Bab II: Perampasan Elemental Driver...

49 31 2
                                    


Chou Ultraman Elemental
Volume I

Novel Karya Dari Kaitou King

Bab II: Perampasan Elemental Driver...


( Di luar angkasa iaitu pesawat gergasi milik Gillvax )

Gillvax sedang memantau monitor serta menganalisa kekuatan Elemental yang semakin lama semakin kuat...

" Gillvax: Nampaknya dia berjaya menguasai kuasa elemen tersebut... Dan sepertinya semakin menghampiri tahap kedua... Kalau begitu, masa untuk aku yang dapatkannya dengan tangan aku sendiri... "

Gillvax mula bangun dari kerusi lalu mengeluarkan Tector Gear dari sebuah tiub kaca dan mengenakannya dan kekuatannya mula meningkat secara mengejut...

" Gillvax: Aaaaarrrrghhhh... Masa untuk Elemental Driver menjadi milik aku... Hahahahahahahahahahah... Hahahahahahahahahahah... "

( Keesokan harinya di planet bumi )

Di apartment King, King sedang duduk di atas sofa ruang tamu sambil memegang Elemental Driver di tangannya dalam keadaan termenung lalu Kartika masuk ke ruang tamu dan duduk di sebelah King...

" Kartika: King, awak tak apa apa...?
King: Yah... Aku memikirkan mengenai robot yang menyerang bumi sama seperti 8 tahun lalu...
Kartika: Betul juga tu...
King; Sepertinya mereka menginginkan Driver ini...
Kartika: Sepertinya begitu...
King: Patutkah aku serahkannya... Lagipun aku tak layak memiliki kekuatan ini...
Kartika: Awak janganlah kata begitu... Kita tak tahu sama ada orang itu baik ataupun jahat...
King: Yah... Kalau begitu, aku mau pergi keluar sekejap...
Kartika: Kemana...?
King: Jalan jalan sama crush aku lah...
Kartika; Uhm... Jangan awak apa apakan Natsumi...
King: Iya... Aku pergi dulu ya... "

( Di tengah kota Osaka )

Pada suatu hari di sebuah taman bunga, King & Natsumi sedang duduk bersama menonton bunga sakura berterbangan di taman lalu mereka mula berbual mengenai serangan dari langit semalam...

" Natsumi; King...
King: Yah, Natsumi...
Natsumi: Awak rasa kenapa robot luar angkasa datang mencari awak...?
King; Rasanya mereka menginginkan Elemental Driver...
Natsumi: Untuk apa...?
King: 8 tahun lalu, benda jatuh dari langit dan terhempas berhampiran dengan kawasan perkemahan kami... Waktu itu, aku menemukan Driver dan itu pertama kalinya aku berubah menjadi Ultraman Elemental...
Natsumi; Kenapa awak ingin menjadi seorang pahlawan...?
King: Sebenarnya aku dah berjanji dengan kakekku, yang aku akan gunakan kekuatan ini untuk melindungi Osaka iaitu kota yang dia cintai...
Natsumi: Begitu... Awak pasti rindu dengan kakek awak kan...?
King: Yah... Aku ingin menemuinya tapi...
Natsumi: Tapi apa...?
King: Tak apalah... "

Secara tiba tiba, sebuah portal muncul di taman bunga lalu semua orang mula terkejut melihatnya sehingga membuatkan King & Natsumi terkejut melihatnya dari jauh...

" Natsumi: Lihatlah...
King: Apa itu...? "

Gillvax mula keluar dari portal tersebut sambil memegang senjata di tangannya lalu semua orang mula berlarian dari taman dan King terkejut melihatnya...
Gillvax mula menemukan King iaitu pengguna Elemental Driver bersama dengan kawannya lalu memperkenalkan dirinya...

" Gillvax: Awak pasti pengguna Elemental Driver... Salam berkenalan, namaku adalah Gillvax... Menakluki Galaksi terhebat di alam semesta... Aku ke sini untuk dapatkan semula Elemental Driver...
King: Untuk apa awak menginginkan Driver ini...?
Gillvax: Aku ingin gunakan untuk menakluki pelbagai galaksi beserta menjadi raja baru di alam semesta ini...
King: Takkan... Aku takkan biarkan kekuatan ini jatuh ke tangan yang salah seperti awak... Aku akan hentikan ambisi awak... "

Chou Ultraman Series: Ultraman Elemental VOLUME I ( TAMAT )Tempat cerita menjadi hidup. Temukan sekarang