Ik liep hand in hand met Tyler naar de supermarkt, mijn moeder duwde het karretje vooruit terwijl ze met een hand haar rug ondersteunde. 'Mevrouw White, zal ik u helpen?' Tyler keek mijn moeder met een zorgzame glimlach aan. Wat een gentlemen. Mijn gentlemen. 'Graag, mijn jongen.' Mijn moeder pakte haar wandelstok, die ze altijd meenam ondanks dat ze pas zes-en-veertig is. 'Zeg maar Bianca.' Mijn moeder glimlachte naar Tyler terwijl ik lichtjes in zijn hand kneep.
'Mam, wat hebben we nog meer nodig?' Ik keek rond en zag de kant-en-klare lasagne staan die ik in het volle winkelmandje stopte. 'De biologische boontjes.' Riep Bianca terug. Ik liep naar de afdeling met de groentes en pakte een plastic bakje waar opstond: 'Natuurlijk gekweekt en verrassend lekker.' Ik stopte hem in het mandje en liep terug naar de kassa, waar Tyler al stond te wachten met mijn moeder. 'HANDEN OMHOOG.' Verschrikt keken alle bezoekers om, een man met een bivakmuts stond met een pistool in zijn hand, die hij gericht had op een jong meisje met een lolly die angstig de hand van haar moeder vasthield. Alle bezoekers hielden onmiddellijk hun handen omhoog, terwijl ik een angstige blik wierp op Tyler.
'Rennen!' Een kassiëre stond op van haar stoel met een bik vol angst. Ze rende vliegensvlug de winkel uit. De mede bezoekers begonnen te rennen inclusief Tyler en ik, mijn moeder bleef staan met haar handen omhoog, aangezien ze niet snel genoeg was. 'Ga, meisje, ga.' Mijn moeder glimlachte treurig naar mij. Buiten keek ik mijn vriendje angstig aan en al snel liepen er tranen over mijn wangen. Het kleine meisje, veilig in de armen van haar moeder werd geraakt door een kogel, die haar dunne armpje doorboorde. De man begon wild in het rond te schieten, en het zou een kwestie van tijd zijn voor hij mijn moeder raakte. 'Ik ga haar redden.' Tyler rende de supermarkt in, terwijl ik op de stoep aan het bidden was. Mijn vriendje, de held die hij was, tilde mijn moeder op en rende zo hard mogelijk naar de uitgang.
Maar helaas, niet snel genoeg..
***
Hey lezers, ik had jullie toch gezegd dat de hoofdstukken 800 woorden worden? Dat gaat gewoon door, alleen ik vind persoonlijk dat een proloog een kort maar krachtig hoofdstuk moet zijn.
Keep Smiling -x- Sanne
JE LEEST
Murder - H.S
FanfictionDe een-en-twintig jarige Melody heeft alles wat bijna elke student heeft - Een studentenkamer met een kamergenootje, een baan bij het knusse café Lezen&Latte's, een lieve hond genaamd; Jazz. Maar toch heeft ze het niet makkelijk, haar moeder Bianca...