Hoofdstuk 2

137 7 3
                                    

-Anniko's Point Of View-

Na een paar ik denk ongeveer 5 minuten lopen zijn we al in midden in de stad. 'Waar zullen we als eerst heen gaan?' Vraagt Sophie in het algemeen. 'Maakt mij niet uit.' Antwoordt Michelle op haar vraag. 'Laten we naar Starbucks gaan.' Zegt Marion over enthousiast. 'Nee, eerst naar de Primark.' Zeg ik. 'Zullen we dan eerst naar Primark en daarna naar de Starbucks gaan?' Vraagt Sophie. 'Vooruit dan maar.' Mompelt Marion een beetje boos. We lachen allemaal behalve Marion zelf om haar. We lopen nog verder en ik zie de Primark al. 'Daar is ie al.' Zegt Michelle vrolijk. We lopen door de deur van de Primark naar binnen. We lopen beter gezegd rennen gelijk naar afdeling met jurken. 'Kijk.' Zegt Marion die als enige bij mij is gebleven 'Deze is leuk.' Het is een licht roze jurk met een zwarte riem in het midden de jurk loopt aan de onderkant een beetje uit hij komt ongeveer tot mijn knieën. 'Wow.' Zegt Michelle die er ondertussen ook bij is komen staan, Sophie zijn nog steeds nergens te bekennen. 'Ga die nu passen!' Gilt ze zo hard dat de iedereen in de winkel het kan horen. 'Oké.' Zeg ik en ik baan mijn weg naar de pashokjes. Als ik bij de pashokjes ben loop ik een lege binnen en trek ik de jurk voorzichtig aan.

Als ik de jurk eenmaal aan heb kijk ik in de spiegel die er hangt. Ik vindt hem wel mooi maar misschien vinden de andere hem niks. Onzeker stap ik het pashokje uit. Iedereen maar dan ook echt iedereen in de winkel kijkt me met grote ogen aan. 'En?' Vraag ik verlegen. 'O MY FOOD!!!!!!!!' Gilt Marion mega hard. 'Staat hij me zo slecht?' Vraag ik zachtjes terwijl ik mijn hoofd een stukje omlaag doe. 'Nee meid, die staat jou echt super mega vet!!!' Zegt Sophie die ook gevonden is best hard. 'Die moet je zeker nemen!!!' Zegt Michelle met een grote glimlach. 'Oke.' Zeg ik onzeker. Ik loop weer terug naar het pashokje en kleed me weer om. Als ik mijn normale kleren weer aan heb loop ik het pashokje weer uit. Ineens komt Sophie keihard aan rennen met een paar mooie licht roze hakken.'Kijk!' Roept ze, 'Dit past er perfect bij je jurk!' 'Je hebt gelijk!' Zeg ik. 'Die moet je ook nemen.' Zegt ze. 'Is goed.' Zeg ik. En ik maak mijn weg richting de toonbank toe. Als ik bij de toonbank ben ga ik in de lange rij staan. Dit gaat nog wel even duren want er staan wel een stuk of 10 mensen voor mij in de rij.

Als ik eindelijk aan de beurt ben leg ik de jurk en de hakken op de toonbank. De vrouw achter de toonbank scant de hakken en de jurk. 'Dat is dan 20 euro alstublieft.' Zegt de vrouw achter de toonbank met een fake lach. Nadat ik haar een briefje van 20 euro overhandigd heb krijg ik een papieren zak waar de jurk en de hakken in zitten in mijn handen gedrukt. Ik kijk om me heen maar ik zie de andere weer eens niet. Waar zijn de andere nou weer? Vraag ik mezelf af. Ach, ze zijn zo vaak ineens verdwenen dus wacht ik wel op ze. Ik loop bij de toonbank vandaan naar de deur die naar buiten leidt. Ik loop door de deur heen naar buiten. Als ik buiten ben ga ik opzoek naar een bankje, en al snel heb ik er een gevonden vlak bij de ingang van een winkel met telefoons. Als ik op het bankje zitten zet ik de tas met het jurkje er in samen met de hakken erin naast me.

