#14

36 6 4
                                    

P.O.V Sophie

Waarom had ik nou die droom? Waarom? Was het een visioen of gewoon een droom? En als het een visioen was dan hoop ik zo zo zo erg dat hij niet uit komt. En waarom moesten wij dood en niet andere mensen? Niet dat ik het andere mensen gun, maar waarom dan in godsnaam wij? Waarom lachten die jongens/mannen zo hard? Waarom waren er vijf jongens/mannen? En zijn dat dan de mensen die Max hebben/hadden ontvoerd? En waarom bedenk ik steeds vragen waar ik toch (nog) geen antwoord op kan krijgen?

Urg waarom blijf ik piekeren als ik er toch geen antwoord op krijg? Ik kijk op mijn wekker en zie dat het pas 6:17 is. Ik kan toch niet meer slapen dus ik sta maar op. Ik ga maar even douchen om me te ontspannen. Ik trek een paar kleren uit mijn kast en loop naar de badkamer. Ik doe mijn kleren uit en zet de douche aan. Ik wacht even tot dat hij warm is en ga eronder staan.

Terwijl ik onder de douche sta doe ik mijn ogen dicht. Wat als dit allemaal niet was gebeurd? Zouden we dan allemaal gelukkig zijn of niet? Of zou er dan iets anders verschrikkelijks gebeurt zijn? Urg ik wou toch een douche nemen om te ontspannen, dus waarom denk ik erover na? Weer een vraag, ik moet echt stoppen met vragen stellen/bedenken, anders ontploft mijn hoofd dadelijk nog.

Ik pak de shampoo en was mijn haren. Dan pak ik de zeep en zeep ik mijn lichaam. Ik spoel alles uit en zet dan de douche uit. Ik stap de douche uit, en droog me af.

Ik pak de kleren die ik had gepakt. Ik zie nu pas dat het een joggingbroek en een blauw shirt zijn, ach ja ik ga vandaag de deur toch niet uit dus dat maakt niet uit. En trek de kleren aan. Ik hoor dat er beneden iets valt maar ik negeer het, het zou vast Kim zijn. Ik loop naar de wasbak en pak mijn borstel en borstel mijn haar (logies toch?). Als er geen klitten in mijn haar zitten leg ik de borstel weg. Ik loop de badkamer weer uit en sluit de deur.

Ik loop van de trap af naar de keuken om wat eten te pakken. Als ik in de keuken ben schrik ik me dood...

Why are you doing this?Waar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu