20 I miss you

153 7 0
                                    

I opened my eyes, awakened from my sleep. I looked beside me. He's not there again. Dah tiga hari dia tak balik rumah, sibuk dekat set. Ah tak kira, harini aku pergi jumpa Harris juga!

Harris was moving here and there with papers in his hand and headphones.  I stood still and observed him in a mess. Serabainya laki aku.. dengan rambutnya tak sikat, muka penat. Kesian dia..

Harris frozed as he saw me. Muka serious macam cuka turned lively as he smiled to me. He makes the signal to wait for him. I nodded. Walaupun dalam hati ni rasa nak peluk je terus kat sini.

After 20 minutes of waiting, finally he came and grab my hand. He dragged me to the pantry where it is less crowded. Only a few of his staff having a coffee break which they quickly left at a glimpsed of us. Segan agaknya. Tapi aku yang segan kacau dieorang.

I took his hand and kissed it. Dia usap kepala aku gently. Aku usap pipi dia, looked into his eyes. Makin jelas muka penat dia. I wrapped my hand around his body and placed my head on his chest. I snuggled my nose on his shirt, inhaling his scent. Rasa tenang at last.

Harris: Ayang kita ni, rindu ke?

Hannah: Rindula.. dah tiga hari sayang berkampung kat sini!

Aku buat muka manja. Tak pernah- pernah aku buat muka mengada depan dia tapi entahlah sejak dia jadi suami ni semua perangai baru timbul.

Harris chukled. He tightened our hug and usap-usap belakang aku.

Harris: Harini final episode. Lepastu kita peluk puas-puas kat rumah okay?

Aku angguk and he kissed my forehead.

As we were hugging in our own world. Ecah peeked on us and knocked the door carefully. Aku nak leraikan pelukkan, malu orang tengok. Tapi Harris selamba je tarik aku, peluk aku lagi.

Harris: Is it the time Ecah?

Ecah: Yup hehehe. Boss kena get ready, you need to give final remarks to the audience today.

Harris: Alright got it. I'll get ready.

My cheeks are red, malu si Ecah tu tengok tadi. Dia pun malu agaknya tengok kiteorang bermesra tadi.

Hannah: Sayang masuk tv harini?

Harris: Hahahaha...

He pinched my nose.

Harris: Munculkan muka dalam tv. Selalu duduk belakang tv je.

Hannah: Ada baju?

Harris: Ada dieorang dah sediakan.

Hannah: Pergi la mandi dulu. Baru nampak fresh. Serabai..

Harris: Bini takde 3 hari, memang la serabai. Rindu...

Hannah: Eleh mengada.

Aku cubit dia.

Harris: Tak sempat la yang. Lagi 5 minit je.

Hannah: Kalau macam tu...

Aku keluarkan wet tissue from my handbag. Lap muka dia gently.

Harris: Ayang yang makeup kan sikit boleh? Malas la nak pergi make up room. Jauh...

Aku keluarkan foundation, setting spray, lip balm. Also, sikat and hair gel yang memang sejak kawin ni ada dalam handbag. Dia tumpang.

Aku ikat his bang yang serabai guna getah rambut aku before applying the foundation. Aku geli hati. Comel betul macam Agnes budak kecil dalam movie Despicable Me.

Harris: Apa yg lawak?

Hannah: Sayang la.. dah macam budak kecil dalam Despicable Me.
Comel!

Aku gonyel-gonyel pipi dia. He turned his eyes upwards but his lips were smiling.

I applied foundation, lip balm  while his hand wrapped around my waist.

Hannah: Okay muka dah, rambut pula.

I untied his bang, sapu hair gel dekat tangan aku dulu sebelum aku process rambut dia ikut suka aku. My preference, laki aku ni mesti buat side bang nampak forehead sikit.

Hannah: Okay dah handsome. Baju sayang mana?

Dia bangun ambil belakang almari. And closed and locked the pantry door.

Harris: Pakaikan..

Hannah: Takde cctv sini?

Harris: Ada tapi tutup je la pakai kain buruk ni.

Dia ambil kain atas table top campak atas cctv. Punyala tak nak pergi tandas pakai baju sendiri. Nak juga aku pakaikan.

Dia buka T-shirt yang aku syak memang dari semalam dia tak tukar. Sebab aku dah susun baju dia dalam bag siap-siap ikut hari. Aku geleng je malas nak bebel. Dia buka seluar tinggal boxer je. Aish macam kat rumah dia buat, tak cover langsung.

Aku sarungkan kemeja hitam dan butangkan. Aku lipat sikit bahagian lengan sampai siku. Daripada dia tarik-tarik nanti renyuk baju. Baik aku lipat, sentengkan siap-siap. Seluar  dia pakai sendiri. Aku just betulkan baju bila dah tuck in.

Harris: Memang kena ada isteri di sisi baru handsome.

Hannah: Eleh.. mengada. Dulu sebelum kawin boleh je smart, urus diri sendiri.

Harris: Tu dulu... Bila kawin auto tak reti.

Aku cubit perut dia manja.

Hannah: May Allah ease everything for you sayang.

Harris: Amin... Thank you ayang for coming. Seriously tadi barai gila. Peluk ayang tadi terus recharge energy.

Hannah: Nah sembur sikit. Harini bau watermelon, boleh kan?

Aku bagi perfume aku.

Harris: Boleh yang. Bau durian pun boleh.

Hannah: Hahhahaha..

********

/Giving his speech/

Harris: I hope this program could lessen the statistic of homeless out there. May this program be a starting point for the development of architectural industry and also at the same time serves the community.

Tv Host: I heard that this program is inspired by your wife.

Harris: Yes she is..

Tv Host: And she's here today.

Harris angguk malu.

Tv Host: Nampak la pengantin baru tu. Tak boleh berpisah ye..

Semua peserta, juri ketawa. Harris pun gelak tapi merah pipi. Kalau Harris dah malu aku apatah lagi rasa boleh masak telur dekat pipi.






Always on My Mind (A bilingual Novel)Where stories live. Discover now