Ik hou van je

1.2K 20 0
                                    

We zijn alweer enige tijd terug en Laura en ik moeten gewoon weer naar school.

Het is nu vrijdagmiddag en over een paar minuten hebben we weekend.

"Oké, iedereen mag zijn of haar spullen opruimen en dan wens ik jullie een heel fijn weekend." Zegt onze docent. "Tot maandag!" Roept hij er nog achteraan.

Laura en ik lopen het lokaal uit en gaan gelijk naar onze kluisjes. Daar haal ik mijn winterjas uit en de boeken die weer mee moeten naar huis.

Ik stop alles in mijn tas, trek mijn jas aan en grijp mijn telefoon. Samen met Laura loop ik naar buiten.

Buiten is het koud en grijs. Ik houd niet van de kou. Tenzij het sneeuwt, dan is het leuk, maar anders niet. Geef mij dan maar gewoon zomer.

Onderweg terug naar huis verheug ik mij maar op één ding. Ik ga dit weekend namelijk weer naar Matthy toe.

Matthy en ik zien elkaar doordeweeks niet zo heel veel, maar we proberen er voor te zorgen dat we elkaar in het weekend regelmatig zien.

De video's vanuit Oostenrijk zijn inmiddels ook online gekomen en het blijft voor veel mensen niet ongezien dat Laura en ik daar ook in zitten.

Onder de video van de dropping heb ik al veel comments gelezen van mensen die mij met Matthy shippen. Stiekem vind ik dat echt heel leuk om te lezen, aangezien het nu mijn vriend is, maar nog niemand weet dat. Behalve de mensen die dichtbij staan natuurlijk. Als ik je vertel dat Pepijn een gat in de lucht sprong, meen ik dat. Er zat bijna een gat in het plafond. Gelukkig kunnen Pepijn en Matthy het heel goed vinden samen, en mijn ouders vinden Matthy ook heel erg leuk.

Matthy en ik kijken het nog heel even aan met wanneer we het bekend maken dat we een relatie hebben. Ik denk niet dat we een officiële bekendmaking doen, daar houden we beide niet van, maar het mag zo nu en dan wel eens laten zien worden.

Wanneer ik thuis ben pak ik een tas in met wat spulletjes die ik nodig heb voor bij Matthy. Ik neem geen pyjama mee want ik slaap toch altijd in zijn shirts. Wat ik wel meeneem is eigenlijk ook niet zoveel want ik heb al heel veel bij Matthy staan.

"Doei Pep." Zeg ik tegen Pepijn als ik weg wil gaan. "Ga je naar Matthy?" Vraagt hij. Ik knik. "Zal ik je even brengen? Het gaat over 20 minuten regenen." Vraagt hij lief. Ik schud mijn hoofd. "Doe geen moeite joh, ik ben er met de scooter binnen 15 minuten." Zeg ik. "Oké," zegt Pepijn. Hij wenst me veel plezier en ploft dan weer op de bank.

Ik trek mijn jas aan, loop naar buiten en stop alles in mijn scooter. Ik doe de sleutel erin en start de scooter.

Ik ben zo'n 5 minuten onderweg wanneer mijn scooter raar gaat doen. Ik kijk verbaasd en probeer te achterhalen wat er loos is.

Na nog 5 minuten ben ik er nog niet achter wat het is, maar inmiddels start de hele scooter niet eens meer. Ik geef het op en besluit om verder te gaan lopen.

Ik doe mijn helm af en mijn oortjes in voor wat muziek.

Na een tijdje vallen er druppels op mijn hoofd. "Kut.." zucht ik. Helemaal vergeten dat het ging regenen. Ik loop nu langs het centrum, dat betekend nog zeker 20 minuten lopen.

Langzamerhand gaat het steeds harder regenen. Ik blijf maar doorlopen met de scooter aan mijn hand. Ik probeer 'm nog één keer aan de praat te krijgen maar het lukt gewoon niet.

Laat me nu ook uitgerekend in de polder lopen, waar helemaal niets is waar je kan schuilen.

Na 20 minuten kom ik aan bij Matthy. Volledig verzopen. Ik heb dan wel mijn winterjas aan, die uiteraard geen capuchon heeft, maar ik voel dat heel mijn trui onder mijn jas nat is. Mijn hoofd doet pijn door de kou en ik voel mijn vingers niet meer. Mijn broek is doorweekt en het zelfde geldt voor mijn schoenen. Met trillende vingers bel ik aan.

