4.

1.1K 70 80
                                    

K: Sen bana mutlu olacaksın demiştin ama ben çok mutsuzum anne.

Kıvılcım akan gözyaşını sildi.

K: Sakın yanlış anlama, ben seni suçlamıyorum asla. Kayhan'la evlenmeyi ben seçtim.

Sene 2007.

Kıvılcım ağlayarak eve girip odasına geçti. Sönmez hanım kızının halini görünce hemen yanına gitti. Kıvılcım yatağında uzanmış ağlıyordu.

S: Kıvılcım, ne oldu yavrum?
K: Yok bir şey anne.
S: Sınavın mı kötü geçti?
K: Hayır.
S: Ömer'le mi kavga ettiniz.

Kıvılcım sessiz kaldı.
Sönmez hanım yatağa oturup elini kızının üstüne koydu.

S: Yine neden tartıştınız?

Kıvılcım yatakta oturur vaziyete geldi.

K: Ömer beni herkesten kıskanıyor, ama ben onu kıskanınca abarttığımı, onun gözünün benden başka kimseyi göremeyeceğini söylüyor. Ben sanki ondan başkasını sevebilirmişim gibi.
S: Şşt baban duyacak şimdi.
K: İşe gitmedi mi babam?

Sönmez hanım sıkıntıyla nefes verdi.

S: Yok başka usta bulmuşlar, sen gelme dediler.

Kıvılcım üzüntü ile tekrar yatağına çöktü. Babası tekrar işsiz kalmıştı.

K: Borç ne olacak?

Kıvılcım'ın üniversite harcamaları için babası borç almıştı. Zaten hayatları borç alıp vermekle geçiyordu. Babası iş bulduğu zaman iyi para kazanıyordu, ama iş olmadığı zaman kazandığı tüm paraları gidiyordu. İş bulamaması özellikle kış aylarında oluyor ve bir kaç ay sürüyordu. Para olmadığı zamanda evde huzur olmuyor, annesi ile babası tartışıyorlardı.

S: İnşallah başka bir iş bulur. Sen bunları düşünme.

2 gün sonra.

Kıvılcım tüm günü yatakta geçiriyordu. Canı hiç bir şey yapmak istemiyordu.

S: Kızım çık biraz dışarı gez.
K: İstemiyorum anne.
S: Barışmadınız mı daha?

Kıvılcım kafasını iki yana salladı. Ömer onu hiç aramamıştı. Pencerenin önüne gelip aşağı bakmaya başladı. Fatma'nın ve annesinin apartmandan çıktıklarını görünce onları izlemeye başladı. Onlar aşağıda beklerken bir kaç saniye sonra Ömer'in annesi Pembe hanım ve kardeşi Nursema yanlarına geldi. Hep birlikte bir yere gittiler. Kıvılcım Pembe hanımın Fatma'yı çok sevdiğini biliyordu ve bunu çok kıskanıyordu. Onlarla birlikte hiç böyle dışarı çıkmamışlardı.

K: Sevgi teyzeler nereye gidiyor biliyor musun?
S: Kumaş falan alması gerekiyordu. Niye sordun?
K: Pembe hanım da onlarla gitti.
S: Fatma gittiyse sen de gitseydin.
K: Pembe hanımın bundan pek memnun olacağını düşünmüyorum.
S: Ömer'i senden kıskanıyor, oğlunu paylaşamıyor.

Bir kaç saat sonra pencereden Ömer'in sınıf arkadaşı Selin ile mahalleye girdiklerini gördü. Ömer'e bakınca güldüğünü gördü. O burda acı çekerken beyefendinin keyfinin gayet yerinde olduğunu gördü. Sinirle tekrar yatağına uzandı.

Akşam Fatma yanına gelince Ömer'e ilişkilerinin bittiğini söylemesini istedi. Fatma bunu Ömer'e söylemişti söylemesine ama bunu pek ciddiye almamıştı. Kıvılcım ile Ömer ara ara böyle kıskançlık yüzünden tartışıyor bir kaç gün sonra da barışıyorlardı, aynı kendisi ve Can gibi.

****
2 gün sonra.

Sabah Kıvılcım uyandığında saat 10du. Mutfağa geçtiğinde komşuları Meral teyzeyi orada gördü. Kıvılcım'ı görünce ikiside sustular.

Yanlış Seçim Hikayelerin yaşadığı yer. Şimdi keşfedin