✦ 𝙲𝚑𝚊𝚙𝚝𝚎𝚛 𝟸𝟺✦

1.5K 67 9
                                    

Serra membawa Bunga Haura ke rumah sewanya semula, untuk cuba menenangkan kawan baiknya.

[ Sampai di rumah Serra ]

Serra memimpim Bunga Haura masuk ke dalam rumahnya,kerana keadaan Bunga Haura sangat lemah, selepas nangis.

" Haura duduk dulu..Kenapa kau ni , aku susah hati Haura tengok kawan aku macam ni.." ujar Serra risau dengan keadaan kawan baiknya.

" Aku penat..Aku nak minta izin kau..aku nak tumpang rumah kau..Aku lepasni tak duduk rumah Hazreal lagi..aku dekat situ hanya menumpang & tolong dia je.." luah Bunga Haura.

"Haura..kau tak perlu minta izin dengan aku..Duduk je sini..Aku sentiasa ada untuk kau.." ujar Serra sambil memeluk erat kawan baiknya.

" Aku letih..Penat.." mengeluh Bunga Haura.

"Jangan cepat mengalah babe..dah sekarang ni aku nak kau rehat..Hatteem kejap lg sampai..aku bagitahu dia yang kau tak ok..Aku nak masak kejap..Nanti kita makan sama2 okay.." pujuk Serra lagi.

" ha? Kenapa kau bagitahu Hatteem? Aku rasa tak payah kot..Dia kawan aku je Serra..tak ada lebih & kurang je.." bebel Bunga Haura.

" Dia cakap ada orang nak jumpa kau..but aku tak tahu siapa.." ujar Serra dengan berasa ragu-ragu.

" Haa siapa..?" tanya Bunga Haura berasa pelik dengan kawan lelakinya.

" Mana aku tau,eh budak ni..Kau rehat la dulu, nanti kita makan dengan diorang sekali.." bebel Serra.

Bunga Haura Medina hanya menganggukkan kepalanya sahaja.

Tidak lama kemudian..

Kedengaran suara seseorang di luar rumah, suara Tengku Hatteem yang berada di luar pagar rumah Serra, kawan baik Bunga Haura.

" Assalammualaikum Serraa.." suara jejaka itu.

Bunga Haura terdengar suara lelaki itu & memanggil Serra.

" Serraa..cuba tengok sapa..aku tak larat laa.." Bunga Haura yang sedang menyandar di sofa empuk.

" Kejap haa.. yeaaa.." Serra berlari keluar dari dapur lalu membuka pintu hadapan rumahnya , sambil melihat dua orang lelaki yang tampan di luar pagar rumahnya.

" Aaaa wslm..Hatteem..Err ni siapa? " Serra keluar dari rumahnya & membuka pintu pagar rumah sambil berasa ragu-ragu melihat Tengku Azreen Hanz.

" Aaa ni Hanz panggil je Abang Hanz , apa kata kita masuk dulu??Haura ada dekat dalam kan? " ujar Tengku Hatteem dengan berasa gagap, kerana risau ingin beritahu pada Bunga Haura siapa kah sebernanya abang kandungnya.

"Haaa ada..jom masuk Serra dah masak , boleh kita makan sekali nanti.." ajak Serra masuk ke dalam rumahnya.

Tengku Hanz juga turut mengikuti Tengku Hatteem masuk ke dalam rumah Serra.

Sebaik sahaja mereka sampai di ruang tamu..

" Haura bangun..Ni Hatteem datang bawa kawan diaa..err duduk la dulu Hatteem , Hanz" ujar Serra.

Bunga Haura bikas bangun dengan terkejut Tengku Hatteem & jejaka yang dijumpainya tadi di kampusnya.

" Hatteem..kenapaa awak bawa Tengku Hanz sekali? Siapa yang nak jumpaa saya sebernanya? " tanya Bunga Haura.

You've reached the end of published parts.

⏰ Last updated: Aug 10 ⏰

Add this story to your Library to get notified about new parts!

𝑴𝒚 𝑷𝒂𝒓𝒕𝒊𝒎𝒆 𝑾𝒊𝒇𝒆  ( OG )Where stories live. Discover now