Derse başladğımız sırada hislerimi ve düşüncelerimi dışarıda bırakdım.Yerlerimize geçdiğimiz zaman içeri biri girdi.Bu Element uyumları Profesörü aynı zamanda yıllardır Eletonun en büyük Su koruyucusu Profesör Shaguna Elmdewdi.Onun upuzun mavi saçları vardı.Saçları arasındaki beyaz tutamlarla birlikde okyanus dalgalarını hatırlatıyordu.Masmavi gözleri bilgelikle bakıyordu.Aslında çoğu öğrenci onu sevsede onunla dikkatli davranıyordu.Çünki isterse okyanusları bile yerinden oynata bilirdi.Ama aynı zamanda diğer tüm elementlerlede çok uyumluydu.Bu sebeplede o harika bir öğretmendi.İçeri girdiğinde her zamanki gibi saçlarıyla uyumlu olsun diye giydiği beyaz elbisesiyle birlikde kuğu gibi süzülerek yürüyordu.Her zamaki gibi içeri girdiğinde bir kaç dakika susdu. Bunu her zaman yapardı.Sanki bizi tarıyor gibiydi.Kimin ne sorunu var bilirdi.Sessizlik tüm odayı kapladığı anda rahatlatıcı bir tonda konuşmaya başladı
"Bayan Redtwirl.Sanırım endişelisiniz.Yıl sonu sınavları içinmi?Merak etmeyin.Sizin derslrdeki başarınızı her kes biliyor.Uyum dersindede eski uyumunuzu yakalayacağınıza eminim".Linya bir anda kıpıkırmızı oldu.Son dönemlerde Uyum derslerinde problem yaşıyordu."Tamam.Profesör Shaguna"Linya sanki hiç konuşmuyor gibi söyledi.Sonra Profesör Shaguna ani bir şekilde konuşmaya başladı."Her zaman uyumlu olamayız.Nefes alışınıza bakın.Her zaman aynı şekildemi alıyorsunuz.Hayır.Bazen hızlı bazense yavaş oluyorbu.Ama bakın hep uyum içinde .En heyecanlı anda bile uyum içinde.Onun için korkmayın.Uyumsuz zamanlarınız ola bilir. Ama bu düzelecektir.Şimdi bu gün alakasız gözüken elemetleri birlikde uyumunu yakalamaya çalıçıcağız .Öyleyse Bay Loseda Elementur.Dört elementin uyumunu gösterin"Bana bunları söylediğinde şaşırdım ve heyecanlandım.Ben dört element koruycusuydum .Bu yüzden adımda "Elementur" kelimesi vardı.Dört element ve ona ait olan element uyumunu yakalaya bilen kişilere "Elementur"söyleniyordu.Aynı ben ve ailem gibi.Öne çıxdım .Her kes bana bakıyordu.Odanın tam ortasında su dolu bir gölet vardı.Göletin tam üzerinde tavandaysa koca bir delik.Tavanda olan bu delik odanın tek aydınlatıcısıydı.Gölete yaklaşdığımda kalp atışlarım hızlandı.Çünki Profesör Shaguna ilk defa benden dört elementi birlikde kullanmamı istemişdi.Bu bana garip geliyordu.Aslında sınıfda en garip güçleri olan bendim.Çünki hiç kimse benim gibi bir-biriyle zıt aynı zamanda baya uyumlu olan elementlerin koruyucusu değildi.Ama yinede bu bana ve aileme tanrılar tarafından verilmiş bir armağandı.Ben ve ailem bu güçleri daima iyiye kullanacağımıza söz vermişdik.Yavaşca sakinleşmeye çalışırken Profesör Shaguna "Alyus.Öyle bir uyum sağla ki yağmur yağsın.Yere düşen yağmur damlaları sayesinde yerde toprak oluşsun.Son olarakda Alev papatyaları yeşersin"Gözlerimi istemsizce garip bir şekilde çevirip profesöre baktım.Bana gülümsedi.Çünki o benden dört değil ,daha fazla elementlerin uyumunu yakalamamı istiyordu.Buysa bana imkansız geliyordu.Şaşkınlığımı saklamak istedim ama bunu sanırım başaramamışdım.