Ik word wakker van de wekker, druk 'm uit en stap uit ons- mijn tweepersoonsbed. Mijn voeten raken de koude vloer aan. Een koude rilling raast door mijn lichaam. Meestal dook ik dan weer in bed en dan kroop ik tegen Kylie aan. Kylie had het altijd warm.
Twee weken geleden lag ze hier nog, in dit bed, ons bed. Dan sliep ze naast me en stapte ik alvast uit bed, dan ging ik naar de kamer van Eva en kleedde haar aan. Samen gingen we met zijn tweeën naar beneden een ontbijtje maken voor Kylie en dan verraste we haar met een ontbijt op bed.
Ik loop de gang op. ''Papa?'' Ik open haar deur en zie Eva overeind in haar bed zitten. Haar krullen staan alle kanten op, haar pyjama zit verkeerd om, heb ik haar dus verkeerd omgekleed gisteren. Ik loop haar kamer in. Haar pupillen zijn klein.
''Papa is hier.'' Eva staat op en loopt naar me toe. Ik til haar op en loop met haar naar de commode waar ik haar verschoon. ''Papa?'' ''Ja, prinsesje.'' Ze giechelt. Kylie moest ook altijd lachen als ik haar een koosnaampje gaf. Dan noemde ik haar 'Honey Bunny' en dan noemde ze me 'Mandarijntje,' Ik vond het totaal niet mannelijke, maar Kylie vond die naam geweldig die ze me gaf.
''Papa, waarom huil je?'' Ze legt haar kleine handjes tegen mijn wangen aan en kijkt me met een pruillipje aan. ''Papa, denkt aan mama.'' ''Mama, komt zo weer.'' zegt Eva. ''Nee, lieffie. Mama is weg.'' ''Ruzie?'' Vraagt ze. Ik schud mijn hoofd. ''Dan komt mama zo weer.'' Zegt ze en gaat met haar hoofd op en neer.
Als Eva een schone luier aan heeft. Loop ik haar inloopkast in en zoek haar lievelingsjurkje met de bijpassende sokken en laarsjes. En ik pak nog een hemdje en een onderbroek.
~*~
''Papa, waar gaan we heen?'' Ik kijk naar Eva die in het kinderzitje zit. ''We gaan naar tante Tessa.'' ''Mag ik niet met jou mee, Papa?'' Eva trekt een pruillipje. ''Dat kan niet ,lieverd. Papa moet aan het werk om geld te verdienen.'' Leg ik haar uit. ''En Lisa?'' Lisa is manager en ze heeft zelf ook een dochtertje van dezelfde leeftijd als Eva. Bibi en Eva spelen vaak samen, ook als ik niet hoef te werken. ''Bedoel je dat je bij Lisa wil blijven?'' Eva knikt. ''Maar bij tante Tessa is het toch ook leuk?'' ''Ik wil bij jou blijven, papa.'' Zegt ze.
''Zal ik een cd opzetten?'' vraag ik aan Eva om snel van onderwerp te wisselen. Eva knikt. ''Welke?'' Vraagt ze. Ze reikt haar armen uit, maar ze kan het dashboard kastje niet open maken. ''Wil je K3 horen?'' Ze schud haar hoofd. ''Kabouter Plop?'' vraag ik. ''Ik wil jou horen.'' Ik zucht, ik vind het vreselijk om naar mijn stem te luisteren, maar Eva is gek op mijn stem en daarom moet ik elke avond een liedje voor haar zingen. ''Maar ik heb geen cd van Merfan hier liggen.'' Zeg ik. Merfan is een zangduo. Stefan en ik zitten er samen in en we zijn, zoals ik het mag noemen. ''Best goed en beroemd.'' Wij zijn een soort Nick en Simon, alleen wij komen niet uit Volendam en wij zingen in het Engels en schrijven onze nummers zelf.
In de auto van Kylie liggen ze alle vier, Only You, The Second Time , I Got You, Listen Up. Maar ik rij nu in mijn eigen auto, de Audi en niet in Kylie's auto, de fiat 500. De auto van Kylie staat op de oprit, haar roze fiat 500 staat daar al een dikke maand. Ik heb hem Kylie cadeau gedaan op Valentijnsdag, vorig jaar.
''Papa, zing dan.'' Ik lach. ''Moet ik gaan zingen?'' Ze knikt. ''Welk liedje?'' ''Let It Go.'' Eva is verliefd op dat liedje, net als de film trouwens. Ze is dol op de film Frozen en Olaf vind ze helemaal geweldig. Ze vindt de Nederlandse versie ook wel leuk, maar de Engelse versie vindt ze het aller leukste. ''Dus Let It Go?'' herhaal ik. Eva knikt.
~*~
Ik loop de studio in en meld me aan bij de balie. Eva stribbelde tegen toen ik zei dat ik weg ging. Ze wou niet naar Tessa en klemde zich vast aan mijn been. Toen ik haar vertelde dat ze echt niet mee kon begon ze te huilen. Dikke tranen rolde over haar wangen en ik tilde haar op, ze klemde zich vast aan mijn nek en zei dat ik niet mocht gaan. Uiteindelijk heeft Eva me los gelaten toen Tessa zei dat ze Frozen gingen kijken met een stuk taart op de bank.
JE LEEST
Alles te verliezen
Teen FictionKylie (26) word ernstig ziek. Ze krijgt longkanker en is niet meer te genezen. Kylie kan het niet meer aan en word gek van alle pijn. Ze vraagt een euthanasie verklaring aan. Ze laat Merijn en haar dochtertje achter. Merijn kan het niet aan, hij wo...