الجزء الثالث والعشرين

2.4K 91 8
                                    

الفصل الثالث والعشرين ..
رواية🌸قصيرة القامة طويلة اللسان🌸
#بقلم_شيماء_صبحي
صحيت قمر الصبح وهيا حسى بدفى وأمان فتحت عينيها بهدوء وهيا بتبعد أشعة الشمس من علي عينيها وبتحط ايديها علي وشها ..لقت هادي نايم وهوا حاطت راسه عند صدر"ها .. فضلت تبص علي ملامح وشه بانبهار وبتقول معقول جوزي حلو اوي كدا..
قالت جملتها وهيا مبتسمه وقربت ايديها علي وشه ولمست خده بلطف وقالت" امتي وازاي وليه حصل كل دا.. وانا بقيت مراتك ازاي يا غريب انت ؟؟

قالت جملتها وهيا عيونها علي شفا"يفه الي بتلمع وهوا قرب عليها وشدها عليه بجرأة.. ابتسمت قمر بخجل لما لاقته بيقول بهمس.. صباح الخير علي احلي عروسه في الدنيا..
وشها كلو بق باللون الأحمر من الخجل وهوا كان عيونه علي وشها بيشوف ردها ايه علي كلامه ولما لاقاها سكتت ودفنت وشها في صدره بخجل .. ابتسم وهوا بيق"بلها علي راسها بحب وبيقول" يلا يا روح قلبي خلينا نقوم ناخد دش سريع كدا قبل ما انزل الشغل..

قمر كانت هترد عليه وترفض ولاكنها اتكسفت جدا تقول كدا..
هادي وقف وبعدها شالها من علي السرير وهوا بيقول بهمس" مش معقول تكوني لسا  مكسوفه مني  بعد اللي حصل بينا امبارح  ..

ضربته علي كتفه بخجل وهوا دخلها الحمام وقال" لو عليا انا بصراحه مش عايز اروح الشركه بس للاسف انا متضر جدا  اروح النهارده  لان عندي اجتماع مهم اوي مع عملاء جديده للشركه.

قمر ابتسمت وهزت راسها وقالت" طبعا لازم تروح وبعدين دا شغلك و دا الاهم ..
هادي قال برفض وهوا بيبص علي عيونها   " مفيش حاجه في الدنيا دي  اهم منك يا قمر انتي دلوقت اهم شخص في حياتي وانا لو فضلت ابص في عيونك كدا كتير ممكن انسي الشركه والي جابو الشركه كمان ..
قمر بعدت عينيها عنه بسرعه وهيا مكسوفه منه وهوا بصلها وابتسم وبعدها  خرج من الحمام و رجع بعد ثواني وهوا ماسك في ايده روبين..

قمر بخجل"  طيب انا هخرج انا وانت لما تخلص انا هدخل بعدك..
مشيت خطوتين ولاكنه شدها وقال" لا يا قمر هناخد دش  مع بعض واي كلام غير كدا مرفوض..
بصتله بصدمه وهوا قفل الباب عليهم وقال" ممكن تسمعي الكلام بق وتبطلي عناد.
بصتله برفع حاجب وهوا ابتسم وقرب منها قب"لها علي خدها بحب وهو بيقول" ضمت الحاجبين دول هما اللي وقعوني في حبك ..
ابتسمت  علي كلامه ليها وهوا سحبها عليه وهيا كانت بتبعد ايزه بخجل وهوا كان مكمل في اللي بيعمله،،،،  وبعد وقت""
قمر بضيق""سيبه  يا هادي انا هعرف البسه..
هادي كان ماسك الدريس وكان مقربه منها وهيا  لسا بتقول برفض..
خلاص بق انا هعرف البسه ملوش لازمه تلبسهولي  انا مش صغيره.؟
هادي هز راسه برفض وقال" لو سمحتي خليني اعمل كل حاجه بنفسي انا مبسوط  وانا بعملها ويلا ارفعي ايديكي ..!!

قمر اتنهدت ورفعت ايديها وهوا لبسها الدريس وهوا كان مبتسم وبيبص علي ملامح وشها الخجوله من نظراته ليها!!! ..

قصيرة القامة طويلة اللسانحيث تعيش القصص. اكتشف الآن