Çünki profesör derin bir nefes aldıktan sonra sakince anlatmaya başladı"Bak Alyus.Bu zor gözüke bilir.Ama emin ol o kadar zor değil.Senin için hatta gelecekde isteyeceklerimden daha basit".Ben laflarına şaşırıp beni gelecekde daha zor şeylerin beklediğini öğrendikden sonra konuşmasına devam etdi"Şimdi.Önce su ve rüzgarın uyumunu düşün.Hiss et.Sakinliğini koru".Derin bir nefes aldım.Sakinliğimi koruyarak su ve rüzgarın uyumunu sağlamaya çalışdım.Yavaş-yavaş bir-birlerine uyduğunu hiss etdim.O zaman kafamın tam üstünde bir yağmur bulutu oluşdu.Sonrasında profesör konuşmasını devam etdirerek"Harika Alyus.Şimdi yağmurun yağdığını düşün.Hafif bir yağmur.Damlalar yere düştüğü anda toprak oluşuyor ve Alev papatyalalrı yeşeriyor.Derin bir nefes al ve odaklan "dedi.Derin bir nefes aldım ,gözlerimi kapadım ve yine odaklanmaya çalışdım.Yağmur damalalarının yere değdiği anda toprak oluşduğunu ve yanan papatyalar profesörün değişiyle Alev papatyalarını hayal etdim.Bir kaç saniye böyle düşündükden sonra gözlerimi açdım ve şaşırdım.Çünkü yağmur yağarken toprak oluşmuş ve damlalar sayesinde yanan papatyalar yeşermişdi.Hayatımda ilk defa bir papatyanın yandığını görmüşdüm.Bunu ben yaratmışdım.Beni düşüncelerimden Profesör Shagunanın alkışı böldü.Alkışlayarak"Bay Loseda şahane.Çok zor değilmiş dimi"dediği an benim gibi sınıfında şaşırdığını gördüm.Özelikle her kes yerde olan Alev papatyalarına bakıyordu.Profesör"Yerinize geçe bilirsiniz Bay Loseda". dediği an gözlerinin Linyaya kaydığını gördüm.Sanırım bunu benim gibi Linyada fark etmiş olmalıydı.Anında heyecanlandığını hiss ede biliyordum.Profesör Shaguna"Bayan Redtwirl.Buyurun gelip denemek istermisiniz".dediği an Linya başını evet dercesine salladı.Denemek istemediği yüzünden belliydi.Sarı teni kıpkırmızı olmuşdu.Göletin yanına geldiğinde bayılacak gibiydi.Kendisini zorla ayakda tutduğu her halinden belliydi.Profesör destek verircesine"Bayan Linya.Heyecanlanmayın.Her şey yolunda gidecek.Şimdi sizden sadece göletdeki sudan tavandan yansıyan ışık vasıtasıyla bir gül yapmanızı istiyiceğim.Tamammı?"
"Tamam Profesör".Linya ışık koruyucusuydu.Onun en temel güçleri ışığa dayanıyordu.Işık bir element değildi.Ama koruyucu güçleri arasında en önemli ve değerlilerinden biriydi.Şimdiyse Linyadan ışık ve suyun uyumunu sağlayarak bir gül yaratması istenmişdi.Çok becerikli bir koruyucuydu ama son zamanlardaki hali benide kendisi gibi tedirgin ediyordu.
"Evet.Şimdi sakin ol.Nefes al ve odaklan Linya",diye sakin bir şekilde söyledi.Linya sakin olmaya çalışdığı yüzünden okunuyordu.Ellerini suya değdirdi .Sanki ışıkla suyu okşuyordu.Bir kaç saniye böyle kaldı.Sonra anlamadığımız bir şekilde ellerini hızlıca sudan çekdi ve koşarak sınıfdan çıkdı.Her kes çok şaşkındı.Profesörden arkasınca gitmek için izin isteyecekdim ki "Alyus.İstersen yanında ol.Bayan Redtwirl sanırın son zamanlarda pek iyi değil",diye sanki oda tedirgin olmuş şekilde söyledi."Tamam Profesör",diyerek hızlıca sınıfdan çıkdım.