Het duurt gelukkig niet lang voordat de deur opengaat. "Maar..." mompelt Matthy. Snel laat hij mij binnen. Ik moet een beetje blozen van de bijnaam die hij mij gaf, maar gelukkig is het niet te zien aangezien ik al zo'n rood hoofd had.

"Hoe ben je zo doorweekt?" Vraagt Matthy verbaasd terwijl hij me helpt om alles uit te trekken qua schoenen en jas. "Sorry," zegt hij waarna hij me een kus geeft. "Ik ben blij dat je er bent." Ik glimlach. Hij is echt veel te lief.

"Maar hoe ben je zó nat?" Ik grinnik en begin het verhaal uit te leggen. Wanneer ik het heb verteld meld ik wel even dat ik echt hoofdpijn heb van de kou. "Wacht hier." Zegt Matthy. Hij rent naar boven en pakt voor mij een hoodie en een van zijn joggingbroeken, natuurlijk allebei veel te groot maar gelukkig wel lekker warm.

Als ik dat aan heb getrokken klim ik op de bank. Matthy komt even later naast me zitten op de bank en overhandigd mij een mok chocolademelk. Ik neem deze dankbaar aan. "Ik zou niet weten wat ik zonder je zou doen." Zeg ik en ik kruip tegen hem aan terwijl hij een dekentje over ons heen gooit.

"Had me gebeld." Zegt Matthy nog terugkoppelend naar mijn verhaal van net. "Dan had jij naar me toe moeten komen in de regen. Denk je dat ik gek ben." Geef ik als antwoord. Matthy lacht. "Ten eerste. Ik zou dat alles gewoon voor je over hebben. En ten tweede was ik je hoogstwaarschijnlijk gewoon met de auto op komen halen." Ik grinnik en verstop mijn gezicht in de capuchon van zijn hoodie. "Daar had ik niet over nagedacht." Mompel ik. Matthy grinnikt en trekt me tegen hem aan. Saampjes liggen we warm onder het dekentje en kijken we een film.

'S avonds bestellen we pizza's en spelen we spelletjes. 

We liggen weer samen op de bank te chillen. Matthy streelt met zijn hand mijn arm. Ik lig tussen zijn benen in met zijn armen om mij heen.

Dan voel ik Matthy's adem in mijn nek. Hij buigt een beetje voorover en geeft natte kusjes in mijn nek. Ik giebel ervan, want het kietelt.

Ik draai me om waardoor ik half op Matthy lig en laat een heel spoor van kusjes achter. Ik ga van zijn nek naar zijn kaak, ik hoor hem harder ademen waardoor ik moet lachen. Ik zet nog een kusje vlak onder zijn kaak bij zijn oor en ga dan naar zijn mond. Matthy's ene hand zit inmiddels in mijn haar en zijn andere hand rust op mijn onderrug. Wanneer onze lippen raken dringt Matthy vrijwel gelijk naar binnen met zijn tong. Het begint heel liefdevol maar wordt wat ruiger wanneer Matthy doorheeft dat hij de dominantie heeft.

Hij draait ons om zodat ik onder lig en vlecht zijn vingers in de mijne die naast mijn hoofd liggen.

Matthy en ik hebben wel eens vaker dit soort momentjes gehad, maar ik heb hem nog niet zo ruig gezien. Het is niet te veel, het is goed. Hoewel ik de liefdevolle Matthy enorm waardeer, kan ik dit ook wel hebben.

Ik glimlach tegen Matthy's lippen aan wanneer hij mij optilt en meeneemt naar boven. Ik lig in zijn armen en onze lippen raken elkaar constant.

Wanneer we boven zijn gooit Matthy mij op zijn bed en klimt boven mij. Hij glimlacht lief naar me waardoor ik weet dat dit alsnog één en al liefde is en niet pure lust.

Hijgend vallen we na een tijdje naast elkaar neer. Ik leg mijn hoofd op zijn blote borst. Ik geef hem een kusje bij zijn sleutelbeen en op zijn kaak. "Wauw.." mompelt Matthy. "Ik hou van je." Zegt hij en hij kust mijn voorhoofd.

Dit is de eerste keer dat Matthy dat tegen mij zegt. Ik hou van je. Wat een mooie woorden. En hij meent het. En ik meen het ook.

"Ik hou ook van jou." Zeg ik terug. Ik duw mezelf nog even omhoog en kus zijn lippen, alsof ik die nog niet genoeg gekust heb. Ik zal er nooit genoeg van krijgen.

Liefde is overschat - Matthyas het Lam, BankzittersWaar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu