الفصل الثامن
نوڤيلا🥀جعلتني أقوي🥀
#بقلم_شيماء_صبحيبصت ليونس برعب وهوا كان ماسك ايديها جامد علشان يطمنها ولاكنها اول مشافت شكل الدميه المخيفه بتقرب عليها فضلت تصوت وهيا بتنده باسمه وبتقول " الحقني يا يونس...
يونس بصلها بصدمه وهوا مش قادر يستوعب انها بتصرخ وبتنده باسمه فقال بصدمه" روح انتي اتكلمتي دلوقت..
روح فضلت ماسكه ف هدومه جامد وهيا خايفه ولاكنها لما استوعبت انها اتكلمت بصتله وهيا مصدومه..!
يونس مسك ايديها وهو بيحاول يهديها علشان يقدروا يخرجوا من المكان دا وقدروا فعلا بعد وقت يخرجوا ..روح اول مخرجت اخدت نفس طويل وهيا بتحاول تستوعب انها اتكلمت ..بصت ليونس اللي كان مركز معاها ومستنيها تقول ايه حاجه..
روح قربت منه وهيا بتشاورله انهم يمشوا لانها مقدرتش تتكلم تاني ..
يونس استغرب حالتها وازاي قدرت تتكلم وتنطق اسمه رغم انها المفروض مبتتكلمش وازاي دلوقت بعدما صرخت واتكلمت مش قادره تتكلم تاني ..روح مسكت في ايديه وشاورتله علي البوابه علشان يخرجوا من الملاهي وهوا هز راسه وخرجوا..
اول ما ركبوا العربيه يونس بصلها وقال" روح انتي اتكلمتي ازاي'
روح بصتله وهيا مش مستوعبه انها اتكلمت وحاولت انها تستجمع قوتها وتحاول تتكلم وترد عليه ولاكنها مقدرتش..كان يونس مركز معاها وشايفها وهيا بتحاول تتكلم ولاحظ انها مش قادره تتكلم تاني فقرب من ايديها مسكها وهوا بيطمنها .. وروح حركت راسها بحزن وشاورتله انها مش قادره تتكلم تاني او تصدر اي صوت .. يونس حرك راسه بابتسامه وسألها..
هو انتي كنتي بتتكلمي قبل كده ولا دي اول مرت ..!
روح هزت راسها وشاورتله انها كانت بتتكلم فعلا بس لما كان عندها 10سنين قبل الحادثه اللي عملتها..
يونس ضم حاجبه وسالها باستغراب" حادثة اي دي يا روح !!
بقلمي شيماء صبحي
روح غمضت عينيها بحزن وقالت "انا عايزه امشي من هنا..!
يونس فهمها وهز راسه واتحرك بالعربيه وقال " طيب يا روح حاولي تهدي علشان انا عايز افهم منك ايه الحادثه دي..
روح حركت راسها وطلبت منه انتم يروحوا علي النيل ..يونس استغرب طلبها ولاكنه هز راسه واخدها علي النيل..
___________
في فيلا مراد الشافعي ..
الساعة كانت ١١ مساء ..
صحيت عبير وهيا حاسه بزهق لانها مش متعوده انها تفضل لوحدها كتير قامت من علي السرير ودخلت الحمام وفي الوقت دا كان مراد دخل لاوضتها..
كان بيدور عليها علشان عايز ينام جمبها النهارده لانه حس بالراحه في الاوضة دي اكتر من اوضة نورين ..
عبير خرجت وهيا بتعدل شعرها الطويل وبتسيبه علي ضهرها..
مراد كان واقف وبيتفرج عليها وهو مزهول من جمالها..اول ما عبير شافته استغربت جدا وجودة عندها في الوقت دا..
مراد قرب منها وهوا عينه علي شعرها اللي عماله تعدل فيه وقال""
عبير انا كنت عايز انام هنا النهارده..!
عبير استغربت كلامه ولاكنها هزت راسها فالاخر وقالت" طيب يا مراد دا بيتك وانت حر فيه تنام في اي حته تعجبك انا مليش اني اقول حاجه..!
أنت تقرأ
جعلتني أقوي
Historia Cortaلستُ ضعيفه ولاكن الحياه هيا من أمرت بوجودي في مكان لا يشبهني ..،! قام بحمايتي بدون اي مقابل ...حتي أصبحت أقوي به وبوجوده بجانبي وكنت علي استعداد تام علي مواجهة الحياة من جديد بكل قوة !!! نوڤيلا🥀جعلتني أقوي