Koridorlarda koşarak Linyayı arıyordum.Nerde ola bilirdi?Nerdeydin Linya ?Düşüncelerimde boğulduğum anda aklıma bir fikir gelmişdi."Ellbette,kütüphane balkonu",diye kendi-kendime söylendim.Orası onun en çok sevdiyi yerdi.Koşarak kütüphaneye gitdim ve hızlıca merdivenleri çıkarak balkona geldim.Düşündüğüm gibi balkondaydı.Derin bir nefes alıp yanına geçdim.Balkonda etrafı seyr ederek"Alyus neden ben böyleyim?Doğru -dürüst bir uyum sağlayamıyorum.Neden?!",diye isyan edercesine söyledi."Bak Linya.Sen mükemmel bir koruyucu olacaksın.Buna inanıyorum.Işığınla her yeri aydınlatacaksın.Şimdilerde sadece yorgunlukdan uyum sağlayamıyorsun.Sakin ol.Tamammı?",diye ona bakdım.Linyaya kendimdende çok inanıyordum.Çünkü bu yılın en iyi öğrencisiydi.Son zamanlarda bu yaşadıkları beni üzüyordu.O en iyi arkadaşlarımdandı ve ben onu böyle görmek istemiyordum.Linya bana bakarak "Hadi, gidelim",diye söyleyerek gülümsedi."Ee.Linya?" "Off.Alyus !Sıradaki dersmi ?Rüzgar ve Uçuş dersi" "Şahane",diye gülümsedim.Merdivenlerden indiğimiz anda Linya "Bence uçuş dersi en iyisi",diyerek seviniyordu.Aslında her kes "Rüzgar ve Uçuş dersleri"ni çok seviyordu.Bunun sebebi bence Profesör Altey Airbead di.O mükemmel bir profesördü.Uçuş dersleri o kadar eğlenceli oluyordu ki, her kes zamanın nasıl geçdiğini anlamıyordu.Kütüphaneden çıkdığımız anda Linya ani bir şekilde bana bakarak"Her şey için teşekkürler Alyus", diye gülümsedi.Bense "Bir şey değil",dercesine bakdım.
"Rüzgar ve Uçuş dersi" bu günün son dersiydi .Dersi sevsemde çabuk bitmesini diliyordum ki,Profesör Altey içeri girdi.Aslında neden uçuş dersinde sınıfta olduğumuzu anlamamışdım.Kendi -kendime bu durumu sorgularken Profesör Altey"Bu gün uçuş dersi yok.Farklı şekilde bir ders olacak", diye bir açıklama yaptı.Her kes bu durumu garipsemişdi.Çünkü Rüzgar dersinide uçuş dersinde uyguluyorduk.Böyle bir şeyi ilk defa görmüşdüm.Professör kulandığı sihirle yere her birimiz için halı serdi ve "Meditasyon yapıcaz". diyerek gülümsedi.Aslında ona bakdığımızda meditasyon yapacak birine benzemiyordu.Yaşına göre baya kaslı olan vücudu kıyafeti ile daha da dikkat çekiyordu.Bir gün onun gibi olmak isterdim.Cesur ve atılgan.Beyaz ve nerdeyse uzun saçları sayesinde onun Rüzgar koruyucusu olduğu belliydi.O sadece bir Rüzgar koruyucusu değildi hem Eletonun en güçlü ,hem de tek koruyucusuydu.Ondan sonra sanırım sadece ben rüzgarla alakalı sihirler yapa biliyordum.Ben bunları düşünürken artık her kes kendi halısına keçmişdi.Meditasyonu neden yüz yıl öncesinden kalmış gibi gözüken halıda yaptığımızı anlamamışdım ki,"Beyninizi sakin olmaya çağırın.Düşüncelerinizi temizleyin", diye Profesör Altey konuşmaya başladı.Bu ders mükümmel geçdi.Her kes rahatlamışdı Linya bile.
Okuldan çıkdığımız an kapıda bizi at arabaları bekliyordu.Her kes at arabalarına bindikdeen sonra arabalar yol aldı.Benim yolum ormanın içinden geçiyordu .Bu orman mükemmeldi.Ormanı dağlar izliyordu.Dağların sonunda sahil taraflarda Elemetler Sarayı vardı.Sarayla şehiri bir tepe ayırıyordu.Tepenin tam ortasında koskoca bir ağaç vardı ki, bu ağacı rahatlıkla her yerden gözüküyordu.Bu ağaca Sophixe ağacı söyleniyördu.Onun hakkındakı efsaneler 100 yıllar boyunca dilden dile konuşulmuşdu.Bu efsanelerde yanlızca biri doğruydu. Oda bu ağacın kökleinin bütün Eletonu sarmasıydı.Bu ağaç gezegenin temeli gibiydi ve muhteşemdi.Ben bunları düşündüğüm zaman artık evimdeydim.Benim evim Elementler Sarayıydı.Çünkü ben İmparatoriçe Yunstron Loseda Elementurun kardeşiydim.
ŞİMDİ OKUDUĞUN
Eleton:Sonsuzluk Savaşı
FantasyYok oluş ve Yaradılışın bir arada olduğu Eleton.Gezegenin yok oluşu zamanı kurtarılmaya çalışılması.Bu kitap yok oluşu son sananlar için.Bazen yok oluş yeniden yaranmakdır.Anka kuşu gibi.