الفصل الثامن والعشرين ..
رواية🌸قصيرة القامة طويلة اللسان 🌸
#بقلم_شيماء_صبحي
في ڤيلا ادهم النجار
كان ادهم قاعد وجمبه مراته سوسن وقدامهم شاهي وهما باصينلها باستغراب ادهم قال" انتي مين يا مدام وعايزه ايه !!
شاهي بصتلهم بجديه وقالت " انا شاهي اخت صافي مرات احمد الجارحي وعايزه أقابل عزيز ابن حضرتك ..
ادهم بص لمراته بصدمه ورجع بص لشاهي وقال" وانتي ايه علاقتك ب عزيز ابني وعيزاه في ايه!
شاهي بصت لمراته وشافتها ازاي بتبصلها بنظرات احت"قار فشاهي قالت بابتسامه خبيثه .. بينا شغل وكنت جايه علشان ننهي الاتفاق..
ادهم كان هيرد عليها ولاكن عزيز إبنه جه ولما شافها قال" انتي ايه اللي جابك هنا يا شاهي مش انا قولتلك تستنيني بره..
شاهي بصتله بضيق وقالت" وانا بقالي ساعتين مستياك بره وانت مجتش قولت ادخل اشوفك هنا بنفسي ..
ادهم قال بتساؤل" انت اي علاقتك بالست دي يا عزيز انت مش عارف دي تبق مين..؟
عزيز هز راسه بتفهم وقال" لا يابابا انا عارفها وعارفها كويس من وقت ماباعت ليا اسرار شركة جوز اختها وانا جبتهالك ..!
ادهم ومراته بصولها بصدمه وعزيز قال" اظن انك اخدتي كل اللي اتفقنا عليه ولاكن بنتك بق انا مليش علاقه بيها بعد اللي عملته دا!
شاهي قالت بغيظ.. لأ يا عزيز احنا متفقناش علي كدا انا ليا عندك فيلا وعربيه ما اخدتهمش والاكن حاليا انا مليش اي علاقه ببنتي !ادهم بص لابنه بغضب وقال" عزيز انت ازاي تدخلي الاشكال دي هنا انت ناسي انها اخت مرات عدونا..!
عزيز بصله وقال" عندك حق يبابا انا ازاي ادخل الاشكال دي بيتي .. يلا يا شاهي اطلعي برا بالزوق بدل ما اخلي الجاردن يجيو يرموكي برا..شاهي بغضب" انت بتتردني برا بيتك يا عزيز لاا بقولك ايه انا مش همشي من هنا غير وانا واخده حقي كله ..
عزيز اتعصب من كلامها وقرب منها وقال" حق ايه يا ام حق انتي كنتي مصدقه اني هديكي ڤيلا وعربيه بحالهم انتي اخرك عشر بواكي تاخديهم وتقطمي خالص!
شاهي زقته وقالت بغضب" يا ابت الك'لب يا نصاب بق بتضحك عليا انا وبنتي وضيعتاها شرف"ها !
ادهم اتصدم من كلامها ولاكن عزيز لحق الموضوع وقال" شر"ف مين يا شر"ف هو انتي ولا بنتك تعرفو حاجه عن الشر"ف دنتو لما"مه وانا مش عارف احمد رضي يدخلكم بيته ازاي بعد اللي عملتوه فيه.. ولا صحيح مهوا ميعرفش الحقيقه!شاهي بعدت ايده اللي كان مساكها بيها وقالت بغضب" والله لقت"لك يا عزيز الك'لب وهاخد حقي منك ورجلك فوق رقبتك؟
عزيز بعت للحاردن يجيوا يطلعوها برا وفعلا وصلوا وشدوها وهيا كانت بتصرخ علشان يسبوها ولاكنهم كانو اقوي منها طلعوها برا ورموها علي الارض وهيا وقفت بتعب وفضلت تبص علي البيت بقهر لانها بعد اللي عملته دا ومتطلعتش باي حاجه خالص !!!
قربت شاهي من الجاردن تاني وهي بتترجاهم يدخلوها علشان تاخد حقها ولاكنهم زقرها برا تاني وقفلوا البوابه في وشها وسابوها بتعيط قدام البوابه بقهر ..
وعند عزيز ووالده "
ادهم قال بغضب" انت ازاي تتفق مع الست دي من ورايا وانا اللي كنت فاكر ان المحاسب هو اللي ناقلي كل المعلومات..
عزيز قال بهدوء يبابا انا كنت عارف ان المعلومات اللي جوا المكتب مكنش حد هيعرف يجيبها غير دي وبعدين انا لما قولتها علي ال١٠ مليون الي هدهوملها عينيها لمعت وواقفت علي طول ولما ادتنا كل المعلومات حولتهملها !
أنت تقرأ
قصيرة القامة طويلة اللسان
Misterio / Suspenso🫀أنا امرأة عنواني ألّا أركع لأيّ إنسان. صحيح أنّه رجل لا يُكرره الزمن، ولكنني أنثى لا تُقدر بثمن🫀