargılanmaya götürmüş olursun.


‼️Kimseyle samimi olmanızı beklemiyor ya da zorunlu kılmıyoruz. Bu sizin tercihiniz. İsterseniz samimi olabilirsiniz. Ama Cevahir sınırları içersinde samimi veya mesafeli olduğun herkesle saygı iletişimi kurmak zorundasın. Aynı şekilde karşındakiler de sana saygılı olmak zorunda.


‼️"Özgür düşünce" bahanesiyle gelen ve karşı tarafı incitebilecek birçok fikirle karşılaştık. Adı ''özgür düşünce" olan her şey dokunulmaz değildir. Biz sizi yargılamadan önce "özgür düşüncenizin" "özgür düşünce kriterlerini" karşılayıp karşılamadığına bakarak karar vereceğiz.


‼️Grup içinde hiçbir üye başka hiçbir üyeye kendi kendine lakap takamaz, kendi uydurduğu hitapla seslenemez.Kendini tanıt* adlı kanalda tüm üyeler kendisine nasıl hitap edilmesini istediğini yazar... Orada kendi için tercih ettiği hitabı kullanabilirsiniz. Bunun dışında siz insanlara kullanıcı adıyla seslenebilir veya direkt o kişinin mesajına yanıt verme seçeneğini kullanabilirsiniz.Haricinde kendi kendinize lakaplar uydurmayın, saygı kisvesi altında uydurulan fakat karşı tarafı incitebilecek içerik barındıran lakaplar da yasaktır.-Karşı tarafın incinip incinemeyeceğini bilemezsiniz, bu yüzden çok düşünmeden direkt kurallara uyabilirsiniz. ✨


‼️ön yargı kötü bir şeydir. Sevmediğiniz içerikler olabilir. Her kitap okunmalıdır demiyoruz elbet, okumadığınız kitaplara "çöp" gibi hakaret tabirlerini kullanmamanızı öneriyoruz. Bir kitap türünü, şeklini sevmiyor olabilirsiniz ama okumadığınız* bir kitabı öyleymiş* sanarak yargılayamazsınız. İşte böyle yanlış anlaşılmaları engelleyemeyiz ama kitaplara çöp vb. hakaretler kullanmanızı yasaklayabiliriz. Böylece okumadığınız* bir kitabı yanlış algıladığınız, öyle sandığınız için hakaret etmemiş olursunuz.Kurallarımızın yerli yerinde olduğunu düşünüyoruz. Eğer kurallarımızı -sanmıyorum ama- sert bulan olursa deneyimlerimizden yola çıkarak yaptığımızı ve kalitemizi korumak için böyle filtreleyici kuralların kararında olduğunu düşünüyoruz.



Bahsettiğimiz gruba katılmanın yolu öncelikle uygulamayı indirip sonra Cevahir isimli profile girip bağlantıyı kullanmaktır.

İlham Ülkesi BloguHikayelerin yaşadığı yer. Şimdi keşfedin