Chou Ultraman ElementalHasil Karya Dari Kaitou King
Bab Terakhir: Post Credit
Beberapa hari setelah kejadian di atas, sesosok monster misterius bernama Kaizoko Killer sedang membuat kekacauan di tengah kota lalu semua orang yang berada di situ melarikan diri dari situ...
Ketika itulah, Elemental mula berpecah menjadi tiga Elemental iaitu Earth, Blaze & Ice lalu melepaskan serangan ke arah Kaizoku Killer tetapi Kaizoku Killer menangkis dengan pedang dan melepaskan tembakan ke arah mereka sehingga mengenai mereka..." Elemental Blaze; Rasakanlah ini... "
Elemental Blaze memecut menuju ke arah Kaizoku Killer lalu memberikan tinju api padanya tetapi Kaizoku Killer mengelak dengan begitu cepat dan menyerangnya sehingga membuatkan Elemental Blaze diundur ke belakang...
" Elemental Earth: Ice, mari kita kombinasikan serangan kita...
Elemental Ice: Yah... "Mereka berdua terus mencipta bongkahan batu berais lalu Elemental Earth menumbuknya menjadi pecahan dan terbang ke arah Kaizoku Killer...
Kaizoku Killer melepaskan serangan ke arah pecahan batu berais beserta mengenai mereka sehingga membuatkan mereka terpelanting ke belakang..." Elemental Earth: Kuat betul dia...
Elemental Ice: Yah...
Elemental Blaze: Kalau begini, kita takkan dapat hentikannya...
Merge: Sepertinya kalian memerlukan bantuan... "Secara tiba tiba, sesosok pahlawan berarmor muncul di atas bumbung bangunan lalu ketiganya mulai terkejut melihat sesosok Ultraman berdiri di atas bumbung bangunan berhampiran...
" Merge: Serahkannya saja kepadaku... "
Merge terus melompat ke bawah dari atas bangunan lalu memberikan tendangan ke arah Kaizoku Killer sehingga membuatkan Kaizoku Killer terjatuh ke bawah dan Merge mendarat di hadapan Kaizoku Killer dengan bergaya...
" Elemental: Siapa awak...?
Merge: Aku hanyalah detektif yang ingin membantu klien mahupun Ultraman... Sekarang masa untuk hitung dosa dosa awak... "Merge terus memecut menuju ke arah Kaizoku Killer lalu menyerangnya dengan tangan kosong dan Kaizoku Killer cuba menyerangnya tetapi Merge menangkis dengan lengannya...
Merge memberikan tumbukan cahaya ke arah Kaizoku Killer tanpa henti sehingga mengena padanya lalu memberikan tendangan ke arah Kaizoku Killer sehingga membuatkan Kaizoku Killer terpelanting ke belakang...Merge terus memegang Grinix Chou Cube lalu mengaktifkan Grinix Chou Cube dan memasukkan ke dalam slot sebelah kiri...
" Merge: Dai Henshin... "
" Mix & Match "Merge terus menekan butang pada Drivernya lalu berubah menjadi Ultraman Merge TrinixGrinix Armor dan memunculkan pedang cahaya dari pergelangan tangannya...
Merge terus memecut menuju ke arah Kaizoku Killer lalu menyerangnya tanpa henti sehingga membuatkan Kaizoku Killer terundur ke belakang...
Kaizoku Killer melepaskan tembakan ke arah Merge tetapi Merge menangkis dengan pedangnya lalu melepaskan bilahan cahaya ke arah Kaizoku Killer sehingga mengenainya dan terpelanting ke belakang..." Merge: Inilah penamat awak... "
Merge terus kembali ke bentuk asalnya iaitu TrinityMarvel Armor lalu mengakses kekuatannya dan melakukan gerakan terhebatnya...
" Merge: Mergium Kousen... "
Merge terus melakukan pose cross dengan kedua tangannya lalu melepaskan serangan cahaya ke arah Kaizoku Killer sehingga menimbusi badannya dan meletup dengan begitu dahsyat sekali...
Merge terus menyerap kekuatan Kaizoku ke dalam Chou Ultra Cube lalu ianya berubah menjadi Kaizoku Chou Cube..." Merge: Akhirnya dapat juga... "
Elemental terus berjalan menghampiri Merge lalu menanyakan soal dirinya yang sebenarnya...
" Elemental: Awak... Siapa awak sebenarnya...?
Merge: Namaku adalah Ultraman Merge, detektif terkenal yang akan membawa penjenayah ke pengadilan... Sampai jumpa lagi...
Elemental: Tunggu... "Merge terus membuka portal lalu masuk ke dalam portal dan menghilang begitu saja...
" Elemental: Ultraman Merge... "
Jangan Lupa Vote & Komen ya
Biar aku lebih semangat menulisnyaFollow Facebook: KaitouKing
Follow Tiktok: @KaitouKing
KAMU SEDANG MEMBACA
Chou Ultraman Series: Ultraman Elemental VOLUME I ( TAMAT )
Fiksi PenggemarTanah... Petir... Angin... Api... Air... Daun... Cahaya... Kesemua elemen yang disebutkan di atas merupakan elemen yang ada di bumi serta sangat penting dalam keseimbangan alam semesta... Oleh sebab itu, kekuatan elemen yang di atas akan digunakan o...