YEŞİL ÇAYIN FAYDALARI

8 0 0
                                    

Yeşil çay, sağlık üzerindeki sayısız olumlu etkisi pek çok bilimsel araştırmaya konu olmuş, nitelikli içeriği ile öne çıkan bir bitkisel besin türüdür. Sağlığını korumak isteyenlerin yeşil çay tüketimine özen gösterdiği görülür. İçeriğinde barındırdığı çok sayıdaki antioksidan ve sağlığa yararlı mikro bileşenler sayesinde vücudun zinde kalmasına, günlük fonksiyonların sorunsuz bir şekilde yerine getirilmesine ve hastalıklara karşı korunmaya önemli faydaları vardır. Bu faydalardan en iyi şekilde yararlanmak adına yeşil çayın düzenli olarak tüketilmesi gerekmektedir. Dolayısıyla her gün 1-2 fincan yeşil çay, ara öğünlerde diyete eklenerek bu olumlu etkilerden yararlanılabilir.

Yağ yakımını hızlandırarak formun korunmasına yardımcı olur

Yapılan birçok bilimsel araştırmada düzenli olarak yeşil çay tüketiminin yağ yakımını hızlandırdığı ve metabolizma hızını arttırdığı gibi önemli etkiler fark edilmiştir. Bu nedenle yeşil çay tüketiminin kilo kontrolünün sağlanmasını kolaylaştırdığı, kilo vermeyi hızlandırdığı ve obeziteyi önlemeye yardımcı olduğu öne sürülmektedir.

Tüm bu olumlu etkilerine karşın yeşil çay, kalori içeriği oldukça düşük olan bir içecektir. Bir fincan yeşil çay yalnızca 2 kilokalori enerji içerir. Sıfıra yakın enerji içeriği barındırması ve zayıflamaya yardımcı olması nedeniyle yeşil çay, zayıflama diyeti uygulayan kişilerin de güvenle tüketebileceği sağlıklı içecekler arasında yer alır.

Çayı demlerken dikkat!

Yeşil çayın içindeki kateşinler kaynar suyu sevmezler. Yeşil çayı demlerken sakın kaynatmayın ve kaynama ısısında su kullanmayın. Su kaynadıktan sonra ocaktan alın, biraz ılınması için yaklaşık 2-3 dakika bekletin ve sonra yeşil çayın üstüne ekleyin. Demliğinizin ağzını kapatın, demlenmesi için 5 dakika kadar bekleyin ve için.

Kaç bardak içmeli?

Demleme tekniğine ve kullanılan yeşil çayın kalitesine bağlı olarak, bir bardak yeşil çayın içinde yaklaşık 120-320 miligram kateşin ve yaklaşık 10-60 miligram kafein bulunuyor. Bu oldukça yüksek bir miktar: Yeşil çayda, kahvede bulunandan daha yüksek miktarda kafein bulunur. Yeşil çayda bulunan kafein ve kateşinin zayıflamaya yardımcı etkisinden faydalanmak için günde 2-3 bardak yeşil çay içmeniz yeterli.

Sağlıklı ZayıflıyorumHikayelerin yaşadığı yer. Şimdi keşfedin