Dit gaat nog lang duren. Want altijd als ze ineens weg zijn duurt het minimaal een half uur voordat ze terugkomen. Het is best vervelend als je je zit te vervelen. Het is hier behoorlijk saaaaa-haaaai. Wacht eens even, IK HEB EEN IDEE!!! Ik kan hier wel zitten en blijven wachten maar daar heb ik niks aan, dus kan ik toch wel even naar die telefoon winkel gaan of niet? Ja toch? Ik neem het besluit dat ik even naar de winkel ga. Ik heb nu €1568,97 voor een telefoon, telefoon hoesje, oortjes en nog meer van zulke dingen gespaard. Dat zal toch wel genoeg zijn of niet? Ik denk het wel en anders koop ik een hele goedkope telefoon. Ik sta op van het bankje en loop op de winkel af. Ik loop naar binnen en zie al gelijk heel veel verschillende soorten merken telefoons, Samsung, Apple, Huwawei, Nokia, HTC, Sony Ericsson, LG en nog veel meer andere merken. Alleen de verkoper die achter de kassa staat is in de winkel, verder helemaal niemand. Ik loop een klein rondje door de winkel terwijl ik rondkijk. 'Hallo mevrouw, kan ik u helpen?' 'Ja graag.' Zeg ik. 'Wat zoekt u? Een telefoon, een oplader, een hoesje?' 'Een telefoon.' 'Wat voor soort telefoon zoekt u?' 'Ik heb nog niet echt een idee.' Zeg ik. 'Komt u maar even mee.' Zegt hij. Hij loop naar een soort tafel achitg iets waar allemaal verschillende telefoons op liggen die je waarschijnlijk kan uitproberen. De man legt een paar dingen uit die belangrijk zijn voor een telefoon en daarna mag ik ze gaan uitproberen. Ik pak als eerst de Huwaei G700. Het is een grote telefoon met volgens mij wel een goeie kwaliteit, alleen is hij wel heel groot en dus past hij bijna niet in mijn zak. Ik druk op een aantal knopjes om te kijken wat die doen, ook scrol ik een beetje en open sommige apps. Die wordt het waarschijnlijk niet. Ik leg de telefoon terug en loop naar de volgende telefoon. Het is de Iphone 6. Bij die vogel ik ook uit hoe die werkt en ik denk dat ik niet ga nemen. Die leg ik ook terug en ik loop weer naar de volgende dit is de Iphone 5s, dat lijkt me wel een goeie alleen moet ik hem eerst nog uitproberen. Ik pak de telefoon en bestudeer hem een beetje. Hij ziet er wel leuk uit vind ik. Ik start hem op om te kijken wat hij allemaal kan doen. Ik open op deze telefoon ook een paar apps. Als ik hem heb uitgeprobeerd leg ik de kassa hem weer terug. Ik vind de telefoon best wel handig. Nadat ik nog een paar andere telefoon heb uitgeprobeerd. Uiteindelijk kom ik tot de conclusie dat ik de Iphone 5s neem. 'Heeft u een keuze kunnen maken?' Vraagt volgens zijn naamkaartje dat ik net pas heb ontdekt Robin die achter de toonbank staat. 'Ja, ik neem de Iphone 5s.' Zeg ik. 'Dat ik een goeie keus.' Zegt Robin beleefd. 'Wilt u die ook nog in een kleur?' 'Heeft u goud?' 'Ja die hebben we.' 'Doe maar een goude dan.'

Hij loopt naar weet ik veel waar en komt even later weer terug met een doosje waar waarschijnlijk de Iphone 5s in zit. Hij zet het doosje op de toonbank en scant hem met een of ander scan apparaat ding. Ik sta onder tussen ook al bij de toonbank. 'Hij kost €639,85.' Oke dus hij kost €639,85 en ik heb €1568,97 dus dan heb ik nog €928,94 over. Ik pak mijn pinpas uit mijn portemonnee die ik weer uit mijn tas haal. Ik stop mijn pinpas in het pinapparaat die naast de kassa staat. Ik typ mijn pincode in en haal daarna mijn pinpas er weer uit. Die ik vervolgens weer in mijn portemonnee stop. Robin pakt het bonnetje dat uit een of ander apparaat komt hij schrijft er wat op en legt die vervolgens op het doosje dat hij aan mij geeft. Ik pak het aan en stop het in het tasje van de primark. Als ik dat gedaan heb loop ik naar de deur van de winkel en loop er doorheen. Als ik buiten ben zoek ik het bankje waar ik eerder vandaag al op heb gezeten. Als ik hem heb gevonden loop ik er naar toe en ga ik er weer op zitten. Ik heb nu toch niks te doen dus kan ik maar beter vast mijn nieuwe mobiel instellen. Ik pak het doosje waar mijn nieuwe telefoon in zit uit de tas van de Primark. Ik maak het doosje open en pak de telefoon eruit. Ik zet de mobiel aan door een knopje te drukken.

Als ik even later een wachtwoord en een paar contacten heb in gesteld zet ik de telefoon uit. Ik zucht diep. Waar blijven ze nou het is ondertussen een half uur later en ze zijn nog niet terug. Ik pak mijn telefoon weer uit mijn broekzak waar ik hem zojuist in heb gestopt. Ik download een paar leuke en handige apps en speel daarna het spelletje Cow Evolution die ik net had gedownload uit verveling.

Why are you doing this?Waar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu