''Matt.'' Zeg ik zachtjes terwijl ik Matthy een beetje heen en weer schudt om hem wakker te maken. ''Mmh.'' mompelt hij wanneer hij wakker is. ''Ik heb een verassing voor je.'' Glimlach ik.
Ik geef hem even de tijd om wakker te worden waarna we samen naar beneden lopen. ''Ik ben helemaal nog niet jarig.'' Lacht Matthy wanneer hij ballonnen ziet. Ik moet lachen.
''Matt, kijk eens goed.'' Matthy kijkt naar de ballon en dan lijkt het kwartje te vallen.
Onzeker kijkt hij mij aan, waarschijnlijk bang dat hij het verkeerd begrijp. Ik knik lachend omdat ik bijna zeker weet dat hij het snapt. ''Blauwe en roze ballonnen.'' zegt hij nu een beetje vol ongeloof.
"Ik ben zwanger Matt.'' zeg ik dan maar, als het mij te lang duurt.
Een mega glimlach groeit op Matthy's gezicht. ''Ik word papa?'' Zegt hij met tranen in zijn ogen. Ik knik en sla mijn hand voor mijn mond.
Als hij het zo zegt klinkt het nog veel bijzonderder.
Matthy rent op mij af en slaat mij in zijn armen. ''Wat geweldig!'' roept hij uit. Hij tilt mij op en draait een rondje. Tranen stromen inmiddels over zijn wangen. ''Ik ben zo blij!'' zegt hij.
Telkens denk ik weer terug aan het moment dat ik aan Matthy vertelde dat ik zwanger ben van ons eerste kindje. Ik zit nu op 7 maanden. Onze lieve baby wordt op 28 juni verwacht.
Ik zit op de bank terwijl Matthy een video opneemt met de jongens. Ze nemen meerdere video's op nu nog met Matthy zodat hij als de kleine er is niet hoeft op te nemen.
Ik zit met mijn hoofd bij alles van de afgelopen maanden. Van hoe we het tegen iedereen vertelde, de genderreveal en de babyshower.
Robbie en Laura zijn de allereerste die het horen. We hebben ze uitgenodigd om even iets met z'n vieren te gaan eten. Het is super gezellig met elkaar en als we eten hebben besteld geef ik ze allebei een cadeautje. ''Waar is dit voor?'' vraagt Laura nieuwsgierig. ''Maak open.'' zegt Matthy. Ze pakken het cadeautje uit. Het is een rompertje met de tekst 'Liefste bonus tante.' en 'Liefste bonus oom.' Laura sprint op en omhelst me. ''Niet waar!'' zegt ze vol vreugde. Ook Robbie laat niet ongemerkt het super leuk te vinden. Hij omhelst Matthy en geeft mij ook een knuffel. ''Gefeliciteerd.'' zegt hij lief. De hele middag hebben we het er nog over gehad. De echo's en of we het geslacht al weten en of we het überhaupt willen weten.
Ook mijn ouders, Pepijn en Lies hadden een lieve reactie.
''Echt waar?!'' roept mijn moeder vrolijk. Ze laat de echo zien aan de rest van het gezin. Iedereen begint te juichen en we worden overspoeld met knuffels.
Matthy's familie hebben we het laten weten op familieweekend. Dat kwam een maand nadat we er zelf achter kwamen, dus hebben we gewacht tot het moment dat we met de hele familie samen waren.
''Kom laten we een foto maken.'' Zegt Matthy enthousiast. We gaan met z'n allen bij elkaar staan en lachen naar de camera. ''Zeg: 'Mara is zwanger!'.'' Roept Matthy. De reacties vliegen ons om de oren. Lachend ontvangen we alle felicitaties.
En als laatste hebben we het natuurlijk ook gelijk verteld aan de rest van de bankzitters en hun vriendinnen. Ook zij hadden zo'n lieve reactie. Allemaal waren ze zo blij voor ons.
Ik pak mijn telefoon erbij en bekijk het filmpje van onze genderreveal.
''3..... 2..... 1.....'' Matthy en ik draaien de confetti kanonnen open en alle roze confetti schiet in de lucht. Ik spring blij in de lucht. ''Een meisje!'' gil ik. Matthy geeft me een knuffel en een kus.
We staan het hele filmpje met een ongelooflijk grote glimlach op ons gezicht waardoor ik nu ook al moet glimlachen wanneer ik het weer terug kijk.
Ik stop mijn telefoon weer weg en kruip in elkaar op de bank. Zo'n zwangerschap is zwaar. Ik ben altijd moe en kan overal slapen. Nu ook. Ik sluit mijn ogen en val rustig in slaap op de bank.
Ik word na een tijdje weer wakker door Matthy die met mijn haar speelt. Als ik mijn ogen open zie ik hem op zijn hurken voor de bank zitten. Hij kijkt me aan met een lieve glimlach en geeft me een kus op mijn hoofd. "Hey lieverd." Zegt hij. Ik glimlach naar hem omdat ik nog steeds zo verliefd ben op hem.
Ik ga rechtop zitten en rek mij uit. Matthy staat op en helpt mij overeind. Hij slaat zijn armen om mij heen. Zo staan we een tijdje. Gewoon bij elkaar genietende van elkaars aanwezigheid. "Nog maar 2 maanden en dan is die kleine meid gewoon bij ons." Zucht Matthy terwijl hij zijn handen op mijn buik legt die al echt heel groot is.
"Kom." Zegt Matthy. Hij pakt mijn hand en loopt met me naar de voordeur. Hij trekt mijn schoenen voor me aan aangezien ik al bijna niet meer kan bukken en geeft dan mijn spijkerjasje aan. "Wat gaan we doen?" Vraag ik. "Uit eten." Zegt Matthy.
Samen zitten we in een gezellig restaurantje te eten. Onze handen liggen in elkaar op de tafel. "Hoe waren de opnames?" Vraag ik nieuwsgierig. "Goed." Zegt Matthy knikkend. "We deden een fotowedstrijd." Hij verteld nog een beetje over zijn dag en wat hij allemaal gedaan heeft. "Volgende week hebben we weer een rustige opnamedag. Dan kan je misschien wel weer mee?" Zegt Matthy vragend. Ik knik vrolijk. Ik geniet ervan om met iedereen op kantoor te zijn.
We genieten van het eten samen en van elkaar.
JE LEEST
Liefde is overschat - Matthyas het Lam, Bankzitters
Fanfiction"Liefde is overschat!" Dat is wat ik altijd riep. Liefde is niks voor mij, dacht ik. Al dat kleffe gedoe, dacht ik. Dacht ik. Hij veranderde alles. (LET OP: De leeftijden in het boek kloppen niet. Zo zullen de bankzitters al wel het kantoor hebben m...