𝐌𝐫𝐬.𝐌𝐚𝐟𝐢𝐚⁰¹

4 1 0
                                    

Mansion

Matahari sudah menerangi dunia dimana Daehyun sudah bangun ingin menguruskan kerjanya. Dia mengenakan baju berkot berwarna berwarna hitam dan berseluar slack berwarna hitam. Dia lebih menyukai memakai baju berwarna hitam seperti abangnya,Yoongi. Tiba-tiba telefonnya berdering menandakan ada mesej.

P.Blackrose
Boss ada orang serang kawasan kita lagi.

Boss Daehyun
Bwo?! Macam mana boleh jadi macam tu?! Tangkap salah sorang dan bawa dia ke bilik bawah tanah.

P.Blacksun
Baik Boss.

Dia pun menutup telefonnya. Pagi-pagi sudah ada orang merosakkan moodnya itu. Dia pun keluar dan menuju ke living room.

Living room

Dia melihat abangnya berada di situ. Lalu menyapanya.

Selamat pagi hyung semua-Sapa Daehyun

Selamat pagi Hyun-Balas BTS

Malam ni Hyun balik lewat sikit tau-Kata Daehyun

Kenapa? Ada masalah ke dekat syarikat? Kalau ada masalah hyung boleh tolong-Kata Seokjin

Daehyun mengangguk kepala.

Nae hyung-Kata Daehyun

Kalau macam tu, Hyun pergi dulu tau. Jumpa kat syarikat. Annyeong-Kata Daehyun

Nae Annyeong-Balas Namjoon

KIM'S Company

Daehyun sudah berada di Syarikat yang telah lama dijaga oleh mediang appa mereka. Dia pun masuk ke officenya. Dia merenung frame di atas mejanya, di mana ada dia,abangnya dan ibu bapa mereka.

Flashback

Eomma, Hyun nak naik atas kejap-kata Daehyun

Nae-Kata Puan Kim

Daehyun naik ke bilik untuk mengambil sesuatu. Setelah dia ambil itu, dia pun turun ke. Barang yang dipegangnya jatuh apabila dia melihat ibu bapanya mati di depan matanya. Dia sungguh sedih apabila dia melihat orang yang dia sayang itu mati di depan matanya. Orang itu tersenyum sinis. Dia pun keluar dari mansion. Daehyun pergi ke ibubapanya yang sudah tidak bernyawa lagi.

*Menangis* Eomma, appa.... Jangan tinggalkan Hyun dengan hyung...-Sebak Daehyun.

BTS datang dan terkejut apabila dia melihat ibubapa mereka mati dan melihat adik mereka sedang menangis teruk. Seokjin pergi ke arah Daehyun dan menenangkannnya.

*Menangis*Hyun, dahlah tu. Takdir eomma dengan appa. Kita kena teruskan hidup. Hyun tak boleh macam ni-Sebak Seokjin.

Pada hari kematian ibu bapa mereka, Daehyun lebih kerap berkurung di dalam bilik. Pada hari itulah di mana 'roh kedua' nya wujud di dalam badannya. Dia pun bertekad untuk membalas dendam atas kematian ibu bapanya itu.

♛♛𝐌𝐑𝐒. 𝐌𝐀𝐅𝐈𝐀♛♛Where stories live. Discover now