الفصل السابع عشر
نوڤيلا 🥀جعلتني أقوي🥀
#بقلم_شيماء_صبحي
الساعه ١٢ منتصف الليل !!؟
بداخل بيت جدة يونس كانت واقفه نادرة وجمبها ماجده وهما حاطين إيديهم علي قلبهم من الخوف لان روح لحد دلوقت لسا مرجعنش ..نادره بصت للست ماجده بعيون وارمه وقالت" بنتي راحت فين يا ست ماجده اتصلي بحضرت الظابط تاني يمكن عرف حاجه عنها؟؟ماجده طلعت تيلفونها بإيد بترتعش واتصلت علي يونس وهيا مستنيه رده بفارغ الصبر!!
يونس كان مع مساعده رأفت وبيشوفوا كاميرات المراقبه بتاعة الحي اللي روح اتخطفت منت ..!
اشتغل فيديو لروح وهيا ماشيه وكان واضح انها بتعيط ..يونس كان بيتفرج عليها وهو ضاغط علي ايديه من الغضب واول مشاف العربيه السودا اللي قربت عليها واخدوها يونس وقف الفيديو علي رقم العربيه بص لرأفت وقال" اكتب النمره دي يا رأفت بسرعه!
رأفت هز راسه وكتب رقم العربيه وبص ليونس وقال" خلاص كده يا يونس باشا انا هاخد النمره بتاعت العربيه وهروح اشوفها بتاعة مين وهبلغ حضرتك'
يونس هز راسه وخرج هو ورافت من الفيلا اللي كاميراتها صورت اللي حصل!
رأفت اتحرك بعربيته ويونس فضل واقف في نفس المكان اللي روح كانت واقفه فيه وبيفتكر المكالمه اللي جاتله من ثلاث سعات من جدته وكانت بتعيط وتقول ان روح مختفيه ومرجعتش البيت !!
يونس اتجنن اول ماسمع كلامها وقام بسرعه من علي مكتبه ومسك مفاتيح عربيته وخرج بره يدور عليها لحدما وصلوا للفيلا دي بعد لف كثير في الحي دا وكل الاماكن القريبه منه!!يونس لقي اتصال من جدته رد عليها وهو بيتماسك اعصابه وبيقول" خير يا نانا!
ماجده بعياط" عملت ايه يا حبيبي طمني !
يونس اخد نفس طويل ورد عليها بهدوء " لسا يا نانا موصلناش لمكانها لانها مخطوفه!!
ماجده شهقت بصدمه ويونس اتكلم وقال" متعرفيش مامتها حاجه وقوليلها اننا لسا بندور علشان ميحصلهاش حاجه!
ماجده هزت راسها وهمست" والله دانا اللي هيحصلي حاجة مش هيا !
يونس قفل المكالمه مع جدته وركب عربيته وقبل ما يتحرك اتبعتله ماسدچ من رأفت بمعلومات عن صاحب العربيه وعنوانه!!
يونس اتحرك بالعربيه بتاعته وفي طريقة لمكان صاحب العربيه!!!
______\
بداخل دار الامل لرعاية الايتام!
وبالتحديد في عنبر البنات الكبيرة" كانت نسمه قاعده وهيا زهقانه وبتقول" بما اننا متأمنين يبق نخرج نشم هوا بق؟؟
اصحابها بصولها باستغراب وقالوا" الوقت اتاخر هوا ايه اللي انتي عايزه تشميه دا يانسمه نامي يا اختي احسن؟
نسمه رفست الغطاء وهيا بتقول برفض" لا انا عايزه اشم هوا انا خارجه"
البنات تجاهلوها وناموا وهيا فتحت باب العنبر وخرجت منه !!
فضلت تتمشي شويه لحدما وقفت عند شباك كبير بيطل علي الحوش بتاعة الدار !كان واقف عماد هو وواحد من رجالته وبيشربوا شاي وبيتكلموا!
نسمه فضلت باصه عليهم ولفت نظرها عماد واللي كان ليه عضلات كبيره وعروق دراعه باينة وشكلهم يجنن !!
عماد كان بيضحك هوا والراجل اللي معاه وبيسلموا علي بعض وللحظة عماد لف بجسمه و عينيه جت في عين نسمه اللي واقفه تبص عليه!
أنت تقرأ
جعلتني أقوي
Historia Cortaلستُ ضعيفه ولاكن الحياه هيا من أمرت بوجودي في مكان لا يشبهني ..،! قام بحمايتي بدون اي مقابل ...حتي أصبحت أقوي به وبوجوده بجانبي وكنت علي استعداد تام علي مواجهة الحياة من جديد بكل قوة !!! نوڤيلا🥀جعلتني أقوي