الفصل الاول
نوڤيلا 🥀 جعلتني أقوي 🥀
#بقلم_شيماء_صبحي
انتي ايه الي بتعمليه هنا يا انسه انتي تايهه ولا ايه..
رفعت عينيها وهيا بتبص حواليها وكأنها مش عارفه هيا فين ولا حتي فاهمه قصده..رفعت ايديها وشاورت ليه وعملت إشاره انها مش من هنا..
قرب منها وقال" هو انتي بتحركي ايديك ليه هو انتي خرس'ه ..!بصتله وهزت راسها بحزن ولاكنه إستغربها جداا..!
قرب منها ومسك ايديها وقال" انتي من هنا؟
هزت راسها بلأ وهوا فهمها علي طول وقال" يعني انتي فهماني بس مش بتتكلمي !هزت راسها بمعني ان كلامه صح وهوا قال..
طيب انتي منين تعرفي توصفيلي عنوانك'"لما قال كلامها لقي ان وشها اتغير وكانها مش عايزه تروح لبيتها تاني . بصلها بإستغراب وقال بصوت كله حنيه.. مش عارفه بيتك فين. ولا عارفه ومش عايزه تقولي!
هزت راسها بمعني انها مش عارفه .. هز راسه وقال" طيب انتي دلوقت في مكان خطر جدا ومينفعشي تفضلي هنا ممكن تيجي معايا!
هزت راسها وهوا مسك ايديها وقال" متخافيش انتي بس هتدخلي البيت الي هناك دا!
شاور علي البيت وهيا هزت راسها وهوا فضل ماسك ايديها لحدما قربوا من البيت اللي هوا قاعد فيه!
كانت بتبص حواليها وكأنها خايفه من حاجة ولاكنها اطمنت لما دخلت البيت "
كان بيت شكله غريب شويه ولاكن فيه دفي وامان !بصلها بعدما قفل الباب وقال" انتي جعانه تحبي تاكلي معايا!
هزت راسها وهوا قال" طيب اقعدي هنا وانا هروح اجيب اكل من المطبخ واجي ..
ابتسمت بهدوء وهوا ساب ايدها واتجه للمطبخ"كانت قاعد وضمه رجليها لحضنها وكان واضح عليها الخوف!
رجع بعد دقايق وهوا شايل صينيه فيها اكل بسيط وقال" بتعرفي تاكلي ولا أكلك أنا !
ضمت حواجبها باستغراب وهزت راسها وشاورتله انها بتعرف تاكل لوحدها..ابتسم علي حركتها الي ضحكته وقال" انا بس كنت بهزر معاكي..!
هزت راسها بتفهم وهوا بدا ياكل ولاحظ ان ايديها بترتعش جامد وهيا بتاكل..
قرب منها وقال بتساؤل" انتي كويسه حاسه بتعب!!
هزت راسها بمعني لأ وهوا فاضل مركز معاها وهوا مستغرب انها ازاي بتسمع وبتفهم كلامه ولاكنها مش عارفه تتكلم..
قعد قدامها وهوا باصصلها لحدما هيا خلصت اكل وسكتت وهوا سألها بهدوء " انتي كدا اكلتي!هزت راسها بمعني انها اكلت وبعدها هوا شال الصينيه ودخل المطبخ وعدي وقت ورجع وكان في كام نقطقه مايه علي هدومه بمعني انه غسل الاطباق الي كانو بياكلو فيها وهيا كانت نايمه ولاكنها لما حست بيه بيقرب منها قامت مفزوعه..!
إستغرب جدا خوفها وقرب منها وقال بلطف" اهدي دا انا متخافيش..
اخدت نفس عميق وهزت راسها وبعدها هوا قعد قدامها وقال" انتي متاكده انك كويسه!!
أنت تقرأ
جعلتني أقوي
Krótkie Opowiadaniaلستُ ضعيفه ولاكن الحياه هيا من أمرت بوجودي في مكان لا يشبهني ..،! قام بحمايتي بدون اي مقابل ...حتي أصبحت أقوي به وبوجوده بجانبي وكنت علي استعداد تام علي مواجهة الحياة من جديد بكل قوة !!! نوڤيلا🥀جعلتني أقوي